Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25
    op dreef Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    43
    Reputatie Macht
    7

Ontstoken monnikskapspier

Ik zit sinds dinsdagochtend met een ontstoken monnikskapspier aan mijn rechterkant.
    Dokter schreef me Myolastan en Air-tal voor en een briefje om thuis te blijven tot eind deze week.
    De pijn is wel wat aan het afzakken, maar ik slaap zo veel...
    Ik heb het gisteren uitgerekend: ben 6 uur wakker per dag. Echt, ik val gewoon om van vermoeidheid!
    Ik had eigenlijk toch wel gehoopt dat er vandaag al wat beterschap zou zijn.
    Kennen jullie hier iets meer van?
    (Ik krijg de afbeelding van Wikipedia er niet op, maar daar staat het heel duidelijk afgebeeld. Ze zeggen er naast wat medisch jargon ook nog het volgende over: De naam "monnikskapspier" wijst op de vorm van de spier t.o.v. de rest van de romp. Het doet denken aan een niet opgezette kap van een monnik.)

Volgens gezondheid.be:
    Soms wordt de pijn niet duidelijk in de nek gelokaliseerd, maar in het overgangsgebied van de nek en het schouderblad, ter hoogte van de vrije bovenrand van de monnikskapspier (musculus trapezius).
    De monnikskapspier loopt van de rand van het achterhoofd naar de schoudergordel en het bovenste deel van de wervelkolom.

De spier speelt een belangrijke rol bij de achterwaartse beweging van hoofd en schoudergordel.
    De pijn kan uitstralen naar boven, in de richting van het achterhoofd en, minder frequent, naar het gebied dat tussen de schouderbladen ligt. Meestal gaat het om een knagende pijn die gepaard gaat met een gevoel van vermoeidheid.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    14

Re: Ontstoken monnikskapspier

http://nl.wikipedia.org/wiki/Monnikskapspier

'k Ben op de Reumaliga en Reumanet gaan zoeken maar daar vind ik niks!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    14

Ik heb het hier al een aantal maal in andere topics gezegd; ontstekingen moet je afkoelen door liefst 3 x daags een ijspack te leggen en minstens 5 dagen ontstekingremmers nemen. Die medicatie die je neemt ken ik totaal niet maar 't is ni normaal dat je zo extreem moe bent!

op dreef Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    43
    Reputatie Macht
    7

Tiens, en mijn dokter zei juist "warm houden"...
    Kan daar maar aan uit!!

son
    son is offline.
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2003
    Reputatie Macht
    12

ik heb gelukkig nog geen ontsteking gehad maar wel dat die spier opgespannen is, het is een spier die vertrekt uit de nek en heel naar beneden gaat tot laag in de rug, heb eens gekeken in de boeken van mijn dochter,
    het is geen lachtertje als de kine die spier moet masseren en losmaken, ik schreeuw van de pijn dan, het schijnt dat heel veel mensen met die problemen zitten die constant aan computer zitten
    geen lachtertje allemaal

op dreef Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    43
    Reputatie Macht
    7

Oei, een pc-probleem... Dat klinkt niet goed voor iemand die 36 uur per week voor haar werk aan de pc zit, en thuis dan ook nog eens FS-verslaafd is...

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    14

Nog wat meer springen Skippy?

Het advies van je dokter volgen hé want ik had er nog nooit van gehoord. Anders nog is vragen dan kan je ineens informeren hoe het zit met dat slapen!

bie_bo
    Guest

yep hier nog eentje,
    en toemme he da kan toch echt wel zeer doen ne nek, en dat straalt uit
    kweet niet of het mijne monnik is maar ik heb in elk geval een ruime ervaring met nekpijn, voor onder de scanner gelegen niets te vinden en toch doet het bijna constant zeer (behalve in verlof) dus besluit : ik ben niet gemaakt om te werken

ook een pc-mie hier

bie_bo
    Guest

Citaat van: SkippyD
    Tiens, en mijn dokter zei juist "warm houden"...
    Kan daar maar aan uit!!

in dacht ook dat het was : Ontsteking is kOud

maar dok zal het wel beter weten zeker ???????

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2002
    Leeftijd
    49
    Reputatie Macht
    16

Citaat:
    Ik heb het gisteren uitgerekend: ben 6 uur wakker per dag. Echt, ik val gewoon om van vermoeidheid!

6 uur per dag wakker ? Dan slaapt ge dus zo'n 18 uur per dag ?
    En nog moe ?

Sorry, ik kon het niet laten

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten