Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Letters to Juliet

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    14

Letters to Juliet

Korte inhoud: "Het jonge New Yorkse stel Sophie (Amanda Seyfried) en Victor (Gael García Bernal) geniet van hun vakantie in romantisch Verona, Italië.
    Zij van het idyllische stadje van Shakespeare's Romeo and Juliet en hij als aanstaand chefkok vooral van de lokale keuken.
    Sophie gaat er daarom vaak alleen op uit en stuit zo op een paar dames die brieven beantwoorden die op een muurtje in Verona worden geprikt
    brieven waarin Juliet om liefdesadvies wordt gevraagd.
    Sophie sluit zich bij hen aan en ontdekt een brief uit 1951. Het romantische verhaal over een niet gevolgde liefde raakt Sophie zo dat ze besluit terug te schrijven.
    Haar brief roept zoveel mooie herinneringen op bij de vrouw die 'm ooit in Verona achterliet (Vanessa Redgrave)
    dat ze samen met haar kleinzoon Charlie (Christopher Egan) naar het zonovergoten Italië reist. Met z'n drieën gaan ze op zoek naar de verloren liefde
    waar ze zoveel jaar terug over schreef. Maar geen van allen kan vermoeden wat hun zoektocht naar romantiek hen zal brengen..."

Ik zag hem gisteren bij Ladies @ the Movies en als ik een rating mag geven krijgt ie een 5,5. Het verhaal is ZOOO voorspelbaar, het stoorde mij echt énorm. De muziek vond ik gewoon niet goed (veelal Italiaanse pophits die voor de film geschreven zijn) en dat de halve Italiaanse bevolking Engels kon spreken (how convenient?) stoorde me nog erger. In 't echt is dat allesbehalve zo. Amanda Seyfried deed me denken of ze een vervolg van Mamma Mia aan het vertolken was in het eerste kwartier en Christopher Egan vond ik gewoon niets. Niet als acteur en ook niets om naar te kijken, geef mij maar donkerharige mannen. Mijn vriendinnen vonden hem wel het toppunt van de film, maar dit terzijde.
    Waarom dan toch nog 5,5? Awel vooral voor prachtige beelden van het Italiaanse landschap. Ik had na de film het gevoel dat ik naar Italië op vakantie wou gaan. En het was leuk Vanessa Redgrave nog eens te zien. Het verhaal is verder wel ok. 't Was nu ook weer niet slecht te noemen. Enfin, erg voorspelbaar maar als je van zoetsappige romantiek houdt, ga dit dan snel zien! Anders, onthoudt het voor de donkere en saaie winterdagen

Als je helemaal weg was van The Notebook, 't is van dezelfde regisseur dus het trekt er allemaal op, dan ga je misschien dit ook een leuke film vinden.
    En ik weet niet waarom maar ik heb het gevoel dat dit een hit gaat worden bij de tieners.
    Keep on smiling [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/smile.gif[/img]

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    9

Re: Letters to Juliet

Aha, ik ben ook naar de Ladies @ the Movies geweest

En ik had een beetje hetzelfde idee als jij: héél voorspelbaar. Maar dat had ik eigenlijk ook al gedacht toen ik er een kort filmpje van zag. Maar inderdaad ook hele mooie beelden van Italië. Was al tegen mijn vriendin aan't zeggen: volgend jaar huren we een huis met zwembad in Toscane ipv in de Provence!

Is er trouwens iemand die weet waar ik die "Charlie" van zou kunnen kennen? Ik heb der heel de film op zitten denken, maar kan er dus niet opkomen...

Oh ja, en ik vond het ook behoorlijk idioot dat Gael García Bernal nen Italiaan speelt (of had ik dat verkeerd opgevat?) 't Is niet omdat je Si Si Si en Arrividerci kunt zeggen, dat je daarom Italiaans bent hé

Al bij al vond 'k het wel een ontspannende avond.
    - Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    15

Gael Garcia is ne mexicaan
    For a while, if you don't mind, let me be myself...
    So I can shine, with my own light!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    9

Ik weet het Rios, vandaar dat ik het vrij onnozel vind om hem nen "Italiaan" te zien spelen. Dat Latino-gehalte krijgt ie der nie uit

Normaal ben ik nog wel voor hem (njammie ) maar in deze film echt niet.

Guest

@ sweet_dreams : dien "charlie" heeft meegespeeld in Home and away

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    15

Acteurs uit Home & Away zie je af en toe eens verschijnen in een bijrolleke in een film.

Isabel Lucas in Daybreakers en Transformers: Revenge of the Fallen
    Christopher Egan speelde ook in Resident Evil: Extinction
    Tammin Sursok in o.a. Aquamarine.

Ik moet dan ook altijd even denken van waar ik die ken

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    9

Ah ziedet! Ik dacht nog dat het daarvan was dat ik die kende! Maar ik dacht: da kan toch nie, Home and Away is Australisch, en die kerel speelt een Engelsman
    Allé, goe gedaan dan wel, 't viel nie op dat ie Australiêr is!

En 't is blijkbaar al te lang geleden dat ik nog naar Home and Away keek, ik weet nog maar half welke rol hij speelde

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    15

Die sleutelen hard aan dat accent hoor

Speelde Christopher Egan niet Nick ofzo?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    9

Ja, dat kan wel. Maar wiens lief/zoon/maat was hij dan? Was dat een van die gasten die bij Irene woonde?
    Jaja, ik vind dat vré ambetant als 'k zo op iets begin te denken en ik weet het niet meer

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    15

Goh, dat weet ik zo juist niet meer, hij was eerst zo een vervelend ventje dat zich dan zo wat herpakte dacht ik...
    Ga da keer opzoeken

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten