Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36

Onderwerp: Krolse poes

Andastra
    Guest

Krolse poes

Mijn kleine kat van net 6 maanden is krols en ze doet extreem belachelijk en slijmerig bij de mannen hier in huis.

Ze sluipt precies over de grond, achterwerk naar omhoog, ze purrrrt heel de tijd en trappelt met haar achterpoten.

Langs de ene kant supergrappig, maar langs de andere kant is ze nog zoooooo klein.

Hoe lang duurt dat zo? En is er iets waarmee we haar kunnen helpen zodat het sneller gaat? Of dat ze haar "wensen" even vergeet?

Nleke
    Guest

Re: Krolse poes

Indien ze niet gesteriliseerd is: laten steriliseren.
    Kost ongeveer 100 euro, kat heeft er een dag last van (en dan volgens mij vooral van de stress bij de DA) en de wonde geneest heel goed.
    Daarna geen miserie met nestjes, krolse katten,... Geholpen katten zouden ouder worden en minder kans op ziektes (borstkanker?).

Hoe lang dat duurt? Geen idee. Zelf weinig ervaring met krolse katten. Maar een collega heeft zo haar jonge kattin van pure miserie toch maar moeten laten steriliseren. Dat beest bleef maar krols, at amper, vermagerde,...

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Reputatie Macht
    10

Die periodes van krolsheid gaan enkel maar langer worden

Hop naar de dierenarts dus! (Tenzij ja natuurlijk ooit kleintjes wil he )
    I am the sweetest drug!

Uki inside!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    17

Poezen die niet gesteriliseerd worden hebben meer kans op baarmoederontstekingen. Bovendien heb je kans dat ze gaat plassen buiten de kattenbak.
    Ik zou ze dus ook snel laten helpen.
    * uit de as herrezen *
    alias titi - lid sinds 11/2002 [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/cool.gif[/img]
    Ónen i-Estel Edain. Ú-chebin estel anim.

Andastra
    Guest

Ik ga er mee naar de dierenarts als ze niet meer krols is. Dierenartsen steriliseren liever niet als een kat krols is omdat alles daar dan veel meer doorbloed is en er dus meer risico's zijn.

Normaal ging ik volgende week al gaan, maar ze is dus nu al krols geworden. We houden haar nu wel binnen voor de zekerheid, voor 't grootste deel omdat ze nog te klein is voor een nestje.

We zouden graag hebben dat ze één nestje heeft, maar we zullen 't toch maar niet doen, kleine katjes genoeg op deze wereld

Nleke
    Guest

Citaat van: Andastra
    Ik ga er mee naar de dierenarts als ze niet meer krols is. Dierenartsen steriliseren liever niet als een kat krols is omdat alles daar dan veel meer doorbloed is en er dus meer risico's zijn. Serieus? Dat wist ik niet.

We zouden graag hebben dat ze één nestje heeft, maar we zullen 't toch maar niet doen, kleine katjes genoeg op deze wereld
    Verstandig. Er zijn inderdaad al veel te veel katten zonder goed baasje.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    17

Citaat:
    Ik ga er mee naar de dierenarts als ze niet meer krols is. Dierenartsen steriliseren liever niet als een kat krols is omdat alles daar dan veel meer doorbloed is en er dus meer risico's zijn.
    Dat dacht ik ook, maar mijn dierenarts zegt dat dat bij poezen totaal geen probleem vormt. Bij honden daarentegen wel.
    Onze poes is dus in volle krolsheid gesteriliseerd.
    * uit de as herrezen *
    alias titi - lid sinds 11/2002 [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/cool.gif[/img]
    Ónen i-Estel Edain. Ú-chebin estel anim.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Reputatie Macht
    10

Onze ook toen ze op haar heetst stond
    I am the sweetest drug!

Uki inside!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15

Wijs besluit

En zo krijgen de kittens die er wél zijn weer een paar kansen meer op een thuis hé.

Super.
    If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15

Hoe heet je katje trouwens?
    If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten