In Antwerpen is een glutenvrije bakkerij. Er staat een link op de site Glutenvrij .
In veel natuurwinkels kan je ook een selectie glutenvrije produkten terugvinden.
Ik krijg binnenkort bezoek, en die man mag alleen maar glutenvrij eten. Wat zet ik hem voor in de namiddag om te snoepen en s'avonds voor het eten ?
Veel info krijg ik van hen niet...
In Antwerpen is een glutenvrije bakkerij. Er staat een link op de site Glutenvrij .
In veel natuurwinkels kan je ook een selectie glutenvrije produkten terugvinden.
Als je van het antwerpse moest zijn, in de Brederodestraat is supermarkt Anthonissen, daaraan verbonden is Terrasana, en die hebeen heel veel glutenvrije (en andere) dieetproducten
ook bij Bio-Planet hebben ze heel wat, en die zit zowat verspreid over het land
http://www.bioplanet.be/bioplanet/in...FRAqDgodeWqlbQ
In Antwerpen heb je ook nog het Natuurhuis met een vestiging in het centrum van Antwerpen (Otto Venusstraat) en in Merksem (Eethuisstraat).
Als je zelf niet goed weet wat wel en niet mag zou ik zeker enkel produkten op tafel zetten die ergens in een glutenvrije winkel gekocht zijn, want je zou ervan versteld staan waar dat allemaal in zit. Bv bier kan je niet drinken, wijn wel. Brood of gewone pistolekes ook niet, snoep ook niet, daar zit bindmiddel in met gluten. Overal waar granen inzitten (en alles dat is gebonden met maïzena) daar zitten gluten in. Als je eten voor hem maakt kan je dus je saus niet binden, tenzij met aardappelbloem. Eigenlijk raar dat die mensen geen enkele info geven, misschien willen ze geen last verkopen, maar als je voor hem kookt kan je misschien op voorhand eens checken of je menu voor hem kan of niet. Ik ken iemand die dat heeft, die durft zelfs geen boterhammen meer eten als er rond hem met pistolets "gesmost" wordt, hij heeft zo eens kruimels opgegeten en is daar dagenlang niet goed van geweest. Moet wel zeggen, eer ze bij hem gevonden hadden wat hij had, is hij wel heel lang ziek geweest, dus die wil dat nooit meer meemaken (lees, die let daar wel heel,heel erg op)![]()
Ook in Delhaize en Carrefour vind je een rayon met glutenvrije produkten. Het staat op de verpakking wanneer het glutendrij is. Verder inderdaad in alle natuur-, of biowinkels, bij de ene is al wat meer voorraad dan de andere (bestellen kan).
vrijwel alle buitenlandse granen zijn glutenvrij : boekweit, amarant, quinoa, rijst, mais, fonio, gierst, en dus ook de deegwaren die (zonder toevoeging van tarwe!) van deze granen gemaakt zijn.
vrijwel alle buitenlandse granen zijn glutenvrij : boekweit, amarant, quinoa, rijst, mais, fonio, gierst, en dus ook de deegwaren die (zonder toevoeging van tarwe!) van deze granen gemaakt zijn.Citaat van: skivvy
Hoe komt het dan dat ik mijn saus niet mag binden met maizena als die vriend komt eten?
Ik ken er het fijne ook niet van, maar weet wel dat het in meer dingen zit dan je zou denken, in heel veel dagelijkse dingen zelfs.
ik ken de samenstelling van maizena niet : als daar iets van bv tarwebloem bijzit dan kan het niet. er zijn ook mensen die mais niet verdragen.
u kan nog altijd binden met arrowroot of kuzu, die zijn beide glutenvrij.
wanneer je glutenvrij moet eten heb je "coeliaki" (zoals ik). Er is een vereniging voor personen met deze ziekte. Op hun website vind je meer informatie. Je moet inderdaad oppassen, zo is boekweit glutenvrij maar bestel je bijvoorbeeld boekweit-pannekoeken in Bokrijk mag je die niet eten want er zit ook gewone bloem in. Dit is vaak het geval. In natuurwinkels maar ook in supermarkten vind je produkten waar duidelijk opstaat dat ze glutenvrij zijn (vooraan staat meestal ook een symbooltje namelijk een graantje met een streep door). Jouw genodigde mag niets eten waar bloem in zit, en mag niets met "haver, tarwe, rogge en gerst",. Je kan wel glutenvrije bloem gaan kopen (natuurvoedingswinkel) en daarmee koken voor jullie allen (de smaak is hetzelfde), zie voor recepten en zomeer de volgende websites:http://worldhealthprogram.tripod.com/gluten.htm en
http://vcv.coeliakie.be/tiki-index.php
Bladwijzers