Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: Voorrang van rechts

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Leeftijd
    22
    Reputatie Macht
    4

Voorrang van rechts

Moet binnen 2 weken mijn praktijkexamen afleggen voor de auto.
    Nu twijfel ik nog altijd over de voorrang van rechts...

Ik zeg altijd dat ik het er toch nog moeilijk mee heb en dan beginnen de mensen dat uit te leggen tegen mij maar de ene zegt het zus, de andere zegt het zo en nu kan ik er HELEMAAL niet meer aan uit

Ik ben zo nerveus en nu dit nog, zoek ik iets op via internet, krijg ik ook altijd een ander resulaat, pff!!!

Ik weet wel: voorrang blijft geldig, ookal is men gestopt.
    En in een zone 30 geldt ALTIJD voorrang van rechts.

En dan natuurlijk de verkeersborden.

Maar nu heb ik ook gehoord dat er in een bebouwde kom altijd voorrang van rechts geldt, en ik had hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord en volgens mij heb ik het ook nooit gelezen in mijn boeken van de theorie...

Kan iemand mij helpen?
    Zou het nog eens aan mijn instructeur kunnen vragen, maar dan is het toch een beetje last-minute hé, wil graag nog eventjes gaan oefenen dat het juiste er dan goed in zit!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jul 2003
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    18

Re: Voorrang van rechts

Altijd voorrang van rechts, tenzij je op een voorrangsweg zit. Ik denk niet dat bebouwde kom of niet daar iets mee te maken heeft.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Reputatie Macht
    5

Ja, volgens mij is 't ook altijd voorrang van rechts tenzij je het tegendeel ziet op een bordje dat je op een voorrangsweg zit of een voorrangsbord.

Voorrang van rechts geldt mijn gedacht ook alleen voor geasfalteerde wegen dus niet alles dicht gooien als je een zandwegje tegen komt.
    Look out, here comes the spiderpig!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    0

Bebouwde kom of zone 30 altijd voorrang van rechts? Nog nooit van gehoord, en ik ben er ook wel heel erg mee bezig nu.

Feitelijk geven ze het altijd aan... en als er niks stond, dan is het voorrang van rechts.

Dus zo'n orange ruit-bordje: je hebt voorrang.

Dikke pijl bord ( ) idem dito

Kruisje, voorrang geven (ookal is het een zandpadje, gewoon doen !).

En overal waar niks staat... voorrang geven aan rechts.

Ik onthou altijd als ik op zo'n moeilijke kruispunten met voorrang van rechts kom: rechts en rechtdoor daar moet je naar zien... links negeer je gewoon (grapje he, maar dat is mijn ezelsbruggetje... omdat als je zo aan een kruispunt komt waar 4 banen samen komen je wel eens even tilt kan slaan ).

geen zorgen, dat gaat je zéker lukken.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Leeftijd
    43
    Reputatie Macht
    0
    Due to the current financial restraints, the light at the end of the tunnel will be turned off.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Dat heeft volgens mij niks te maken met zone 30 of bebouwde kom, maar het staat altijd aangegeven als het géén voorrang van rechts is.

Dus geen wegmarkeringen en/of borden: voorrang van rechts.

Staat er een voorrangsbord op de baan waar je rijdt, of staan er haaientanden geschilderd op de straten die van rechts komen, of een voorrang verlenen bord, dan geldt de regel niet.
    Zo bekijk ik dat toch
    Dus bij haaientanden of een "voorrang verlenen" bord, altijd stoppen als je zelf degene bent die van rechts komt, staat er niks en kom je van rechts, dan heb je voorrang.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    21

De fietsers en voetgangers niet vergeten hé! : Die hebben namelijk altijd voorrang , ook op rechts , aan zebrapaden zonder lichten en aan fietspaden die doorlopen op het kruispunt ...
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Citaat van: annemarie
    De fietsers en voetgangers niet vergeten hé! : Die hebben namelijk altijd voorrang , ook op rechts , aan zebrapaden zonder lichten en aan fietspaden die doorlopen op het kruispunt ...

Voor fietsers gelden toch exact dezelfde regels? Ook zij moeten voorrang verlenen enzo bij mijn weten? (en ze hebben ook voorrang van rechts ja)
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Reputatie Macht
    9

Fietsers hebben ook voorrang als ze van rechts komen. Maar ze vergeten soms wel eens dat ze dus even goed voorrang aan rechts moeten geven als er een auto van rechts komt...
    Atheism is a non-prophet organisation

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    15

Fietsers moeten ook voorrang van rechts geven!µ

Dit ben ik nu eens zeker omdat mijn zus zo overreden geweest is met haar fiets.
    En achteraf kreeg ze een boete omdat ze de voorrang van rechts niet gegeven had....

Spijtig genoeg weten veel fietsers dat niet...

Btw, ik heb altijd al geweten dat je binnen de bebouwde kom voorrang van rechts moet geven behalve als het anders vermeld is. (Voorrangsweg, haaietanden,...)

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten