Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 17 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 163

Onderwerp: Fotografie

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    17

Fotografie

OK, waar zijn die fotografen hier? Wie kiekt er hier graag plaatjes? En bewerkt ze dan nog eventueel?
    Misschien kan iedereen vertellen welke camera/lens ze hebben, wat ze het liefste fotograferen, of de foto's bewerkt worden, hebben jullie een Flickr account, en als we die info allemaal gedeeld hebben, misschien nadien wat fotowerkjes posten? 't is maar een ideetje?
    * uit de as herrezen *
    alias titi - lid sinds 11/2002 [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/cool.gif[/img]
    Ónen i-Estel Edain. Ú-chebin estel anim.

annabel
    Guest

Re: Fotografie

Mijn foto's zijn helaas meestal bewogen omdat ik soms bibber !!!
    Voor fotobewerking heb ik een heel programma op de pc staan maar ik geraak er niet aan toe om ze te werken. Ken wel enkele zaken zoals verlichten, verscherpen, details uithalen enz. Maar voor de rest ontbreekt mij de tijd.
    Wat genre foto's heb je in gedachten ?

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    6

Wij hebben onlangs een digitale spiegelreflex (Nikon D40) gekocht, we hadden beide al een analoge nikon, ma da is toch anders e, ge kunt maar foto's trekken tot uw filmpje op is, en nu kunnen we der ŕ volonté maken e!
    Ik heb ook nog een nikon coolpix , ook altijd handig, zit in m'n handtas en als ik iets zie, kan ik het meteen fotograferen. Wel niet altijd zo'n mooie foto's met de coolpix.
    Van lens hebben we een 18-55 autofocus lens, die zat in het pakket, maar we zouden graag nog een 18-200lens kopen, zodat we maar 1 lens niet meer nodig hebben, maar die is wel nogal kostelijk... En onze lenzen van onze anologe camera's kunnen niet autofocussen op de D40, wel jammer, ma we hadden toch geen zo'n supergoeie lenzen op de analoge, dusja
    Wij bewerken de foto's met lightroom, nie zo'n moeilijk programma om de basisdingen op te bewerken. En we maken de foto's ook altijd in .raw (bij nikon heet dit .nef) omdat die de pixels behoudt, bij een jpeg zal de kwaliteit rap verminderen.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    17

Leuk leuk!
    Ik heb me dit weekend een Canon EOS 400D aangeschaft, en wil er nu nog een zoomlens bij. Ik neem graag natuurfoto's, van beestjes, groen, landschappen enzovoort, maar ook van mensen, mooie composities... Ik bewerk mijn foto's met photoshop, en ben de laatste tijd geďntrigeerd geraakt door textures.
    Ook 'Bokeh' vind ik heel mooi, dit zijn foto's met een wazige achtergrond, maar niet alleen maar wazig, er moeten zo precies van die wazige lichtcirkeltjes doorkomen.
    Om een ideetje van zo'n texture laag te geven:

Een ideetje van Bokeh (niet mijn foto's, maar van iemand wiens foto's me stil maken hier te vinden

* uit de as herrezen *
    alias titi - lid sinds 11/2002 [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/cool.gif[/img]

melkweg
    Guest

Mooi ! Wij hebben ook een Canon Eos 400D én een zoomlens maar ik bewerk mijn foto's niet (krijg er wel zin in als ik dat zo zie)

de zoomlens gebruik ik graag om close-ups van gezichten te trekken...

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    17

Welke zoomlens hebben jullie?
    * uit de as herrezen *

melkweg
    Guest

Vivitar 70-300mm f/4.5-5.6 Series 1

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    10

Dat zijn inderdaad mooie foto's!

Ikzelf ben al een aantal jaar in het bezit van een Nikon D70, aangekocht in een kit met een 18-70mm. Daarna een prime (50mm) bij aangeschaft. Aangezien ik heel vaak concerten doe, had 'k wel een tele nodig dus een 70-200mm (met VR-functie) en sinds kort ook een groothoek: 17-55mm waar ik nog gene seconde spijt van heb. Alleen, had ik eerder geweten dat er een 24-70mm was, had ik die misschien aangekocht, omdat ik de range 17-24 niet zo echt vaak gebruik.

En jawel, bewerken in Photoshop zit er (soms) ook bij.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    6

Heel erg leuke foto's. Zo ver ga ik wel niet met bewerken, hou het vooral bij de basis, de kleuren wat aanpassen, schaduwen,...
    Maar zou heel graag ook foto's kunnen bewerken in photoshop!
    Hoe hebben jullie dat geleerd, of komt dit gewoon door er wat mee te foefelen?

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    17

Ik heb me gewoon twee (niet te dikke) handboeken aangeschaft, Areveenah eens een dagje op bezoek gehad, en verder veel tutorials online bekeken. En geoefend, véél geoefend!
    * uit de as herrezen *

Pagina 1 van de 17 12311 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten