Eerst en vooral zal je je moeten slagen voor je theoretisch examen om je voorlopig rijbewijs te kunnen krijgen. Dit examen is niet zo duur, ik dacht zo'n 20 euro, maar kan verkeerd zijn.
Van zodra je je voorlopig rijbewijs hebt mag je na 3 maanden praktijkexamen afleggen (je mag ook langer wachten, je voorlopig rijbewijs is 3 jaar geldig).
Om te oefenen zal de optie zonder rijschool het goedkoopste zijn normaal gezien. Je mag dan wel alleen maar de baan op indien er een begeleider (iemand die al minimum 8 jaar zijn rijbewijs heeft) bij is. Het nadeel hiervan is dat je dan wel een begeleider gaat moeten zoeken wiens auto je mag gebruiken als je zelf geen hebt.
Een andere optie is toch kiezen voor de rijschool, maar dit zal wel een pak duurder uitkomen. Indien je 20u les volgt mag je nadien zonder begeleider de baan op. Je kan ook 6u les volgen, maar dan moet je nadien nog met begeleider rijden.
Persoonlijk lijkt het me toch het handigst indien je iemands auto zou kunnen gebruiken. Want 20u les is wel vrij veel, maar het lijkt me toch aangeraden om nadien nog goed te oefenen buiten die 20u.
Meer info kan je hier altijd terugvinden: http://www.goca.be/frames/newdesign.asp

LinkBack URL
Over linkBacks

Antwoord met Citaat

Bladwijzers