Rat 'n roll misschien? Of gerbils (woestijnratjes) in t knabbelthuisje (als het niet per sé echte ratten moeten zijn).
Wij overwegen om tamme ratjes te houden.
Op verschillende fora lees ik dat het geen goed idee is om ze te kopen in de dierenwinkel maar in een rattery.
Daar zit nu het probleem...
Het aantal ratteries in België is niet zo groot en als ik er al 1 vind dan "werkt" ze blijkbaar niet meer
Zijn er hier toevallig mensen die mij aan een adres kunnen helpen waar ik terecht kan?
Ook raad en tips zijn welkom!![]()
...and it burns, burns, burns!
Rat 'n roll misschien? Of gerbils (woestijnratjes) in t knabbelthuisje (als het niet per sé echte ratten moeten zijn).
Rattito of zoiets, maar das in w-vl.
Ik heb een vriendin die ratjes gehouden heeft. Kzal het eens navragen.
@emka: heb kontakt opgenomen met Rattitude, eerst eens zien daar. Bedankt voor de tip!
@lynn25: zijn haar ratjes gestorven of heeft ze er afstand van gedaan voor een bepaalde reden?
'k Wil natuurlijk ook de minpunten kennen![]()
Wij hadden 2 tamme ratten. Ze woonden in een omgebouwde boekenkast, waardoor het leek dat ze een huis met 5 verdiepingen hadden. En elke verdieping was een nieuw avontuur.
De middelste verdieping had een konijnentoilet (dat in een hoekje past) met kattebakvulling. Na een tijdje gingen ze er vanzelf hun kaka in doen. Pipi bleven ze overal doen.
Een andere verdieping had een stenen pot met zand en keitjes in, waar we soms eten in verstopten. Er waren ook enkele slaapplaatesn (matrasje, hangmat, hokje), 1 plaats waar eten en drinken was. Regelmatig veranderde ik de inrichting, verwisselde ik het speelgoed.
We hebben ze uiteindelijk toch weggedaan naar een vrouw (dierenarts) die er gek op was en er 8 thuis had rondlopen.
Enerzijds omwille van de geur, anderzijds omdat ik vond dat we ze te weinig vrijlieten, en ze steeds in hun mooie kooi opgesloten zaten.
Ratten worden trouwens echt niet oud (2 à 3 jaar) en sterven vaak van één of andere kanker... Best wel zielig...
Maar de tijd dat je ze hebt, is wel leuk. Ze zijn heel sociaal en slim, als je er alle dagen mee bezig bent, kan je ze vanalles leren.
![]()
Ik vind de kat die verwachtingsvol aan het loeren is, wel grappig
Prachtig huisje trouwens voor die ratjes!
Amai, das wel een sjiek kot!
We zijn vorige week eens een kijkje gaan nemen in de opvang.
Mijn man, die er in het begin niet echt voor te vinden was (beetje bang dat ze zouden bijten), is nu ook een beetje verkocht
Heb je dan zo veel last van de geur? Ik heb gelezen dat je hun kot best poetst met gewoon water, anders zouden ze dit niet meer zien als hun thuis en overal geursporen achterlaten.
Ik schrok wel toen ze zeiden dat die maar een jaar of 3 worden![]()
Ik vind de kat die verwachtingsvol aan het loeren is, wel grappigCitaat van: Nieke33![]()
Ja he, ze was er eigenlijk wel lief mee. Ze is vroeger opgegroeid met onze cavia, die sliepen samen in het hok van de cavia.
'k Heb ze er wel nooit alleen mee gelaten, diereninstincten zijn niet te onderschatten he...
Prachtig huisje trouwens voor die ratjes!Citaat van: Nieke33
Dankjewel ! Helemaal zelf gemaakt van een Ikea boekenkast, kippengaas, enkele houten latten, scharnieren, handvaten en magneten.
En dan de deuren witgeschilderd met een niet-toxische verf.
Heeft de koe bij de hoorns...
Dat van die geuren achterlaten kan wel kloppen.
Ik reinigde regelmatig met een vod met warm water en Dettol.
Het enige nadeel van de kast, was dat de verdiepingen uit de originele MDF-planken bestond. En daar kruipt na een tijd toch wel ergens urine door, en dan mag je zo veel poetsen als je wil, de geur blijft...
Heeft de koe bij de hoorns...
Ja,das het nadeel aan zo'n gepimpteboekenkast.
Wij hebben een gewoon kot besteld, niks met hout ofzo.
Veel mensen hebben blijkbaar de neiging om met allerhande kuisprodukten aan de slag te gaan, waardoor ze het eigenlijk erger maken...maar ge moet het weten natuurlijk
Ja, die foto met de poes onderaan is best grappig!
Deed die daar niks aan?
Bladwijzers