Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    11

kat overdag buiten, 's nachts binnen

ik heb hier eens een post gelezen van iemand die het klaarspeelde haar katje overdag buiten te laten en voor de nacht binnen te krijgen.
    Mijn katteke krijg ik overdag met geen stokken uit zijne nest en 's avonds als 't begint te schemeren is het een heel bleitconcert om buiten te mogen...
    Overdag gaat hij wel mee buiten met mij en vaak blijft hij daar voor een kwartiertje maar dan komt ie dus weer zagen aan de deur om binnen te mogen.

Ik snap dat het nachtdieren zijn, maar kan je dat toch niet op n of andere manier aanleren? ik heb toch precies liever dat ie overdag buiten rondloopt dan 's nachts...

Hij is nu 7 maand bijna... hij zou toch al een hele dag buiten moeten kunnen zijn? De onze is dus echt nog ne schrikkentist h,... die wilt voor't minste wat beweegt terug binnenvluchten. heb 'm zo eens als 't donker was buitengelaten en toen kreeg 'k hem bijna niet meer binnen - dat vond ie dan wl geweldig! (dan zie je'm niet zitten h natuurlijk)

Tips and tricks???

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    48
    Reputatie Macht
    18

Re: kat overdag buiten, 's nachts binnen

Bij ons is het simpel: er is nog geen kattenluikje, dus Momo mag (als er iemand thuis is) overdag buiten, en als het donker wordt niet meer. Hopelijk houdt hij die gewoonte als het kattenluikje er is (maar dat kan je natuurlijk ook 's nachts sluiten).

Wat ik wel gemerkt heb: in het begin riepen we hem als hij binnen moest komen, en toen lukte dat wel even, maar na een tijd realiseerde hij zich dat ls hij kwam, hij binnen moest blijven, en dat vond hij niet leuk dus kwam hij niet meer. Dus hebben we een andere tactiek gebruikt: we roepen hem binnen, hij krijgt een snoepje, en mag terug buiten als hij wilt. Nu komt hij zonder probleem naar binnen als hij de deur hoort (of ons), want hij mag toch terug buiten (dat kan je natuurlijk niet oefenen als je dringend weg moet).
    'Nee' kent hij ook: soms mag hij cht niet buiten (als wij allemaal weggaan bvb.)
    * uit de as herrezen *
    alias titi - lid sinds 11/2002 [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/cool.gif[/img]
    nen i-Estel Edain. -chebin estel anim.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Reputatie Macht
    0

Onze katten zijn altijd 's nachts buiten. Overdag liggen ze te slapen in de zetel (of op ons bed als ze de kans krijgen). Onze oudste is ziek, een nierziekte en volledig blind. Die wil nu ook 's nachts binnen blijven. Geen probleem, ze hebben een kattenluikje en kunnen naar believen binnen en buiten.
    Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    0

Met ouder worden (ze zijn nu 14 jaar) hebben mijn katten een heel voorspelbaar levensritme gekregen. Nu zijn ze van 7u 's ochtends tot 8 buiten, daarna komen ze heel de dag binnen. En 's avonds gaan ze van pakweg 9u tot we slapengaan naar buiten.

Alleen als het volle maan is, zal soms nog eens n van de twee 's nachts de hele nacht nog buiten blijven...

Toen ze jonger waren gingen ze in ploeg naar buiten. Een ging altijd overdag naar buiten en de andere 's nachts. Waarschijnlijk om voor permanentie te zorgen.
    Due to the current financial restraints, the light at the end of the tunnel will be turned off.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    11

Dat is het probleem bij ons ook een beetje... wij hebben geen kattenluik noch de mogelijkheid om er zo meteen n te plaatsen. dus is het telkens deurtje open en deurtje toe doen. Als hij dan om n of andere reden 's nachts binnen wil gaat dat uiteraard niet. En dat vind ik wel een vies idee. Ik ben overdag wel vaak thuis dus dat is niet zo erg.

Hij zal er maar aan moeten wennen.
    Ik merk dat hij bij ons ook niet binnenkomt als ik hem roep. In het allerbegin wel maar hij zal waarschijnlijk ook wel snel doorgehad hebben dat hij dan binnen moet blijven...

Is het normaal dat hij op deze leeftijd nog zo om de vijf minuten terug binnen wil? Al is het maar om zo eens te zien of ik er nog ben of niet... mijn vriend zegt altijd dat ik er een watje van gemaakt heb zo lijkt het wel een beetje... tis echt nen duts die zo komt 'wenen' als er nog maar een vogel in den hof durft landen
    Tenzij ik meewandel durft hij ook niet echt van 't terras af. De schrikkentist... kmoet een beetje aan zijn zelfvertrouwen werken denk ik!

tis natuurlijk nog een jong katteke h, ma toch

meisie83
    Guest

Toen kiki nog bij de ouders van vriendje zat mocht ze ook buiten overdag. We zetten haar eten dan ergens buiten maar daar gingen natuurlijk andere katten mee aan de haal.
    Dus zetten we het eten weer binnen. Zo kreeg ze vanzelf een binnen-buiten ritme. 's morgens eten, dan naar buiten om te spelen, tegen de avond weer binnen om te eten en dan binnen slapen.

Met eten zijn de meeste katten wel om te kopen

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    11

da's ook zoiets... den onze die eet zo stukjes ne hele dag door...
    Als die dan effectief buiten gaat een hele dag gaat dat toch ook ff wennen zijn? Gaat ie dan geen honger hebben overdag?
    Ik zou ook eten buiten willen zetten maar hij is bij ons ook niet de enige kat in de buurt dus ik vermoed dat er daar wel meerdere op af gaan komen.

Kan iemand me concreet zeggen of hij normaal doet voor zijne leeftijd of dat ik hem echt tot een zorgenkatje heb opgevoed? 'k maak me daar wel wat zorgen om - all dat ik hem te hard betuttel ofzo. 'k heb nog nooit een kat gehad, daarmee

Judy
    Guest

Onze katten blijven bijna altijd binnen. 's Ochtends na hun ontbijt gaan ze een halfuurtje buiten, en 's avonds na hun avondeten gaan ze voor een uur of twee naar buiten. Dat is het, het zijn echte binnenkatten.
    Ik geef ze dus twee keer per dag eten.

De mijne ging op 7 maanden ook nog niet veel buiten hoor, die kwam ook constant binnen, alsof hij wou checken of ik er nog wel was. Ik heb de hoop opgegeven. Heel af en toe blijft hij langer buiten maar meestal volgen ze hun uurtjes. En tussendoor zitten ze achter elkaar of slapen ze de klok rond.

Ik heb mijn oudste ook te veel betutteld, 't is een echte mamaskindjekater, maar ja, wat doe je eraan Genieten, zou ik zeggen!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Maar allez dat kan toch geen kwaad dat hij niet meteen de hele dag buiten wil? Elke kat heeft zo zijn karaktertje, wij hebben hier ook twee katjes en die zijn echt dag en nacht, de ene is echt rustig en werelds en de andere komt bij het minste in onze armen gevlucht, dus of dat zoveel aan opvoeding ligt weet ik toch niet hoor.

Ik zou blij zijn dat mijn katje niet te ver weg liep enzo, k heb er al genoeg verloren die hele dagen rondzwierven.
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Oja: ik zou enkel brokjes geven als hij binnen komt, als ze een beetje honger hebben zijn ze makkelijker te lokken en hij heeft heus niet de hele dag door brokjes nodig.
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten