Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    May 2010
    Reputatie Macht
    0

Hondje laten inslapen

Ik ga vanavond mijn hondje laten inslapen (heel erg oud en kan zelfs niet meer lang op zijn pootjes blijven staan. De laatste week is hij snel achteruit gegaan
    Mijn vraag is: mag je je beestje terug mee naar huis nemen en begraven of moet je die achterlaten?
    En hebben jullie je beestje achtergelaten bij de dierenarts?
    De gedachte dat hij in een plastiek zak wordt gedaan en weet ik veel waar eindigt, maakt mij de gedachte ondraaglijk.

Andastra
    Guest

Re: Hondje laten inslapen

Ik dacht (maar ben het niet zeker) dat het verboden is om een dier zelf te begraven, dus ik denk niet dat je hem terug mee zal krijgen...

Wel kan je aan je dierenarts vragen wat de mogelijkheden zijn. Je kan hem anders laten cremeren?

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte bij deze moeilijke beslissing...

op dreef Array
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Leeftijd
    59
    Reputatie Macht
    0

het hangt van de dierenarts af.
    als hij dat bij u thuis komt doen,en ziet dat je immens veel grond hebt,durven ze dat op u uitdrukkelijke vraag wel eens achter laten.
    maar ik denk voor u eigen rouwproces is het toch beter dat het bij de dierenarts blijft.

veel sterkte
    zachtheid en tederheid is de wieg van gevoelens.

bie_bo
    Guest

Ik heb mn hondje thuis laten inslapen, en de volgende dag zelf naar crematorium gedaan.
    Ik wilde niet dat ie naar het vilbeluik ging.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    May 2010
    Reputatie Macht
    0

Ik heb net gebeld. Officieel mogen ze geen toelating geven maar we zouden hem wel mee naar huis krijgen. Dus het is wel mogelijk. Ik heb nog geen afspraak kunnen vastleggen, het lukte me nog niet.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Reputatie Macht
    6

Ik heb vorige week onze poes moeten laten inslapen, dit was bij de dierenkliniek zelf. Achteraf hebben ze mij gevraagd of ik haar wilde meenemen of achterlaten. Ik heb gezegd dat ik ze wilde meenemen, en ze hebben daar verder helemaal geen vragen gesteld. Het verdriet is op zo'n moment zeer groot, en als je het diertje wil begraven omdat je je daar beter bij voelt, moet je dat zeker doen vind ik.

Onze poes is dus begraven in onze tuin. Officieel mag het misschien niet, maar volgens mij gebeuren er milieu-gewijs veel ergere zaken dan dit.

Sterkte alleszins, ik weet hoe moeilijk het is.

juva
    Guest

Veel sterkte

Guest

MissSquash
    Guest

Mijn dieren liggen ook in de tuin... Het gevoel dat ze nog altijd dicht bij ons zijn, doet wel iets.

Het was hun tuin toen ze leefden en nu nog altijd.

Veel sterkte!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    16

Bij mijn ouders thuis is het net hetzelfde gegaan...

Pff, voel me zo stom maar krijg spontaan tranen als ik dit allemaal lees.

Mijn papa kan zijn beestjes niet achterlaten en hij denkt er dus ook zo over. Het was eigenlijk "hun" tuin en ze moeten daar blijven. Dus bij ons thuis zijn ze ook begraven. Het gaat natuurlijk niet over grote dieren. We weten dat het eigenlijk niet mag maar voor ons geeft het een goed gevoel het idee dat ze in hun tuin begraven liggen.
    Lore is gearriveerd op 15 januari 2009!
    Zonnetje*(5/2/2010)
    Lise aangekomen op 20 januari 2011!!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten