Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    12

Belastingaangifte: aangeven hypothecaire lening

Zijn er nog doe-het-zelf belastinginvullers die mij kunnen helpen met het inbrengen van het hypothecair krediet?
    Lening is vorig jaar gestart en we hebben reeds iets meer dan 600 euro afbetaald aan kapitaal+interesten.

Mag ik dan dat bedrag integraal inbrengen onder de VAK VIII.
    A. Interesten en kapitaalsaflossingen van hypothecaire leningen die in aanmerking komen voor de aftrek voor enige woning.
    Vakje nr. 1370 ?

als we dit bedrag willen splitsen, moeten wij dan gewoon elk de helft van het bedrag invullen?

Mercikes op voorhand

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2008
    Reputatie Macht
    11

Re: Belastingaangifte: aangeven hypothecaire lening

Nog maar 600 ?
    Formally known as Seahorse, member since 2004.
    K; How pathetic can you be?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2009
    Reputatie Macht
    6

Wij hebben dit jaar ook voor de eerste keer onze lening mogen inbrengen. Onder welk vak percies weet ik niet (maar zal het vanavond bekijken)
    Wij hebben al ongeveer 14.000 euro afbetaald. Daarvan mag je elk de helft in brengen en bij ons is dat begrensd tot 2650 euro elk.
    Dus als jullie samen 600 euro hebben afbetaald vorig jaar, en jullie zijn elk voor 50 % eigenaar, dan mogen jullie elk 300 euro inbrengen.

Het maximum bedrag kan wel anders zijn bij jullie, maar dat staat uitgelegd in het boekje bij je aangifte.
    mini'tje on the way !

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Reputatie Macht
    7

Staat dat niet bij op het attest dat je ontving van de bank?
    Ook wij hebben enkel een stukje van de maand december reeds afgelost en mogen al een zr klein bedragje aftrekken... wat het is, is het h!

Zou dringend eens alles mogen verzamelen voor die dingen... na dit weekend... ik beloof het mezelf!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    12

We hadden vorig jaar nog maar een klein deeltje van de lening opgenomen, en nog maar 3 maanden afbetaald

Ik denk ook dat de begrenzing bij ons 2650 euro elk is (eerste en enige woning), maar met begrenzing moeten we nog geen rekening houden dit jaar.

Op het attest van de bank die we vorige week kregen stond enkel het bedrag van het kapitaal en interest, niet waar en hoe je het moest invullen op je aangifte.

Dus Vak VIII, A, vaknr.1370 zou correct zijn dan?

merci h

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2009
    Reputatie Macht
    6

De code kan ik nu moeilijk zeggen, maar ik weet wel dat het bovenaan aan het blad (van de kladaangifte) was.

Op het blad van de bank staat bij mij ook niet op welke code hoor.

Vergeet ook eventueel je schuldsaldo niet in te vullen...
    mini'tje on the way !

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    12

Het staat idd ergens links bovenaan, en het is eigenlijk het enige veld waarvan ik denk dat het dit kan zijn

Dat van de schuldsaldoverzekering heb ik gevonden

Aangezien we vorig jaar die verzekering bijna helemaal in n keer betaald hebben, kunnen we elk 2500 euro inbrengen.
    Uitgerekend komt het erop neer dat we elk 1250 euro hiervan terugtrekken.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    0

Ik gebruik al enkele jaren een programma dat op het internet te vinden is (is gratis maar vrije donatie is mogelijk)

http://users.skynet.be/louis.raets/

Toen ik enkele jaren geleden voor de eerste keer zelf de aangiftes moest invullen (de bank deed dit niet meer...) en ook helemaal niet goed wist onder welke rubrieken ik onze hypothecaire lening moest inbrengen, heb ik dit programma gebruikt... en het klopte steeds met de uitendelijke afrekening(en).

Misschien heb je er iets aan ?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    12

ah fantastisch! Ik zal 't vanavond es testen

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Leeftijd
    38
    Reputatie Macht
    9

Als je het bij tax-on-web invult kan je ook extra hulp vragen en zelfs je berekeningen laten optimaliseren. Bij je brief zit ook zo'n boekje 'hulp bij het invullen van...' daar kan je ook lezen hoe je het moet doen.
    Zo hebben wij het klaargekregen en ook een beetje zitten vergelijken met de kladversie van vorig jaar kwestie van niks te vergeten.
    Superfiere mama van Kobe!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten