Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 4 van de 4
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Reputatie Macht
    0

Confituur maken in de winter

Ik snap eerlijkgezegd niet waarom iedereen enkel confituur maakt in de zomer. Sinaasappelmarmelade of perenconfituur met gember, is gewoon heerlijk en zeer gemakkelijk klaar te maken. Zijn er hier nog andere winterse confituurheksen? En wat maken jullie zoal?

Madam Confituur
    Laatst gewijzigd door FSofie; 22-02-12 om 13:32. Reden: reclame verwijderd
    geen reclame!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    8
    Ik maak ook eigenlijk nooit me confituur in een x, ik steek pakjes fruit in de vriezer en gelijk ik nodig heb maak ik een potje of 5.
    Wat is er heerlijker dan een stukje brood met zelf gemaakte confituur op.
    recepten enkel per pb.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    4
    Een typische winterconfituur is van kweeperen, maar die moet je plukken en verwerken vóór ze te grote rotte plekken vertonen, dus meestal in november/begin december. Het resultaat is beter dan van gewone peren: aromatischer en een mooie rose kleurtje.

Wat jullie waarschijnlijk niet kennen is confituur van meloen! De variëteit "melon d'Espagne" is pas volgroeid tegen de wintermaanden en tamelijk vorstresistent. Hij is ongeveer even groot en ziet er van buiten uit als een watermeloen, maar van binnen is die witgroen met rode zaden en keihard vruchtvlees. Hij kan alleen gebruikt worden in confituur want echt zoet is hij niet. Kijk hier voor een confituur-basisrecept, er bestaan er ook andere. In tegenstelling tot wat er in dat recept staat kun je de stukken meloen maar beter in heel kleine blokjes van 5mm snijden, want loskoken doen ze toch niet, zelfs niet na uren koken. De confituur heeft wel een heel typisch aroma, die je kunt accentueren met geraspte sinaas- mandarijn- en/of citroenschil. Als je PEC gebruikt hoef je ook geen uren het sap in te koken: het resultaat is dan lichtgroen ipv lichtbruin van kleur (met gekleurde stippen van de geraspte citrusschil).

Moest je die meloen-variëteit hier niet vinden in de handel, dan wil ik je gerust voor een zacht woekerprijsje aan wat (roodgekleurde) zaden helpen. NU is de tijd om die te laten ontkiemen in een kweekserre.
    Laatst gewijzigd door Joker; 23-02-12 om 15:07.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Leeftijd
    30
    Reputatie Macht
    0
    Ik zal proberen om natuurlijke confituur te maken Bedankt voor de informatie! Ik zal geld sparen

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum rechten