Kan je geen contact houden met het kind, zonder je zus te zien? Ze is tenslotte al 13. Die rekening zou ik houden, dat geld gaat toch naar haar en niet naar haar moeder?
Ik zit met iets waar ik eens anderen hun mening wil over weten.
Mijn hart en verstand zijn in strijd over het volgende:
Met mijn zus heb ik en wens ik geen contact meer. Ze heeft me meerdere malen een mes in de rug gestoken, gelogen, prive zaken rondgebazuind bij werkgever, familie en ex, ... Waarom? Wie weet da?!
Ik ben van haar oudste en jongste meter.
Haar oudste dochter is 13 en is altijd 'mijn hertse' geweestIk heb die echt veel bij mij gehad als die kleiner was, mijn zus keek er niet naar om. Mijn tante is zelfs nog pleegouder geweest voor haar.
Met haar jongste heb ik die band echter niet.
Dus haar oudste dochter betekent wel veel voor mij, ik vind het jammer dat ik haar niet meer zie of hoor. Maar voor mijn eigen geluk én gezondheid moet ik mij van mijn zus distantiëren.
Jaren geleden heb ik voor haar oudste een rekening geopend, een groeirekening onder derdenbeding en daar af en toe wat centjes op gezet.
Ik geraak er nu niet aan uit of ik hier mee moet doorgaan.
Mijn verstand: Goed zot!18 jaar worden en hop, centjes naar de mama
Mijn hart: Ik wil dat dat meisje iets of wat een start heeft, omdat ik denk dat ze dan haar vleugeltjes zal willen spreiden.
Wat denken jullie?
For a while, if you don't mind, let me be myself...
So I can shine, with my own light!
Kan je geen contact houden met het kind, zonder je zus te zien? Ze is tenslotte al 13. Die rekening zou ik houden, dat geld gaat toch naar haar en niet naar haar moeder?
Blijven doorsparen, je weet nooit hoe de jaren verder lopen, ze mag nu misschien geen contact met jullie hebben maar naar mate ze ouder en zelfstandiger is kan dat wel terug komen, is dat toch niet het geval dan kan je nog steeds zien wat je dan met de centen doet he.
Ik zou dat zeker nu niet stopzetten, t'is een hele mooie geste.
Je hoeft haar ook die centen niet te geven als ze 18 is he, dat kan ook later, als ze alleen gaat wonen en het goed kan gebruiken bijvoorbeeld. En dan zelf nog hoef je dan geen geld te geven maar kan ej zeggen van 'kijk ik heb die rekening laat er ons samen meubeltjes van kopen' bijvoorbeeld he
Of als ze eens naar u komt en echt iets nodig heeft dan kan je het haar ook daarvan kopen en gaan de centen niet naar de mama he
Gij zijt zo een goeike he![]()
Mijn metekind heeft me veel verteld wat haar moeder allemaal doet en zegt.
En vorige zomer, bij het zoveelste logeerpartijtje, floepte ik er iets gemeen uit over haar moeder en ze schrok nogal en zei 'ik zie mijn mama wel graag eh'. En zo hoort het ook! Dus die loyaliteit is er en ik wil niet dat ze op haar kop krijgt omdat ze eens smst met mij ofzo.
Mijn zus kan écht heel vals zijn
Ja, die rekening is voor haar eh en de centjes die er nu al opstaan ook. Ik kan daar geen geld van halen of die rekening stopzetten ofzo. Das zo een geblokkeerde rekening tot ze 18 zijn.
Een mooie geste maar om te sparen voor iemand waar je geen contact meer mee hebt, terwijl je zelf een alleenstaande mama bent die waarschijnlijk al oplet met haar geld, zou ik eerder denken van je dochter dan meer van een goeie start te voorzien dan je metekind.
Wel, dat zegt mijn verstand ook![]()
Maar ja...
Ik zou verder blijven sparen, maar dan op een andere, gewone rekening. Als binnen X jaar je bedenkt dat je dat geld echt niet aan haar kan/wil geven, dan heb je tenminste voor jezelf wat opzij gezet... Dan moet je nu niet beslissen of je het voor haar verder doet of niet...
Heeft de koe bij de hoorns...
Ik zou ook eerder voor mijn eigen dochter sparen dan voor een metekind waar je amper contact mee mag hebben.
Als alleenstaande moeder zal je al genoeg onkosten hebben.
Mannen op een vrouwen-forum zijn meer gay dan ze zelf willen toegeven!
Ik spaar voor mijn eigen dochter eh
Maar ik zou dan extra kunnen sparen voor haar...
Het idee van floddercat zegt me wel iets.
Da's mijn gedacht ook rios... het is spijtig dat jullie band niet meer is wat het geweest is, maar wie weet wat de tijd brengt? Ik zou ook gewoon blijven doorsparen, als je het kan missen, en verwatert het contact nog meer en heb je uiteindelijk niks aan elkaar, dan heb je voor jezelf een mooie cent bij elkaar.
Zoniet kan je haar nog steeds iets geven...of alles.
Ik zou wel zorgen dat je effectief exact kan kiezen wat er gebeurd met de centen, niet dat je vasthangt aan voorwaarden van de rekening. Ze hoeft ook niet te weten dat je alles geeft of maar een deel. Ik vind het héél nobel van je om haar een start te willen geven, maar als ik nog maar zou dénken dat de centen naar de verkeerde pollekes gaan... zou ik het bijhouden en eventueel over een heeeeeeele lange periode pas geven.
Of in de vorm van een uitzet, of van een stel meubels later,...?
Bladwijzers