Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27
    01Sirk
    Guest

English op de workfloor

Ik doe momenteel een korte interim in een klein bedrijfje. Iedereen daar is Nederlandstalig.

Vandaag hoorde ik de baas plots in't Engels tegen zijn assistente bezig. You know, that kind of English with a lot of hairs on it and with a verrrry nice pronunciation Ik moest zo erg op mijn tong bijten: waarom spreekt die vent Engels terwijl hij Nederlandstalig is en die assistente ook?

Gebeurt dat wel meer, dat er op de werkvloer Engels gesproken wordt? Wat is de reden? Het is gewoon TOTAAL belachelijk!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    11

Re: English op de workfloor

Misschien vindt hij dat kinky? Rrrrrrrrrrrrrrrrraw!
    When I'm good, I'm good.
    When I'm bad, I'm even better!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    15

Ze waren mss aant grappen??

Wij lopen ook zo bezig Maar dan zo overdreven brits-engels of met een duits accent. Ligt mss aan mijn job (veel internationaal gedoe )
    For a while, if you don't mind, let me be myself...
    So I can shine, with my own light!

01Sirk
    Guest

Nee, ze waren serieus bezig! Over een probleem met de printer ofzo: "Did you call the repairer guy?". En die baas ziet er ook zo geen grapjas uit, eigenlijk.

Een andere vrouw die de telefoons doet, moet ook vaak Engels praten met klanten. That is also veryyy ugly English.

Ik voel mij dan zo gefrustreerd é: ik ben vertaler Engels en wat doe ik daar? Namen overtypen GIVE ME THAT PHONE!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    15

Het was mss om in de sfeer te blijven?
    For a while, if you don't mind, let me be myself...
    So I can shine, with my own light!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    7

Vanaf nu gewoon zelf ook Flenglish, Frenglish, Genglish,... spreken! En zwaar overdrijven. Kan nog leuk worden!

Nee, ik begrijp dat het frustrerend is...

01Sirk
    Guest

Ik kan daar niet veel zeggen, anders typ ik fouten En ik weet ook nooit wat te zeggen, ik word zo hersenloos van dat monkey-werk Ik voel mijn IQ zo zakken, echt bizar

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    10

dat gevoel ken ik. Ik heb al vaak gezegd dat ik mij met de dag dommer voel worden

Uw collega's denken waarschijnlijk dat die Belgacom-reclame echt engels is hè

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Citaat van: 01Sirk
    Ik kan daar niet veel zeggen, anders typ ik fouten En ik weet ook nooit wat te zeggen, ik word zo hersenloos van dat monkey-werk Ik voel mijn IQ zo zakken, echt bizar

K heb zo'n job zes maanden volgehouden, toen heb ik wijselijk besloten nog een jaar te gaan studeren in een poging mijn IQ weer op peil te krijgen Je wordt daar inderdaad dom van, of zo voelde dat bij mij toch ook aan, en op termijn ook lusteloos en inspiratieloos.

Verder: ik praat soms wel eens engels tegen mijn vriend, om te lachen, en soms per ongeluk omdat we een buitenlandse vriendin hebben die niet zo goed nederlands kan, soms zitten we dan onderling engels te praten als ze er niet bij is ook. Maar dat is ook engels met heeeeeeeel veel haar op
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Reputatie Macht
    6

Citaat van: 01Sirk

jij bent vertaler en je krijgt dat soort taakjes? waarom zoek je geen ander werk?
    Life is like a box of chocolates...

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten