Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Gebarentaal

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    11

Gebarentaal

Ik wist niet echt goed waar ik dit onderwerp moest plaatsen,dus doe ik het maar hier.
    Zijn er hier femi'kes die gebarentaal kennen? Waar hebben jullie zo'n cursus gevolgt en wat is de moeilijksgraad? Is dit vlot aan te leren of is dit heel moeilijk? Zowel positieve als negatieve reacties zijn welkom.

Alvast bedankt

Sometimes, I wish my mouth had a backspace key... or at least the option to delete. ;o)

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    May 2005
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    9

Re: Gebarentaal

Via de website van fevlado vind je terug waar je cursussen kan volgen en eventueel inschrijven.

Zelf ken ik geen gebarentaal, maar een stagaire volgde zo'n cursus en vond het zeer leuk om te doen. De lessen worden zeer goed gebracht. Zij heeft deze cursus in Aalst gevolgd.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    12

Ik heb twee jaar de cursus gebarentaal gevolgd bij Flevado zoals vermeld te Brugge

Ik heb het tof gevonden, niet makkelijk. Je moet het wel trachten te onderhouden en dat is niet gemakkelijk want de wereld van de doven is nogal gesloten.

Ik twijfel zelf om er in verder te gaan. Als de opleiding doventolk wat "dichterbij" komt dan zou ik het wel volgen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    11

bedankt voor de reacties. Ga eens op die site kijken.

Sometimes, I wish my mouth had a backspace key... or at least the option to delete. ;o)

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2004
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    12

Weet niet wat je bedoelt met 'dichterbij' Piano, maar op Lessius in Antwerpen kan je vanaf volgend academiejaar de opleiding Vertaler-Tolk ook met gebarentaal doen. Je doet dan ipv bijvoorbeeld Frans-Spaans bijvoorbeeld Frans-Vlaamse Gebarentaal.

Maar dat is dus wel een master van vier jaar. Dat is waarschijnlijk niet de bedoeling.
    smile, without a reason why, love as if you were a child

Guest

Wel ik kan gebarentaal. Vier jaar geleden heb ik dat aangeleerd gekregen. Maar, tot mijn grote schande, moet ik erkennen dat ik er amper iets mee doe of het nog amper gebruik.

Ik had het toen nodig voor mijn stages in een school met type 7 onderwijs.
    Nadien gebruikten we het nog wel tijdens de examens om resultaten door te seinen op onze examens. Met zijn viertjes op een rijtje zitten en dan maar door seinen. Geen enkele toezichter die het in de mot had.

Those were the days!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    0

En ben je de lessen aan het volgen? Gebarentaal is mijn moedertaal. Ik ben opgegroeid met gebarentaal en via mijn familie enzo heb ik Abn leren praten. Mijn ouders zijn alle twee doof. Over 2 jaar heb ik willen studeren voor doventolk in mechelen. helaas waren de studies zo zwaar, dat ik het niet zou aankunnen. De gebarenlessen waren niks voor me zeiden ze daar, maar het waren die andere lessen. Het was thans een mooie droom om waar te maken. Maar wie weet in de toekomst toch ooit iets te doen met doven. Het is echt een leuke taal..

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    9

is dat eigenlijk een universele taal of is dit in elke 'taal' anders? dus kan je vb franse gebarentaal leren of is de gebarentaal overal hetzelfde.
    that's the story that went around -

Nleke
    Guest

Citaat van: quzie
    is dat eigenlijk een universele taal of is dit in elke 'taal' anders? dus kan je vb franse gebarentaal leren of is de gebarentaal overal hetzelfde.
    Ik dacht dat er redelijk grote verschillen in gebarentalen waren.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    9

dus mensen die in gebarentaal converseren kunnen ook een andere 'taal' aanleren?
    that's the story that went around -

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten