Jaja, idd goeie film!
Heb die enkele weken terug ook gehuurd... rare film, maar echt wel goe
ik heb gisteren zo via telenet deze film 'gehuurd'... de eerste hadden we ook al eens gezien... voor de mensen die hem nog niet kennen, tis ne vieze maar echt nen aanrader vind ik! (nuja als je van dat genre houdt)
In de eerste film worden een aantal mensen wakker in een hermetisch afgesloten kubus. Ze hebben geen idee hoe ze er zijn beland, hoe ze er uit kunnen komen, en of ze hun gevangenschap zullen overleven - de kubus zit immers vol met sadistische boobytraps en bedrieglijke schuifluikjes. Het is een spannende horrorfilm, met bloederige effecten.
In de film die wij gisteren hebben gezien (da's de derde ervan) Cube zero, zitten ook nu weer mensen vast in de Cube, een kubus bestaande uit vierkante ruimtes met aan elke kant een deur die naar een volgende vierkante ruimte leidt. Sommige kamers zijn echter voorzien van dodelijk boobytraps en het is aan hen om deze te ontwijken. Nu gaat het verhaal meer over de mensen 'buiten' de cube. De twee mannen die de proeven uitvoeren op de mensen enzo... één van die mannen krijgt wroeging, meent dat een vrouw daar tegen haar wil werd ingestopt en wil ze allemaal gaan redden, dus kruipt hij zelf ook in the cube...
Ik vind het alleszins goei filmkes! Binennkort den tweede eens gaan huren 'hypercube'...Want die hebben we nog ni gezien...
[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10714;127/st/20070216/e/Snowboarden%21%21/dt/7/k/6e07/event.png[/img]
Jaja, idd goeie film!
Heb die enkele weken terug ook gehuurd... rare film, maar echt wel goe
Ik wil em ook is zien...
Welke cast?
Beste groeten,
Somme
goh 's moeilijk te zeggen...'t zijn elke film andere mensen en 't zijn steeds vrij onbekende acteusr hoor! Het is dan ook niet zo een heel bekende film...
in de eerste film spelen deze mensen o.a. mee: Nicole de Boer (speelt een wiskundestudent), Nicky Guadagni(dokter), David Hewlett(architect), Andrew Miller(autistische man) , Julian Richings(het eerste slachtoffer), Wayne Robson(een ontsnapte uit de gevangenis), Maurice Dean Wint(politieman)... maar ik ken er dus niemand van...en in de tweede en derde film gaat dat ook zo...
[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10714;127/st/20070216/e/Snowboarden%21%21/dt/7/k/6e07/event.png[/img]
Cube, cube 2: hypercube ik vond ze goed en heel angstaanjagend. Toen ik hypercube gezien had begon ik daar eens over na te denken en dat is gewoonweg griezelig! Ik wist niet dat er nen derde was dus die wil ik zeker ook zien! Ook al zijn ze vrij onbekend het zijn één van de weinige films die me echt bang kunnen maken.
Zeker een aanrader! Allez de eerste twee toch. [img]/ubbthreads/images/graemlins/smile.gif[/img]
Lore is gearriveerd op 15 januari 2009!
Zonnetje*(5/2/2010)
Lise aangekomen op 20 januari 2011!!
Goh seg, ge maakt mij nieuwsgierig zenne! Maar 'k ga er wel ni alleen naar kunnen zien precies. Ikke rap schrik hebben [img]/ubbthreads/images/graemlins/grin.gif[/img]
Persoonlijk vond ik Hypercube niet zo geweldig. Die was wat over the edge, een beetje te absurd en te weinig verhaal erachter. Moest je Hypercube nergens vinden kan je perfect Cube en Cube Zero na elkaar kijken en nog het hele verhaal meegepikt hebben. Chronologisch gezien komt Cube Zero eerst, en daarna pas Cube, maar qua inhoud moet je eigenlijk eerst Cube zien en daarna pas Cube Zero, anders is het hele plot al zowat verraden. Er komen inderdaad ook wel een paar gedetailleerde "vieze" stukken in waarbij het niet zo aan te raden is om alleen te kijken als je niet zo opgezet bent met bloederige scenes. [img]/ubbthreads/images/graemlins/smirk.gif[/img] (Enfin ja, ik heb ook wel een paar keer weggekeken [img]/ubbthreads/images/graemlins/blush.gif[/img] )
Burning angelwings to dust.
Ik heb Cube Zero gezien en moet zeggen dat het niet zo fantastisch is. Alle booby traps komen onrealistisch over, net zoals het hele kubussysteem. Horror is er al helemaal niet in te vinden, wel heel veel bloederige scenes die je ook op ziekenhuisprogramma's kan zien. Ze concentreren zich ook teveel op wat er in die kubus gebeurt en na een tijdje gaat het vervelen: Gooi schoen naar binnen -> gebeurt niets -> persoon gaat naar binnen -> boobytraps in werking -> bloed drupt op de grond. Veel verhaal is er dus ook niet in terug te vinden.
Off-topic: Wat vinden jullie van deze inkomhal?
![]()
Amateur roddelbroekie
De originele cube vond ik wreed goed, ook al was het eraan te zien dat ze niet echt een hoog budget hadden (1 set voor de hele film, handig! [img]/ubbthreads/images/graemlins/wink.gif[/img] ) . Very creepy sfeertje...
Hypercube vond ik een serieuze teleurstelling.
Ik wist niet dat er een derde was ondertussen, ga 'm zeker eens zien binnenkort!
Bladwijzers