Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: hondenvraagje

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Leeftijd
    50
    Reputatie Macht
    5

hondenvraagje

wij hebben een schat van een maltezer,een teefje van 6 jaar en half oud,omdat zij ontzettend veel last heeft van haar loopsheid en achteraf schijnzwangerschap (met melkproductie uit tepeltjes en al) heb ik met de dierenarts gesproken over een operatie waarbij hij alles zou verwijderen,eierstokken,baarmoeder,alles eruit...
    wie heeft hier ervaring bij,heeft de hond na de operatie lang last,en wat met de wonde en het litteken en zo,verandert het gedrag van de hond achteraf...kortom,ik wil zo veel mogelijk informatie,want de operatie zou doorgaan tussen 7 en 27 mei,moet nog bellen om de juiste afspraak te maken...
    wie deelt zijn ervaringen,ik ben toch een beetje ongerust,hoor...

groetjes en ne poot van ons luna ;-)
    *** you need chaos in your soul to give birth to a dancing star ***

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Leeftijd
    44
    Reputatie Macht
    8

Re: hondenvraagje

Heb dit ook voorgehad, Mormel was of schijnzwnger, of loops, en vermits ze geen van beide mocht zijn om te laten steriliseren, was het wachten op het juiste moment.
    Ook alles er laten uithalen, baarmoederke had duidelijk al afgezien.
    Neen, ze is niet veranderd, we hadden een sterke band, ze was braaf, lief etc,
    en dat is hetzelfde gebleven.
    Na de operatie zijn ze mss een paar dagen minder actief, maar da kan gn kwaad. Ne keer dat het achter de rug is crost die terug rond gelijk tervoren.

Ik juich ook bij een 'gewone' sterilisatie toe om de baarmoeder mee te laten verwijderen. Als da blijft zitten kunnen ze der nog een -ontsteking of -kanker aan krijgen.

Wat wel zal zijn: uw hondje zal zich achteraf zèlf beter voelen, dàt was me wel opgevallen bij mijn hondje ( want het is niet te onderschatten zene: loops-schijnzwanger)

ge moet ni ongerust zijn, da komt wel goe

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Leeftijd
    50
    Reputatie Macht
    5

umba,alvast bedankt voor de geruststellende woorden,ook hier is luna keilief en zeker superbraaf,maar als ze loops is,jaagt ze dus heler dagen achter haar staart(en er in bijten ook,he) en komt zij als wij gek van al die toestanden,als ze schijnzwanger is,is haar gedrag anders,dan gromt ze meer en mag men zoon niet zoveel met haar ravotten,het is niet te doen...
    omdat een vriend van mij een hondje had van 13 jaar oud en twee keer achter elkaar moest geopereerd worden aan tumoren in de eierstokken en zo,dacht ik niet zo lang te willen wachten,hoe ouwer ze zijn ,hoe meer kans dat ze in de verdoving blijven en zo,die verdoving maakt me vooral bang,bij hem is het goed afgelopen,die zen hond is nu 14 en loopt nog vrolijk rond,maar door zijn verhaal stelde ik onze dierenarts voor alles er ineens uit te halen,waar ie gelukkig ook voorstander van is...
    mag ik vragen,umba,wat soort hond jij hebt en hoe oud die was bij deze operatie? de kostprijs is de moeite,hier spreekt men van 245 euro,maar dat heb je natuurlijk over voor je toffe viervoeter,he,wat heb jij betaald en is het lang geleden?

alvast bedankt en groetjes

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Leeftijd
    56
    Reputatie Macht
    0

hallo Nikkytje,

ik heb ook een maltesertje, nu bijna zes jaar oud, en ze is ook alles uitgehaald. Ze had ook last van schijnzwangerschap, ook met melk uit de tepeltjes en de dokter raadde ons dus ook een operatie aan. Dat is nu ongeveer 2 jaar geleden. Ze is gewoon de eerste dagen wat kalm geweest, haar gedrag is niet veranderd, ze is nog altijd even lief. De wonde geneest wel snel en een litteken zie ik eindelijk niet meer, het is echt heel goed genezen. Ik was er ook net zo echt voor te vinden, maar als je het niet doet, kan het wel zware gevolgen hebben later, zoals tumoren en baarmoederkanker. Nu ben ik wel blij dat ik het gedaan heb, onze wipsy heeft nu nergens meer last van. Dus, wees niet ongerust en laat het beestje helpen, ze zal zich ook veel beter voelen nadien, want ze heeft er wel echt last van als ik dit hier zo lees. Ik hoop dat je hiermee wat geholpen bent.
    groetjes,

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Leeftijd
    44
    Reputatie Macht
    8

Mormel was ook een jaar of 6, maar hoeveel het gekost heeft weet ik nimeer,
    Trouwens, ze was een dag voor de geplande sterilisatie door elkaar geschud door een andere hond met een dubbele kakbreuk als gevolg. Dus de kost was voor 2 operaties...

het is ondertss al 15j geleden (ze is trouwens 15j geworden volledig gezond, maar een stom ongeluk was de oorzaak vh einde vh leventje)

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    26

Citaat van: umba6842
    een dubbele kakbreuk

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Leeftijd
    50
    Reputatie Macht
    5

hey ,

hier ben ik weer,se...

umba,wat erg van je Mormeltje(keileuke naam trouwens) dat ie door een ongeluk om het leven is moeten komen,ocharme toch...

sisi,ook bedankt voor jouw antwoord over wispy (nog ne leuke naam,waar halen jullie ze toch),

ik was zodanig gerustgesteld door jullie dat ik direct naar onze dierenarts belde,ik wou eerst op woensdag 12 mei de operatie plannen,maar d.a. gaat dan voor een paar dagen op reis (weekend ohhemelvaart) en wil dat risico niet pakken
    weg te zijn,normaal komt de hond een dag na de operatie ter controle op bezoek en hij wil dat dus niet riskeren...
    enfin,er is dan een datum vastgezet op vrijdag 21 mei (pinksterweekend), zaterdag(dag nà operatie) zit hij in zijn praktijk,dus kan luna op controle komen,mijn zoontje en ik zijn dan thuis tot maandag (pinkstermaandag) nu vraag ik me af of ik voor die dinsdag en woensdag erop een dag verlof op mijn werk zou aanvragen,de d.a. zei dat maandag het ergste "gepasseerd" zal zijn,dus vier dagen dat wij dan 24/24 thuis zijn bij haar en dan is het weer werken geblazen,als ik geen extra verlof neem natuurlijk,wat zouden jullie doen?
    brrrrrrrrrr,krijg toch beetje de kriebels,hoor,nu die datum zo vaststaat ;-)
    nogmaals bedankt voor jullie antwoorden,dat heeft me écht geholpen toch zo vlug mogelijk die belangrijke stap te zetten,thx

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Leeftijd
    44
    Reputatie Macht
    8

Citaat van: joan1969
    Citaat van: umba6842
    een dubbele kakbreuk

oei,
    Ik zit hier zelf te lachen, grappige schrijffout

kààkbreuk dus eh hahaa

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Leeftijd
    44
    Reputatie Macht
    8

ja, nikkytje, dat stom ongeval was dat Mormel (die overigens een héél mooi hondje was) uit de armen sprong vd zoon toen ik al in de auto gestapt was, ze sprong in de wagen toen ik net de deur dichtdeed.
    Ze lag raar op de grond, had alles laten lopen, ikke verstand op nul "die mag ni lijden, die moet ingeslapen worden"
    Ikke DA van wacht gebeld (zondag), diene heeft het nog geprobeerd, foto's gepakt en er zat NIKS verkeerd in haar lijfje
    (dus waarschijnlijk slag op hoofd of nek gekregen)
    Bij haar gewaakt, zo goed als niks geslapen tot ze woensdagochtend, na eindelijk een rustige nacht, het opgaf.

Zoon en ik zaten heel lang met een schuldgevoel: hij omdat hij ze niet kon vasthouden, en ik omdat IK ze anders altijd oppakte en nu ni.

Hoe komt het dat ge nog moet wachten tot mei?

Ik denk dat 3 volle dagen na de operatie wel voldoende zijn hoor, maar als ge zelf zekerder wilt zijn kunt ge mss één dagje extra nemen? Of 2 halve dagen?

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Leeftijd
    50
    Reputatie Macht
    5

hey Umba,wat een gek doch triest verhaal van je Mormel,ik las in je vorig bericht dat ze toch oud is geworden,dus mss wou ze nog laten weten dat haar tijd gekomen was,wie zal het zeggen,he,toch mooi ergens dat je haar hebt blijven bewaken,zo heeft ze toch haar laatste uurkes nog met jou samen geweest,ach,wat erg,krijg er echt kippenvel van...maar schuldgevoel mag je niet hebben,hoor (hoor mij,zit nu al te beven voor de 21 mei,"wat doe ik onze lieve luna toch aan&quot...

ik moet wachten voor die operatie van mijn teefje omdat er ongeveer 100 dagen moeten verstreken zijn van de laatste loopsheid en die data was tussen 7 en 27 mei,dan is de baarmoeder tot rust gekomen of zoiets en zijn de meeste hormonen "kalm" althans dat zei men dierenarts,dus ja,hij zal het wel best weten,he...ik ga in ieder geval extra verlof aanvragen,hoor,dan ben ik zeker...

trouwens,als je luna wil zien,wel ongetrimd,dan kan je haar zien bij fotos van je huisdieren,heb gisteren daar een foto van haar gezet,samen met haar huisdiergenoot,valkparkiet tweety...

heb ook je verhaal gelezen van verstoppertje spelen en 123 piano van je bengel,keileuk,wat zijn dieren toch enorm schattig,he...

groetjesssssssssssssss ;-)

Bladwijzers

Forum rechten