Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    41
    Reputatie Macht
    7

Kent er iemand deze PeeWee kattenbaksysteem

Daarnet kwam ik uit op een advertentie van deze kattebak of wc voor katten.

Dit is de link van de site
    http://www.specialcats.nl/

even in de linkse kolum klikken op dit PeeWee Biologische kattenbakvulling en je krijg meer uitleg er over.

Als ik het lees heb ik meteen zin om er een te bestellen.Staan nu in promo aan 29,95€ ipv 53€.

Maar misschien dat er hier lezers zijn die die hebben of kennen.
    Alle tips is welkom zowel negatief of positief.
    De stilte is als slaap, zij verfrist de wijsheid.

poopzie
    Guest

Re: Kent er iemand deze PeeWee kattenbaksysteem

Hmmm ik betwijfel het een beetje of dat nat zand wel door die gaatjes zal vallen..

Birdie
    Guest

Ik betwijfel het ook een beetje. Het zand dat ik gebruik vormt mooie grote klonters die je perfect kan uitscheppen

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2008
    Reputatie Macht
    11

Ik zou het niet kopen, betwijfel ook of die vuile korrels daardoor kunnen vallen.

Weet dat wanneer je deze bak koopt, je ook vast zit aan het kopen van HUN vulling, een andere gaat daar niet in werken.

Net als Birdie heb ik ook een vulling die zo'n grote klonters maakt en niet ruikt, met een grote schep uithalen en de rest blijft proper én niet stinken...
    Formally known as Seahorse, member since 2004.
    K; How pathetic can you be?

Guest

Ik kende het niet, maar hier vind je er meer informatie over.

Als ik het goed begrijp, is dat op hetzelfde principe van de houtkorrels gebaseerd dat ik gebruik (houtkorrels + zeven). Alleen moet je hier zelf niet zeven, maar valt het mul gewoon door de zeef die onderaan de bak zit.

Ziet er wel praktisch uit, maar is normaal precies wel duur. Vraag mij ook al hoe het met die vulling zit (moet je dan dat merk korrels kopen, kan je die ook elders kopen of enkel online).

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15

Ik heb er ook mijn twijfels aan...

Citroengeel, wat gebruik je nu, en waarom zou je dit systeem beter vinden?
    If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    41
    Reputatie Macht
    7

Vind het ook wel duur.Je heb een hoog model en een laag model.
    De korrels kan je online bestellen of afhalen in nederland.

Had die niet zo duur geweest had ik er eentje gekocht.Maar als het niet werkt staat die daar en verdwijnt die in de kelder.

Zal na het weekend eens bij een zoomarkt binnengaan hier in de buurt.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    41
    Reputatie Macht
    7

Ik gebruik nu deze kattebak al ruim een viertal jaar.Ik heb wel het deurtje er uit moeten doen,ik had er eentje die er schrik van had en er niet in wilde.

Sinds dat we verhuist zijn heb ik problemen met de geurtjes.
    Vroeger stond die in een bijkeuken en was er niet direkt verwarming er rond.
    De bak werd elke dag gekontroleerd en hoopjes verwijdert.Om de 4-5 dagen werd die helemaal leeg gehaald.Ik gebruikt een kattebakvulling van tom&co.Daarin zat het grint en ook een ongeurder.Was er heel tevreden over tot een paar maanden geleden.

Nu staat de kattebak in de keuken en eindelijk zeer dicht of eerlijk gezegt vlak voor een radiator.
    Dus vind ik dat je die feller ruikt dan vroeger.Het kwam zodanig ver dat ik elke morgen de bak volledig leegmaakte uit wassen en opnieuw vullen.Al zet ik zelf van die ontgeurders op de kattebak en er naast.
    Dat heb ik zo al twee maanden gedaan,dus ik heb hier al weet niet hoeveel kattebakvulling gehaald.Dus kost het me al een aardige euro.
    En ja met vier volwassen katten is het niet min om de geur zo weinig mogelijk te maken.

Dus toen er hier iemand bij mij kwam om een kitten op te halen zei ze tegen mij dat zij houtkorrels gebruik en dat ze geen last had van geurtjes.
    Dus dacht ik bij me zelf ik ga die ook proberen.
    Dus me eerste zak houtkorrels kwam van de coluyrt,biologische.Dus kon op de composthoop gedaan worden.Merk wel dat die zelf dat ik om de twee dagen hun wc volledig moet ledigen.Wat al iets minder is dan zeven dagen op zeven.

Beste zou zijn dat hun wc weg is van de verwarming,maar dit gaat niet zolang de verbouwen bezig zijn.En dit zal de eerste 2-3 jaar niet zijn.
    Op dit moment zijn er verbouwingen hoog nodig op andere plaatsen dat de keuken meer naar het laatste zal zijn.
    Dus ben ik op zoek naar iets die wel goed werkt,en niet vanals je de deur opendoe dat je de kattebak ruikt.

Dus voor mij is het wat de zoektoch naar een goede vulling.
    En pas op ik heb er al heel veel geprobeert zowel goedkope als dure.

Wat me nog afschrik bij de PeeWee is dat die open is,en als die in de keuken staat ook al staat die onder een stuk aanrecht.
    Dus dacht ik met die zeef en dat de geuren naar onder gaat dat dit misschien de oplossing voor mij is.
    Lees er wel goede reactie op maar de meeste mensen hebben maar 1 kat en geen 4.Dus dat maakt ook een verschil van geurtjes.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    15

Is het dan geen oplossing om een tweede bak bij te zetten, citroengeel?

Want idd, met 4 katten is het rap 'verzadigd' natuurlijk.
    If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    41
    Reputatie Macht
    7

Heb ik ook al aan gedacht en daarmee dat ik nu naar een goede oplossing zoek.
    En ik dacht als dit een goede kattebak is zet ik die in de badkamer.en blijf de andere in de keuken.
    Maar volgende week doe ik me toer eens in dierenwinkels of op de dierenbeurs in gent.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten