Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: BookCrossing

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Reputatie Macht
    5

BookCrossing

Vandaag kennis gemaakt met BookCrossing en hoop het via deze weg te helpen verspreiden.

Concept BookCrossing:
    Je hebt een boek gelezen en je bent bereid het los te laten. Je registreert je boek online en dropt het met url op een publieke plaats zoals een trein, een bank in het park of een receptie van een hotel. Als de vinder naar de site surft en een comment laat, kan je zo je boek traceren.
    Als vinder is het ook spannend te ontdekken wie het boek achterliet, wie het al gelezen heeft en wat de commentaren erop zijn. En na de lectuur kan je het opnieuw loslaten.

Site waar alles gebeurt: http://www.bookcrossing.com/
    Belgische site met uitleg: http://www.bookcrossing.be/bss/nl/

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    0

Re: BookCrossing

en wat als iemand anders het boek gewoon vastpakt, leest en in zijn kast zet omdat ie het concept niet kent?

Gekke mensen... wat ze allemaal uitvinden om hun tijd te verdoen. Pas op, wel een leuk idee... maar nogal dromerig voor deze -anti boek- wereld. Lijkt me iets vanuit de film, daar werkt zoiets.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Reputatie Macht
    5

Ja dat gebeurt vaak, staat ook zo op de site.

Maar toch vind ik het een tof concept dat het proberen waard is. Nu nog een boek vinden dat ik kan loslaten...

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15

Citaat van: Lieselyke
    en wat als iemand anders het boek gewoon vastpakt, leest en in zijn kast zet omdat ie het concept niet kent?

Ja, dan is het weg, hé, duh

Ik neem aan dat je best in het boek een briefje stopt met op zijn minst de link naar de website.

Mij lijkt het een leuk idee; er staat er eentje geregistreerd in Leuven, ik ga eens kijken!
    If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    0

dat was pure sarcasme alicia... natuurlijk is het dan 'weg'.

mooi idee, maar toch niks voor mij, goede boeken laat ik niet los, en degene die ik niet wil lezen... héb ik gewoon niet.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15

Ik denk dat als je regelmatig leest altijd wel eens een boek koopt dat achteraf gezien niet jouw ding is, boeken hebt waarvan je zegt "het was goed, maar ik lees het wsl geen tweede keer", of plaats moet ruimen in de boekenkast voor nieuwe aanwinsten.

Ik zie niet in hoe ik erin zou kunnen slagen énkel boeken te kopen waarvan ik nadien zeg: die zijn zo supergoed, dat wil ik nooit meer kwijt
    Als jij dat kan, chapeau.

Ik trek toch regelmatig naar de Slegte met een stapeltje. Ik kan dan evengoed eens één van die boeken 'loslaten'. Voor die 2 euro dat ik ervoor krijg...
    If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    0

Ik koop enkel boeken die ik nadien nog eens 2/3 of meer keren lees ja de boeken die ik niet meer lees zijn ten laatste gekocht toen ik 15 jaar was, en dan is het mijn moeder of zus die er wél aan verkocht zijn dus zijn ze nu van hen.

Verder koop ik heel veel fantasy-series en die ga je dus niet zomaar ff weg geven, ik koop ook geen pockets of dergelijke, dure boeken doe je niet zomaar ff weg, en al helemaal niet als het series zijn.

Dus... conclusie, ik heb maar één boek dat ik weg wil en dat is 'de vliegeraar', omdat ik de film heb gezien en daardoor het boek gewoon niet meer wilde lezen. puur uit softheid dus.

Voor de rest hebben we enkel boeken die écht goed zijn, anders kopen we ze niet. (op internet zijn genoeg middeltjes om eerst een deel te lezen voor je ze koopt, met series is dat wel net zo handig )

Swat

MissSquash
    Guest

Ik wissel gewoon boeken met vrienden. Ik zeg welke ik gelezen heb, zij zeggen wat zij net gelezen hebben (wij kopen vnl boeken) en zo geef je ze niet echt weg, maar heb je altijd een boek in de plaats (+ recensie)

melkweg
    Guest

Ik leen wel boeken uit, maar wil ze altijd terug. ik kan geen afstand doen van boeken, zelfs niet van slechte boeken

MissSquash
    Guest

Citaat van: melkweg
    Ik leen wel boeken uit, maar wil ze altijd terug. ik kan geen afstand doen van boeken, zelfs niet van slechte boeken

Heb je daar dan plaats voor om die allemaal te "stallen" ?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten