Veel sterkte!!
De moed niet opgeven!
Net vernomen dat mijn mama borstkanker heeft. Er is een kwaadaardig gezwel van 2cm in haar borst ontdekt, vrij diep gelegen.
Dinsdag moet ze naar 't UZ in Gent om nog 4 testen te ondergaan (voor longen, lever, botten en bloed) en krijgt ze haar eerste chemo-behandeling.
Ze krijgt 6 chemo-behandelingen, telkens om de 3 weken en dan zou een borstsparende operatie worden uitgevoerd.
Mijn mama doet er heel rationeel over en 'k weet niet echt wat 'k er van moet denken. Ze is pas 50, dus nog absoluut niet oud... We weten dus nog niet of er uitzaaiingen zijn of niet ofzo... Dinsdag weten we meer...
Maar, wat ik niet zo goed versta, ze weten dus dat het een tumor is van 2cm en nu gaan ze die 4 andere onderzoeken doen, maar met welk onderzoek gaan ze weten of er uitzaaiingen zijn? EDIT: net nog es gevraagd aan m'n ma, en blijkbaar weet ze dit wel, er is maar één klier waar er een uitzaaiing in is, dus dit is goed, nee?
Ik weet echt eventjes niet hoe 'k me moet voelen en gedragen...
Veel sterkte!!
De moed niet opgeven!
Andastra, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik heb een aantal jaren terug een tekst moeten schrijven over borstkanker (was eigenlijk een boekje) en hoe je daar psychologisch mee om kan gaan. Als je wil stuur ik je het word document door (44 pagina's). Het is echt nog een werktekst, maar 't is echt heel interessant. Als je de tekst wil, stuur me maar een pm met je e-mail.
Sterkte!
Due to the current financial restraints, the light at the end of the tunnel will be turned off.
OhneeVeel sterkte!
Et alors?
ik weet hoe je je voelt
dikke![]()
[url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]
Heel veel sterkte aan je mama en aan jezelf en de rest van de familie.
Carpe diem
Hier ook iemand die je begrijpt.
Veel sterkte voor de komende tijd en steeds positief blijven denken he.
Mila, grote zus, 23/04/2007
Fenna, zusje van Mila, 19/06/2009
Dan zak je eventjes weg hé. Veel sterkte in ieder geval en maak je niet te ongerust !
Hier zijn veel mensen die het aan den lijve ondervonden hebben.
Ik hoop dat je in je verwarring bij hun bemoeding zult kunnen vinden
sterkte, en veel moed, ook voor je mama
Dank jullie wel voor alle bemoedigende woorden...
Ik versta eigenlijk gewoon niet zo goed, waarom ze eerst al 6 chemo-kuren moet hebben voor ze gaan opereren, is de kans dat niet groter dat er nog uitzaaiingen bij zullen komen? En iedereen hier vindt chemo precies veel erger dan bestralingen, gebruiken ze dat dan alleen in de ergere gevallen?
Ben echt bang![]()
Bladwijzers