Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43
    ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Reputatie Macht
    22

Help! Ik zie het even niet meer zitten

Help, ik denk dat ik in een dipje zit. Ik ben mijn ziekte zoooo beu hé (ziekte van Crhon + postraumatische dystrofie rechterarm) heb ook een stoma zoals de anciens wel weten.Ook mijn man is niet gespaard gebleven hij heeft een niertransplantatie ondergaan omdat hij het Nefrotisch syndroom heeft(eiwitten gaan weg via urine omdat de filters van de nieren niet meer werken)Zijn nieuwe nier is ook al redelijk terug aangetast maar met een heeeele boel medicijnen kunnen we ons op de been houden,mijn man gaat nog werken (gelukkig )maar als hij 's avonds thuiskomt valt hij omver van vermoeidheid,dus je kan het al raden in het week-end rust hij bij om krachten op te doen om de week die volgt aan te kunnen.Ikzelf ben invalide verklaard door die arm dystrofie,maar normaal gezien heb ik genoeg afleiding om daarvoor niet in de put te gaan zitten (er zijn er die het erger hebben hé)

Maar wat ik het ergste van al vindt ,ons sociaal leven is om zeep,mensen worden het beu om altijd te moeten horen dat het niet gaat omdat we moe zijn,we zijn alle 2 vechters en volgens de buitenwereld zien we er te goed uit om ziek te zijn...Als we dan al eens weggaan ,zoals dit week-end zijn we met vrienden naar de Ardennen gegaan ,moeten we ze teleurstellen omdat wij zoveel wandelen niet aankunnen omdat we minder vlug recuperen als een gezonde mens en dus kiezen we om het kalmer aan te doen om toch maar in de week te kunnen gaan werken.Vrienden zeggen wel dat ze er begrip voor hebben maar tegelijkertijd zagen ze toch verder om toch mee te gaan wandelen en vermits je de goede vrede wil bewaren geef je toe met als resultaat dat ik over mijn limiet ben gegaan en nu zo moe ben dat alles pijn doet en dat ik zin heb om te huilen ipv te lachen en ik haat dat want normaal probeer ik alles naar het positieve te trekken.

Waarom zijn mensen nu zo attentloos,kan iemand mij dat eens uitleggen,ik zit nog niet liever alleen de laatste tijd dan kan niemand me pijn doen. Ik ben het vechten zo moe,enige lichtpuntje is mijn kleindochter waar ik op oppas als haar mama gaan werken is en ik doe dit zo graag dat ik schrik heb voor de dag dat ik zal moeten stoppen omdat het niet meer zal kunnen en dan ben ik dat ook nog kwijt en dat wil ik niet.

Mensen sorry hoor,ik weet niemand kan hier iets aan verhelpen ,maar ik moest het eens van me afschrijven mss dat het dan terug keert.

Alvast bedankt om mijn epistel te lezen.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Reputatie Macht
    20

Re: Help! Ik zie het even niet meer zitten

Maar dippy toch, ik wou net gaan slapen. Maar wou toch nog even een hart onder de riem steken.
    Je bent niet alleen, ik begrijp maar al te goed hoe frustrerend het is willen maar niet kunnen. Ik schrijf niet vaak over mijn handicap, maar ik heb dat ook soms dat het mij allemaal te veel word. Je kan niet altijd sterk zijn.
    Ik zit ook rap tot aan mijn grenzen, terwijl ik graag wil meedoen met de rest. Als ik zo'n weekend naar holland ga ben ik ben ik uitgeput als ik terug thuis kom, maar dat heb ik er voor over.
    Het is niet gemakkelijk he. Toch tracht ik zoveel nog van alles te genieten. Genieten van wat ik nog kan.
    Kom hier voor een knuffel [img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img]
    Nu ga ik slapen, slaapwel

bie_bo
    Guest

mor snuitebolleke toch, ne mens kan niet altijd positief zijn he, moet ook niet

diene Crohn das een raar ding he, sommige mensen hebben daar superveel last van anderen veel minder, mijn collega heeft dat ook, die is een stuk darm kwijt maar buiten veel en vlotte stoelgang is die ok

Mijne pa heeft Colitis Ulcerosa das den tegenhanger he (khoop dat ik het juist geschreven heb), heeft ook ne stoma (al een jaar of 15),ne permanente, maar heeft buiten af en toe "ne lek" weinig problemen;

ken je de crohnvereniging ???? http://www.ccv-vzw.be/ daar heeft mijne pa zeker in het begin veel aan gehad ??

postraumatische dystrofie rechterarm dat ken ik niet ??
    postraumatisch ?? wil dit zeggen iets dat je na een operatie kan krijgen ?? ontsteking of zoiets ?? maar tklinkt pijnlijk in elk geval

indien uwe meneer 50 is ?? kan het dan geen hulp zijn op 4/5 voor 50+ te doen, is financieel geen groot verlies, en toch een dagje meer recup ??
    allez hoor mij weer kben me weer aan het moeien maar tis met de beste bedoelingen hoor [img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img] [img]/ubbthreads/images/graemlins/Dragueur.png[/img]

S-ke effen dippen dat moet kunnen, maar niet te diep gaan he [img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img] [img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img]

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Reputatie Macht
    12

Van mij ook een dikke zoen en een hart onder de riem! [img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img]

Heb zelf (gelukkig!) weinig ervaring met dergelijke problemen, maar mensen die mij enorm dierbaar zijn hebben ook met gelijkaardige zaken te kampen. Absoluut niet te onderschatten, elke dag een gevecht. Je moet het wsch meemaken om te weten wat het is. En een dipje, zo nu en dan, dat hoor er helaas ook bij. Zo lang het maar geen Serendipje wordt...

Sterkte meid, ergens haal je wel weer de kracht vandaan om verder te gaan, maar soms duurt dat eventjes...

PS: Heb de indruk dat veel mensen momenteel met dipjes kampen, hier nog zo eentje. Heeft er ergens iemand de kraan met levenslust toegedraaid, per ongeluk...?

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jun 2006
    Reputatie Macht
    9

Hallo Serendipity
    Ik heb hier zelf helemaal geen ervaring mee ofzo, maar ik wil je gewoon een dikke knuffel geven [img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img][img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img][img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img]

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Reputatie Macht
    22

</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
    diene Crohn das een raar ding he, sommige mensen hebben daar superveel last van anderen veel minder, mijn collega heeft dat ook, die is een stuk darm kwijt maar buiten veel en vlotte stoelgang is die ok

Mijne pa heeft Colitis Ulcerosa das den tegenhanger he (khoop dat ik het juist geschreven heb), heeft ook ne stoma (al een jaar of 15),ne permanente, maar heeft buiten af en toe "ne lek" weinig problemen;

ken je de crohnvereniging ???? http://www.ccv-vzw.be/ daar heeft mijne pa zeker in het begin veel aan gehad ??

[/ QUOTE ]
    Bij mij is het ook nen definitieve,veel darm zit er bij mij niet meer in en aars is ook al weg [img]/ubbthreads/images/graemlins/frown.gif[/img] En die lek heb ik dus in dat hotel gehad hé (twas al een eeuwigheid geleden) Dus wij om 4 uur snachts alles wassen,dat vreet aan je ik kan er niet aan doe maar toch schaam ik mij op dat moment en dan heb ik zeker nog een week last dat ik denk dat dat zakje weer gaat lossen.
    postraumatische dystrofie rechterarm dat ken ik niet ??
    postraumatisch ?? wil dit zeggen iets dat je na een operatie kan krijgen ?? ontsteking of zoiets ?? maar tklinkt pijnlijk in elk geval

[/ QUOTE ]

Wat zijn de belangrijkste symptomen of verschijnselen van posttraumatische dystrofie?

Voor een patiënt met posttraumatische dystrofie is het zaak dat de symptomen van de ziekte zo snel mogelijk worden herkend. Om vervolgens, in samenspraak met de arts, de juiste behandelwijze in te stellen. Het kernprobleem is vaak een duidelijke beperking in het dagelijks functioneren.

- Pijn
    Kenmerk van de pijn is dat deze heviger is dan normaal bij het letsel past. De pijn duurt ook langer. De pijn kan "binnen in" zitten, maar ook "bij aanraken" optreden. Beide vormen van pijn kunnen naast elkaar voorkomen.

- Verkleuring, temperatuur, zweten en zwelling
    Verkleuring (abnormaal rood of blauw), afwijkende temperatuur (warm of juist koud), meer of minder zweten. Deze symptomen breiden zich vaak uit tot in het gebied dat helemaal niet beschadigd was. Ook zwelling kan aanzienlijk zijn.

- Bewegingsbeperking
    Bewegen kan moeilijker worden. Vaak betreft het onmacht om de beweging goed te sturen. Soms is er ook enorme stijfheid van gewrichten, waardoor bewegen wordt bemoeilijkt. Zelfs zonder dat de gewrichten bij het letsel zijn betrokken.

- Aanrakingsgevoel
    Het aanrakingsgevoel kan slechter worden. Soms omdat te weinig wordt gevoeld, soms omdat teveel wordt gevoeld.

- Haargroei, nagelgroei en huid
    Haargroei, nagelgroei en huid kunnen veranderen. Soms is op de röntgenfoto een veranderde botgroei te zien.

De verstoring van het een deel van het autonome zenuwstelsel (het sympathische zenuwstelsel) leidt tot veranderingen in kleur, temperatuur en zweten. De veranderingen van het willekeurige zenuwstelsel leidt tot de bewegingsproblemen en het veranderde gevoel. De stofwisseling in de aangedane weefsels is verstoord waardoor teveel schadelijke stoffen (vrije radicalen) vrijkomen.

Kadoke van een dokter en ik heb het dus in een erge versie.

indien uwe meneer 50 is ?? kan het dan geen hulp zijn op 4/5 voor 50+ te doen, is financieel geen groot verlies, en toch een dagje meer recup ??

[/ QUOTE ]
    Hij kan niet afbouwen hij zit in het kader in een klein bedrijf,gelukkig is het bureelwerk dat hij doet,maar zijn uren zijn minimum 10 werkuren per dag,hij is een beetje werkverslaafd ook zie je.Maar desalnietemin heeft hij het eens voorgelegd en ze zegden dat dit niet ging (Amerikaans beleid)Volgend jaar wordt hij maar eerst 50

allez hoor mij weer kben me weer aan het moeien maar tis met de beste bedoelingen hoor

[/ QUOTE ]

Dit noem ik niet moeien hoor,ik wou dat er meer zoals gij rondliepen [img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img]

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Reputatie Macht
    22

Ik weet het meisje dat jij mij goed verstaat,daarom bewonder ik je zo omdat jij veel wilskracht bezit om er door te geraken.Mercikes en slaapwel [img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img]

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Reputatie Macht
    22

@Believer: Geen nood hoor ik zak niet weg in zelfmedelijden (ben daar ooit geweest en twas daar niet goed)Ik kom er wel bovenop al jullie warme vriendelijke lieve woorden zijn als zalf voor mij en werken heel therapeutisch.Thanks [img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img]
    @Bichke Ook bedankt hoor [img]/ubbthreads/images/graemlins/kiss.gif[/img]

bie_bo
    Guest

amai dat D-gedoe dat is de moeite zeg,

heb je dat gekregen na een armbreukoperatie of zo ?? door de verdoving of verkeerde handeling van de dokter ????

tzijn stomme vragen waarschijnlijk, maar ik heb der echt nog nooit van gehoord, en heb nog niet gaan googlen.

ja ne stoma is een "mooi hulpmiddel" maar je moet het toch maar aanvaarden, en tis toch een belasting he, tkan superlastig zijn; en meestal op momenten dat het niet goed uitkomt, zelden als je gewoon thuis bent ofzo;

onze pa ook weken, maanden heeft hij gene lek, en vb op de vlieger en lap hij heeft ervan.

hij is ook alles kwijt; en die mens is ondertussen 82, dus dat in een vliegtuigwc-tje vervangen is niet zo evident he. maar ja ons ma is er altijd wel op voorzien, met reserve t-shirt of hemd in de handbagage.
    maar ja hij is dan ook altijd slecht gezind, en kwaad op zijne zak [img]/ubbthreads/images/graemlins/crazy.gif[/img] [img]/ubbthreads/images/graemlins/grin.gif[/img]

hij heeft nu wel het geluk, dat hij ivm voor zijn stoma eigenlijk alles kan eten
    alleen moet hij meer eten, om voldoende voedingstoffen binnen te krijgen omdat hij ook niet al te veel darmen meer heeft, maar langs de andere kant mag hij niet teveel eten omdat hij ouderdomssuiker heeft, en owee als hij 2 kilootjes afvalt dat is hij in paniek hoor.

neem je extra ijzer in ?, ik weet dat mijn collega dat moet,
    dat kan misschien ook, al is het meer een beetje helpen bij je moe zijn, zij neem ook veel soja producten en af en toe een kuur met paardenmelk; kweet dat veel Crohners last hebben met melkproducten maar zij voelt zich daar goed bij.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Reputatie Macht
    22

amai dat D-gedoe dat is de moeite zeg,

heb je dat gekregen na een armbreukoperatie of zo ?? door de verdoving of verkeerde handeling van de dokter ????

[/ QUOTE ]
    Ik moest binnen voor een operatie om de eerste rib te laten verwijderen. De assistent van de operatiedokter moet je arm vertikaal optillen (terwijl ik dan in horizontale houding lag)Daar is het mis gelopen ,hij heeft als het ware die zenuwen overrokken (vergelijk met elastiek)Met als gevolg dat heel die arm verlamd was,met vele jaren fysiotherapie en oefeningen heb ik die verlamming wat weg gekregen en nu is alleen de fijne motoriek op zeep,hand word regelmatig dik zodat bewegen ff bijna niet mogelijk is.
    Maar gelukkig heb ik een beetje geld kunnen reduceren door mijn proces te winnen dat ik ingespannen had voor diene pipo zijn stoemiteit.(heeft wel 10 jaar in beslag genomen)

maar ja hij is dan ook altijd slecht gezind, en kwaad op zijne zak

[/ QUOTE ]

Ik moet zeggen dat ik daar niet vies gezind over ben,maak soms zelfs grapjes als er iemand met diarree naar de wc rent dan zeg ik bij mij ist gemakkelijk ik heb mijn toilet bij [img]/ubbthreads/images/graemlins/wink.gif[/img] Tis met zo te praten dat ik het meer en meer aanvaard heb.

Ik kan ook alles eten en neem een supplement vitaminen in elke dag en vanaf toen is mijn bloed optimaal,ik denk dat mijn "moe" zijn eerder geestelijk is.

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten