Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.

Bekijk poll resultaten: wat moeten we doen

Stemmers
3. Je mag niet op deze poll stemmen
  • inslapen

2 66,67%
  • kans op nieuw leven geven

1 33,33%
  • ander....

0 0%
Dit is een meerkeuze poll
Resultaten 1 tot 8 van de 8
Like Tree1Likes
  • 1 Post door whiskas

Onderwerp: HELP MIJN OUDERS ...hun hond is nu een TIJDBOM !!!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    0

Unhappy HELP MIJN OUDERS ...hun hond is nu een TIJDBOM !!!

HELP MIJN OUDERS HEBBEN HOND een kleine Jack Russel maar DIE NU EEN EEN AGRESSIEF BEEST GEWORDEN IS !!! De reden is waarschijnlijk verkeerd grootgebracht door teveel verwennerij op een verkeerde manier !!! Hij word meer en meer zonder reden agressief hij gromt naar iedereen die hem aanspreekt als het over hem "commanderen" is !!! Het is al jaren dat je zelfs de leiband niet meer kan aan doen !!! Je ziet duidelijk dat het over hoogheidwaanzin-nige hond gaat !!! hij beheert het leven van mijn ouders zelfs de meneer electrabel v. de meterstand laat mijn moeder niet meer binnen "omdat die hond het niet wil" en hoe erg het ook lijkt mijn ouders laten dit dan allemaal zijn zin... voor de minste ruzie of dergelijke te vermijden !!!! Hij heeft al gebeten naar familieleden zoals zijn eigen baas mijn ma die gewoon boos op hem sprak omdat hij ALWEER GEPLAST HAD IN HUIS !!! Ze hebben hem al meer' dan 5 jaar gekocht als puppy ....die nu een monster geworden is !!! Hij heeft nu tijdens familiefeest gebeten naar mijn nichtje van amper 6 jaar die helemaal niets deed dan op haar stoel te praten tot hij van onder de tafel beet in haar hand !!!
    Mijn ouders zijn niet meer goed te been !!! Wij weten niet hoe of wat we moeten doen ....hoe wreed het ook klinkt maar ze hebben het moeilijk om de stap (als dierenvriend) te nemen hem weg te laten doen ! En wie zal dit doen zonder dat hij die persoon bijt .....kan hij nog geholpen worden of moeten ze hem laten inslapen ...... !!!! IK HOOP ECHT OP GOEDE RAAD VOOR ONZE FAMILIE SFEER TE BEHOUDEN !!!!!!!! Alvast bedankt allemaal
    vriendelijke groetjes Carolien

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    laat die hond onderzoeken door een gedragstherapeut? die kan desnoods alsnog de raad geven hem te laten inslapen naargelang het afwijkend gedrag... maar als je ouders geen grenzen kunnen aangeven, mogen ze nooit meer een hond in huis halen, dat is levensgevaarlijk.
    kittytje likes this.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    35
    daar dacht ik ook aan, als je dat zo ziet op tv, zou daar dan niks aan te doen zijn dmv een gedragstherapeut? :s
    Music is a connection to a higher power.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    2
    mijn gedacht! ik heb nu wel zelf geen beesten maar familie van mij wel en die hebben daar op heel korte tijd resultaat mee gehad met een gedragstherapeut voor dieren... (de dieren en de baasjes eigenlijk )

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2001
    Leeftijd
    54
    Reputatie Macht
    0
    Ik zou eerst laten nagaan of er medisch niets mis is met hond.
    Misschien heeft het beestje wel ondraaglijke pijnen?
    Onze hond bv had tandproblemen waar wij niets van wisten tot de hondentrimster er ons op attent maakte.
    Ook onze hond kon op dat moment venijnig uit de hoek komen.
    Als er medisch niets mis is is een gedragstherapie uiteraard aangewezen.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    6
    Heb er ook zo eentje, agressief dominant is dat, de mijne is wel zindelijk, een geluk.

Ligt hier nochthans niet aan haar opvoeding, is begonnen toen ze de eerste keer loops werd, de 2e keer was het goed raak,
    heb er leren mee leven, je moet het zowat uitzoeken en aanvoelen wat ze van zin is
    soms komt ze bij mij en als je haar wil aanraken zie je haar ogen al veranderen, hou je dan maar gedeisd of ze knapt!

het enige wat je kan doen is een gedragstherapeut raadplegen, tot nu toe heb ik dat niet gedaan ,omdat we er nog mee omkunnen met vallen en opstaan
    kan het niet over mijn hart krijgen ze weg te doen,al moet je soms van koelen bloede zijn
    ze wordt nu 11jaar
    Vrouwen zijn bloemetjes, Mannen de bijtjes!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Reputatie Macht
    0
    Beste Sinned,
    De opvoeding is idd een beetje verkeerd gelopen maar het is misschien nog niet te laat om er iets aan te doen.
    Een jack russel is idd een schattig hondje maar heeft veel disipline nodig want het heeft een eigen karakter.
    Ten eerste zou ik idd zoals artesia al schreef er eerst eens mee naar de dierenarts gaan en de problemen uitleggen,misschien is hij/zij ziek en toont ze daarom zulk gedrag,maar dat kan alleen de dierenarts uitmaken,is hij/zij niet ziek dan kan zij je doorverwijzen naar een gedragsterapeut,zij kan meteen ook zien of het nog te behandelen is.
    Wel heb ik hier een goede link voor u over de opvoeding van Jack Russels en wat je als baas kan doen....neem eens een kijkje misschien vind je hier al een oplossing tussen.
    Een Jack Russell opvoeden en trainen, hoe gaat u te werk? | Dier en Natuur: Huisdieren

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Reputatie Macht
    0
    Deze hond heeft bij gebrek aan opvoeding het leiderschap over genomen, een heel normale zaak. Leg dit probleem eens voor op Hondenvrienden.be | Welkom op het grootste hondenforum van België.
    Daar zitten mensen met bergen ervaring.

Bladwijzers

Forum rechten