Euhm, ik geloof dat altijd en veel dorst hebben een teken van diabetes is?(ik wil je niet bang maken hé, maar ik heb dat nog nooit gehad, toch niet na een hele fles leeg te drinken)
Heeft iemand dat al gehad?
Ik heb geen speciale dingen gedaan, normaal gegeten en gedronken maar toch heb ik vreselijke dorst.
Ik heb nu al een fles van 1,5l water leeg en ik blijf dezelfde dorst hebben. Ik wil ook niet meer drinken, anders moet ik deze nacht er te veel uit.
Als ik mijn tanden wil laten zien, dan glimlach ik!
Euhm, ik geloof dat altijd en veel dorst hebben een teken van diabetes is?(ik wil je niet bang maken hé, maar ik heb dat nog nooit gehad, toch niet na een hele fles leeg te drinken)
Et alors?
Ja?
Zit een diabetestes bij een routinecontrole?
Ik heb nl een week geleden bloed laten trekken. Ik had mycoplasma. De huisarts heeft de normale routinecontrole van bloed gedaan. Alles, behalve mycolplasma, was mijn bloed normaal.
niet als dat eenmalig is, er kan gewoon ergens teveel zout in gezeten hebben ook. als ik brood eet drink ik ook veel meer dan normaal.
Normaal zit een suikertest daar standaard bij ja, maar je moet daar normaal wel nuchter voor zijn. Nu: als je echt diabetes hebt, gaat het meestal niet over anderhalve liter maar over 11-12 liter met gemak ...
Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!
Als het maar 1 dag is, zou ik er niet mee inzitten ...
Als het 2 weken aansleept en je kan echt niet stoppen bij 3 liter, zou ik toch es langs huisarts wandelen voor een extra test.
Heb trouwens een meisje gekend die probleemloos 7 liter water per dag binnenkapte tijden aan een stuk. Ze had gewoon continu dorst.
Een oorzaak vonden ze niet, maar na een tijdje wel zware nierproblemen door het teveel water. Uiteindelijk op een alternatief "dieet" gezet (aangezien ze bepaalde voedingswaren niet meer mocht eten) en ze moest zich ook proberen te beperken tot 3 liter water per dag. Ze vond dat verdomd moeilijk.
's Ochtends bij het opstaan dronk ze bijvoorbeeld al 2 grote glazen water (ongeveer een halve liter) en ook bij elke maaltijd ... Dan nog tussendoor wat drinken en ze zat er snel aan of over, hoor (met haar dorst en haar gewoontes).
Normaal zit een suikertest daar standaard bij ja, maar je moet daar normaal wel nuchter voor zijn. Nu: als je echt diabetes hebt, gaat het meestal niet over anderhalve liter maar over 11-12 liter met gemak ...Citaat van: rozeke
Zoveel is het niet geweest. Boven mijn gewone 'wateropname' van de dag, een gemiddelde van 1,5 l, dronk ik gisteren nog eens 1,5l op een kwartiertje leeg.
En ik ben 's nachts niet naar de wc moeten gaan.
Vandaag is het beter, maar toch nog meer dorst dan anders. Anders heb ik eigenlijk nooit dorst, ik ben de dorst voor...
Oké, ik heb weeral onzin verkondigd dusIk hoop dat het evenwicht zich spoedig herstelt
![]()
Et alors?
Als dit blijft aanhouden zou ik een het glucose-gehaltetest (suiker in het lichaam) laten nemen, dit gebeurt door een simpele urinetest die bij de dokter gebeurt. Grote continue dorst is een belangrijke indicator voor diabetes mellitus. Ik hoop voor je dat het niet zo is natuurlijk.
Bladwijzers