Neem ze allebei ? Dan kunnen ze elkaar gezelschap houden als jij niet thuis bent
Ze zijn heel schattig, alledrie!
Aangezien ik met mannen nog niet veel succes heb gehad en mijn beestjes mij nog nooit in de steek hebben gelaten... heb ik er vanaf woensdag een huisgenootje bij!
Een vriendin van me had 3 katjes gevonden langs de kant van de straat en heeft ze mee naar huis genomen. Ik wil al superlang een katje en verhuis over 2 maand naar een appartement/huis met groot terras of tuin dus ik heb beslist om een katje in huis te halen.
Ik ben superblij!
Ik twijfel eerlijk gezegd wel nog een beetje welk katje ik ga nemen
Ik was eerst volledig gewonnen voor het witje maar die andere 2 zijn ook superkoddig. Het zwart/roste katje is het meest aanhankelijk maar die heeft geen staart meer en loopt nu met een wonde rond dus ik vrees dat die mij veel geld gaat kosten en dat heb ik nu niet
Dus dan wordt 't kiezen tussen de andere 2, zo moeilijk!
When I'm good, I'm good.
When I'm bad, I'm even better!
Neem ze allebei ? Dan kunnen ze elkaar gezelschap houden als jij niet thuis bent
Ze zijn heel schattig, alledrie!
Ik heb ook nog eventjes zitten denken om ze alletwee te nemen zodat ze elkaar dan gezelschap kunnen houden maar ze moeten het nog een paar maand uithouden op 20m². Ik verhuis ten vroegste 1 augustus, ten laatste 1 september. Nu ze klein zijn mogen ze toch nog niet buiten. Zolang ik niet verhuisd ben, zou ik ze buitenlaten aan de leiband denk ik.
Ik hoor toch altijd zeggen dat je als je verhuist, je katten 6 weken moet binnenhouden maar ik vind het zo stom om ze nu binnen te houden omdat ze nog zo klein zijn, ze dan na een paar weken buiten te laten om ze dan bij een verhuis terug 6 weken binnen te houden. Dan lijkt het me beter dat ik ze nu binnenhoud tot ik verhuisd ben, niet?
When I'm good, I'm good.
When I'm bad, I'm even better!
Toen ik mijn Bollie ben gaan halen in het asiel moest ik ook kiezen, uit een heel grote kooi die vol zat.....
Ik ben op mijn gevoel afgegaan, iets in haar houding, hoe ze daar lag, hoe ze naar me keek......ik zag haar en was verkocht.........
.......maar toen wist ik nog niet dat het best wel goed is katten in paren te houden, voor jou, zodat je met een gerust hart een ganse dag uit huis kan zijn, maar ook voor hen, ze hebben écht wel wat aan elkaar hoor.
Dus ik zeg ook; allebei. Verschil in werk en onderhoud is er niet, 1 kattebak voldoet en of je nu 1 dekentje/kussentje wast of 2, dat maakt ook géén verschil.
Fijn, wéér 2 beestjes die gered zijn!![]()
Formally known as Seahorse, member since 2004.
K; How pathetic can you be?
Ik zou ze ook binnen houden tot je verhuisd bent.....
Die paar maanden een beetje krap zitten zal het ook niet maken, ze hebben nog een levenlang bij je....
.....ze gaan zich alleen maar verbeteren en het binnenhouden is voor hun eigen veiligheid...
Succes!
Formally known as Seahorse, member since 2004.
K; How pathetic can you be?
Ik zou ze ook binnen houden tot je verhuisd bent.....Citaat van: Unknown
Die paar maanden een beetje krap zitten zal het ook niet maken, ze hebben nog een levenlang bij je....
.....ze gaan zich alleen maar verbeteren en het binnenhouden is voor hun eigen veiligheid...
Succes! inderdaad! Mooie poesjes ook![]()
Ik zou ook zeker voor 2 katjes gaan, maar persoonlijk zou ik zeker voor 't katje zonder staart gaan. 'k Heb er hier zelf zo eentje rondlopen en dat is het zotste, meest aanhankelijke beest ook. "Gehandicapte" katjes zijn meestal ook katjes waar je enorm veel liefde van terug krijgt.
Ook 't feit dat dat katje op die manier zeker op een plaats terecht komt waar 't niet op straat zal kunnen zou zéér positief zijn, want doordat 't geen staart meer heeft zal 't nooit zo goed kunnen springen als een normale kat.
En die kosten... Hoe is 't katje zijn staart kwijt geraakt? Is er al naar gekeken door een dierenarts? Want als 't een mooie wonde is dan kan 't zijn dat je dat niets meer zal kosten hoor
(oh, en als je op je centjes moet letten en toch maar 1 katje zou nemen: kies voor een katertje, een castratie is goedkoper dan een sterilisatie en dat zal je sowieso moeten doen als ze 6 maanden zijn. Katers beginnen anders te sproeien en kattinnen worden krols)
In ieder geval véél plezier met je bolletje(s) pluis!
OOOOOhhhhh, een witteke! Ik ben verliefd op witte katjes!
Ikzelf opteer toch voor 1 katje! Hoewel ik hier zelf al een thuis heb opgebouwd voor alle zwerfkatten uit de buurt!
Als ze met 2 zijn, kunnen ze idd wel spelen met mekaar, maar ik heb ondervonden dat ze ook vaak wilder zijn! Ze zijn ook vaker met 'mekaar' bezig, dan dat ze aanhankelijk zijn aan het baasje!
Ik persoonlijk hou nogal van aanhankelijke knuffelachtige katten!
Hier zitten ze met 3 constant binnen en ze zijn nog altijd extreem aanhankelijk hoor
Als we zitten te eten en ze dus niet binnen mogen (ze hebben geen tafelmanieren) dan zitten ze aan beide deuren te piepen om bij ons te mogen
En 't hangt er ook vanaf hoe veel je thuis bent. Als je 's morgens om 8u vertrekt en 's avonds om 19u terug bent, dan is dat héél lang voor een kat om alleen thuis binnen te zitten.
En 't hangt er ook vanaf hoe veel je thuis bent. Als je 's morgens om 8u vertrekt en 's avonds om 19u terug bent, dan is dat héél lang voor een kat om alleen thuis binnen te zitten.Citaat van: Andastra
De mijne is dat gewoon om alleen thuis te zitten, want als ik iets te lang thuis ben naar meneer zijn goesting dan krijgt die zijn kuren! Die kan daar precies niet mee om daar er hier nu constant iemand is!![]()
Bladwijzers