familieuitstapje aquatopia om hem beetje zin te doen krijgen in dat visjesidee?![]()
Ik zit daar al een tijdje mee in't kopje maar kan mijn vriend niet overtuigen. Nu moet het lukken dat ik een aquarium met alles erop en eraan op de kop kan tikken. Dus filter, verlichting, pompje, verwarming voor warmwatervisjes enzv. Hij is een 60cm dus niet te groot en ook niet te klein voor de visjes.
Nu vroeg ik mij af of hier femi's zijn met visjes?En hoe haalbaar mijn gedacht is? Want ik wil daar wel aan beginnen en ik wil die visjes goed verzorgen enzo. Maar 'k wil er ook niet elke dag mee bezig zijn. Ik wil zeggen niet elke dag schoonmaken ofzo. Eten geven wel uiteraard...
Nu zou ik die graag kopen en voorlopig nog niet gebruiken. Omdat ik toch eerst meer inlichtingen wil. Ik ga daar nu ook niet aan beginnen als een kieken zonder kop. Ik veronderstel dat er wel wat werk aan is maar 'k wil er dus niet full time mee bezig zijn.
Wat ik wel weet is dat het altijd zo prachtig is en het echt rustgevend vind. Dus 'k zou er heel graag voor gaan.
Maar zijn er hier liefhebbers die me op weg kunnen helpen?
Lore is gearriveerd op 15 januari 2009!
Zonnetje*(5/2/2010)
Lise aangekomen op 20 januari 2011!!
familieuitstapje aquatopia om hem beetje zin te doen krijgen in dat visjesidee?![]()
Sla dan wel de piranha's over ...![]()
.
Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!
Wij hebben vroeger nog een aquarium gehad met zoetwatervissen. Zeer mooi om naar te kijken! Helaas wel wat onderhoud aan. Temperatuur in de gaten houden, zorgen dat er genoeg plantjes en zuurstof in het water zit. Zuurtegraad checken en dergelijke. Miserie als die niet in orde is... Opeens vissen die elkaar opeten. Vissen die zwanger worden en ge apart moet zetten
Daarna hebben we nog een aantal keren goudvissen en soorten gehad. Helaas gingen die snel dood. De laatste gingen nog tamelijk lang mee, hadden die ook in een zeer grote, lange vaas gestopt met zuurstof in. Was best wel inventief gevondenMaar dat proper maken was heel wat lastiger
Ik vind vissen super om naar te kijken, maar zou er zelf nooit willen zetten thuis.(ook omdat ik daar eigenlijk schrik van heb
)
Just living my dreams...
Panta Rhei! ~No sugar, No fun!~
familieuitstapje aquatopia om hem beetje zin te doen krijgen in dat visjesidee?Citaat van: MissSquash![]()
Lach niet maar wij gaan dus bijna elk jaar.Ik vind dat echt bijzonder mooi en rustgevend.
Goh jah als ik dat nu koop, koop ik dat ze maar ik wil hem het gevoel geven dat hij mee mag kiezen.![]()
Zonnetje*(5/2/2010)
Sla dan wel de piranha's over ...Citaat van: rozeke![]()
.
![]()
Zonnetje*(5/2/2010)
Heh, schrik van vissen heb ik niet.Maar ik kan mij dus voorstellen dat er wel wat werk aan is.
Ik zou precies niet voor warmwatervissen gaan zijn die niet "moeilijker"? Ik wil gewoon een "gezellig" aquarium met een paar visjes.![]()
Zonnetje*(5/2/2010)
Wij hebben ook heel lang een aquarium gehad, wel een grote. Ook warmwatervissen, heel leuk vond ik dat! Helaas, veel te veel werk...
In koudwatervissen heb je wel niet zo veel keuze hé.
Trotse mama van Hannelore (°28/04/2008)
Fiere meter van Mathias (°22/08/2010)
Ah ja en moeilijker zijn die warmwatervissen niet hoor. Je steekt een themperatuurregelaar in het aquarium en die houdt de themperatuur constant.
Trotse mama van Hannelore (°28/04/2008)
Fiere meter van Mathias (°22/08/2010)
Goed opletten met waar je visjes koopt ook! Zo hadden wij er eens gekocht en helaas bleken die ziek ofzohelft van ons aquarium gestorven
![]()
Just living my dreams...
Panta Rhei! ~No sugar, No fun!~
Bladwijzers