Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 11 van de 11 EersteEerste ... 91011
Resultaten 101 tot 110 van de 110

Onderwerp: Cadeau babyborrel

Andastra
    Guest

Re: Cadeau babyborrel

Bij mij is 't niet mogelijk om de grote bedragen te splitsen, maar normaal zijn alle grote stukken al door ons van de lijst gehaald voor hij open gaat (lijst is zo'n 3.800€, maar er zal nog voor 2.300€ opstaan als hij publiek wordt gemaakt, we hebben gewoon alles wat we nodig hadden er op gezet, ook de dingen die we zelf kopen). Dat zijn voornamelijk kleine dingetjes (5-40€), maar er zullen nog een paar duurdere stukken tussen staan (de box bijvoorbeeld). Omdat ik niet wou dat mensen zich "verplicht" zouden voelen om een groot kado te kopen, staan er ook kadobonnen op waarvan je zelf het bedrag kan kiezen. Dus voor de mensen die niets vinden op de lijst en zelf niets willen gaan uitzoeken (groottantes en nonkels en dergelijke), kunnen ze zo'n bon kiezen.

@ Cat: ik heb een hele normale gewone geboortelijst, zonder overdreven zaken op, mijn man en ik hebben een normaal loon, een normaal huis en een normaal leven, we doen geen overbodige uitgaven en we leven niet boven onze stand.

Ik zou 't enkel zonde vinden dat mensen geld uitgeven aan een kado dat ik niet zou gebruiken en dat rechtstreeks naar spullenhulp gaat, dan heb ik liever dat ze geld schenken aan een goed doel ofzo. Want dat kan evengoed iets duurs zijn dat ik echt niet graag zie, en ja, ik ben een moeilijke, maar de mensen die mij kennen weten dat.

Maar dat betekent niet dat ik niet blij zou zijn met een zelfgebreid dekentje of iets waar heel veel tijd en werk zou zijn in gekropen.

Maar als de mensen dan toch iets willen kopen, dan verkies ik dat ze de lijst volgen, die ligt er toch voor een reden he?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    8

Ik vind idd dat het er wat vanaf hangt hoe goed je iemand kent..
    Iemand die ik maar ken van ziens ofzo zal ik minder aan uitgeven (allé aant boeleke) als bv kindje van mijn broer of beste vriendin..
    Mini me op komst!!! [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/grin.gif[/img]

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    0

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb ook hierin geen vaste bedragen.
    Ik bekijk de lijst en koop wat IK leuk vind..
    Nu ik erbij nadenk, ik heb wsl voor een 'betere' vriendin al iets goedkopers gekocht dan voor een minder goeie vriendin.

Maar serieus, nogmaals, koop/geef gewoon hetgene wat je wilt/kan kopen..

Er wordt veel te veel stilgestaan bij het financiële, dat is nochtans los van de gebeurtenis (trouw, of kindje..)
    Happiness is a state of mind

op dreef Array
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    8

Citaat van: MissSquash
    Moest ik ne kleine krijgen zou ik zelfs liever geen lijst leggen.

Die cadeautjestirade hoeft voor mij niet.

Liever iemands aanwezigheid dan ne cadeau. Als ik kies voor een kind zal dat niet zijn dat ik een lijst leg zodat de omgeving de uitzet moet gaan financieren. Ik vind dat nu eens zoooo onpersoonlijk en een weerspiegeling van de materialistische wereld waarin wij leven.

Amai, je zou je al bijna schuldig voelen omdat je een geboortelijst legt. :s Alsof je dan automatisch materialistisch bent...

Als ik een cadeau koop voor iemand, dan heb ik het liefst dat die persoon daar blij mee is, dat ze daar iets mee kunnen doen en dat ze niet al 10 keer hetzelfde gekregen heb. Dan is zo'n geboortelijst toch ideaal? Dan ben je van al die punten zeker. Dan kan je omgekeerd toch ook zeggen dat absoluut je eigen zin willen doen net egoïstisch is, omdat je dan het cadeau enkel voor jezelf koopt en niet voor de mensen aan wie je het geeft.

Al onze grote stuks heb ik zo veel mogelijk opgesplitst. Liefst van al zou ik die zelfs in 10€ of zo kunnen opsplitsen, maar dat gaat nu eenmaal niet. Het kan me niet schelen of mensen iets geven of hoeveel ze geven. Ik vind het alleen echt zonde als iemand iets geeft waar ik niks mee kan doen (omdat ik het dubbel heb bvb.), want dan is het weggegooid geld.

Het is een feit: kinderen kosten geld, en ik verwacht helemaal niet dat anderen onze uitzet financieren, maar als ze dan toch iets geven, is het dan zo vergezocht dat ik liever iets heb dat ik wil en nodig heb? :s

Sporty_Tine
    Guest

Ik leg toch ook bewust een lijst omdat mensen graag cadeautjes geven en zeker bij een tweede kindje heb je al erg veel en is het een beetje zonde als je dingen krijgt waar je niks mee kan doen.

De lijst is vrij beperkt, ik denk 450 euro of zo, dus die zal wel snel leeg zijn.

Ik ben al met bijna alles tevreden geweest, 1 bon vond ik erg onhandig: dure babyboetiek in mijn geboortedorp. Ik heb daar dan de goedkooptse T-shirt en een knuffel gekocht omdat ik geen 15 euro wou opleggen voor veel te dure kleertjes. Kheb ook moet inplannen dat we daar eens op een zaterdag ipv zondag waren, want anders kon ik nooit naar die winkel gaan.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    9

Ik was toch ook blij met onze lijst en dat de meeste mensen zich eraan hielden. Degene die niet van de lijst kochten, gaven een pluchen beest (heb je nu eens echt niets aan ), of een pyjama die dan in de verkeerde maat voor het verkeerde seizoen was, dus verloren geld. En een paar setjes dure merkkledij. Dan kon ik het niet laten te denken dat ik voor de waarde van 1 setje van dat duur merk 5 of meer setjes van H&M of C&A kon hebben Dus voor mijn part is er niks mis met een geboortelijst

Guest

Ik had ne lijst gelegd, maar eigenlijk hebben mensen daar niet echt veel van gekocht. De meeste mensen gaven geld of een ander kadootje. Sommigen wat speelgoed, anderen kleertjes of verzorgingsproducten.

alle cadeautjes zijn met hetzelfde enthousiasme ontvangen want het is het gebaar dat telt! En ook kleren die ik misschien minder mooi vind, doet hij aan.

Als ik een kado koop, vind ik wel dat ik "waar voor mijn geld" moet krijgen. Schoonzus haar lijst vond ik zeer moeilijk: heel veel spullen van noukies die ik gewoon veel te duur vond. Ik kan echt geen 90 euro geven aan een dekbedovertrek, of 35 euro aan een waskussenovertrek. Heb dan maar gekozen om de maxi cosi van de lijst te halen, hoewel ik die bij bv Dreamland 40 of 50 euro minder zou betaald hebben... Ze heeft bijna geen goedkopere dingen op haar lijst staan, dus ik vrees een beetje dat daar ook heel weinig van gekocht gaat worden.

Ik vind een lijst wel handig omdat het de keuze wat vergroot

Ik vind sommige mensen hier ook wel een beetje ondankbaar klinken eerlijk gezegd. Is het niet het gebaar dat telt?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    9

In mijn geval is het geen ondankbaarheid, eerder het gevoel van zonde van het geld om dat aan een pluchen beest te geven waar een baby/kind toch niet naar omkijkt.
    Iemand had mij een pak pampers van de Aldi gegeven. Vond ik totaal niet erg, zelfs een veel betere cadeau, want ik kon die goed gebruiken en het waren goede pampers

Natuurlijk is het handig als er op je lijst vanalle soorten bedragen staan. Een lijst waarvan het goedkoopste stuk 90 euro of meer kost, tjah... dan zullen er inderdaad niet veel mensen iets van kopen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2004
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    13

Of een lijst waar bavetjes al gauw 10 euro kosten. Dan sta je daar ook sullig met je kadootje van 2 slabben en een tutje Alle, ja, ik geef niet graag maar 2 bavetten maar als ze zo duur zijn. Dan stort ik nog liever op de pamperrekening.

[url="http://www.mierenhoop.be"]www.mierenhoop.be[/url]
    Vroedvrouw in spe

Andastra
    Guest

Citaat van: hemelke
    Of een lijst waar bavetjes al gauw 10 euro kosten. Dan sta je daar ook sullig met je kadootje van 2 slabben en een tutje Alle, ja, ik geef niet graag maar 2 bavetten maar als ze zo duur zijn. Dan stort ik nog liever op de pamperrekening.

Ja, dat vind ik toch ook! Ok, die slabbekes zijn heel mooi, maar ze zijn toch maar om vuil te maken en heel vaak warm gewassen te worden.

Ok, ik heb ook één dekbedovertrek van 65€ op mijn lijst staan, maar dat is eentje die ik al wou van voor ik zwanger was, en dat zal dan ook door mij van de lijst gehaald worden voor die open gaat, ik vind niet dat ik andere mensen moet opzadelen met mijn duurdere goestingskes.

Nuja, iedereen heeft natuurlijk zijn gedacht over deze dingen he maar ik weet wel al dat voor een volgend kindje we geen lijst zullen leggen (of een heel beperkte) en in plaats een goed doel zullen steunen (bv het weeshuis waar mijn nichtje vandaan komt), al vrees ik dat de mensen dan gewoon met kadootjes zullen afkomen...

Pagina 11 van de 11 EersteEerste ... 91011

Bladwijzers

Forum rechten