Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 35
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Reputatie Macht
    10

Hospitalisatieverzekering?

Ik verhuis dus binnenkort naar Gabon en ben bezig met mijn verzekeringen in orde te brengen. Ik ben in Gabon verzekerd voor 75% van elke ziekenhuisopname voor ziekte en 100% voor ongevallen. In BelgiŽ ben ik ook voor 100% voor ongevallen verzekerd. Nu vraag ik mij af of het nodig is een hospitalisatieverzekering te nemen voor ziekte in BelgiŽ. Ik heb geen idee hoeveel en wat er zoal terugbetaald wordt door het gewoon ziekenfonds in BelgiŽ (daar ben ik nog voor verzekerd). Stel dat ik op een meerpersoonskamer ga, hoeveel kost zoiets aan mij persoonlijk? Kunnen de dokters dan nog erelonen vragen of mag dat alleen als je op twee- of ťťnpersoonskamers gaat? Stel dat ik een week op intensieve zorgen moet, is dat dan een financiŽle ramp of valt dat wel mee? Iemand die hier meer over weet? Want bij het ziekenfonds hebben ze geen idee... En misschien ook nog: wie heeft hier een hospitalisatieverzekering? Kwestie van te weten of ik echt de enige zou zijn zonder zo'n verzekering. Pfff ingewikkelde zaak die verzekeringen...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2001
    Reputatie Macht
    15

Re: Hospitalisatieverzekering?

Ik heb een hospitalisatie van DKV. Voor mijn werkgever heb ik indertijd een groepspolis moeten opstarten en heb dus een aantal verzekeringen vergeleken, en DKV stak er met kop en schouders bovenuit.

Ik heb ondertussen 2 bevalingen achter de rug (kostprijs per bevalling: +/- 3000Ä) en dat heeft mij geen frank gekost. Mijn vriendin daarentegen heeft met haar verzkering nog 600Ä zelf moeten betalen. En, ze moest nog eerst alles voorschieten om dan terugbetaling te krijgen (op die 600Ä na dus). Bij DKV regelt de kliniek alles direct met hen.

Ik ken geen kostprijzen van klinieken, maar je kan wel stellen dat een ziekenhuisopname een dure grap is!
    Binnenkort zal ik de eindafrekening van mijn 2de bevalling krijgen en, als je wilt, wil ik de prijs dan wel even doorgeven. Het gaat dan om een hospitalisatie van 7 dagen op een eenpersoonskamer.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Reputatie Macht
    10

Ja ik heb ook al gehoord dat DKV supergoed is, maar ze zijn ook superduur . Ik weet dat eenpersoonskamers heel duur zijn. Dus die prijs voor een bevalling had ik wel verwacht. Maar wat als je gewoon op een meerpersoonskamer gaat? Is het dan nog zo duur? Voor mij zou een meerpersoonskamer ook ok zijn eigenlijk...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2001
    Reputatie Macht
    15

Ja ze zijn idd duurder. Ik krijg dat nu via mijn werk, maar ervoor had ik deze verzekering ook privť.

Dit vond ik op de site van Stin-Augustinus (antwerpen):

Citaat:
    Kamerkeuze
    vierpersoonskamer
    geen supplement

tweepersoonskamer
    Ä 15/dag

eenpersoonskamer met wc
    Ä 28/dag

eenpersoonskamer met wc en douche
    Ä 37/dag

eenpersoonskamer materniteit met wc

Ä 28/dag

met wc en douche
    Ä 37/dag

met wc, douche, babybox
    Ä 62/dag

appartement
    Ä 112/dag

Alle patiŽnten krijgen dezelfde verzorging, ongeacht de kamerkeuze. Indien u een vooropname deed, heeft u voorrang inzake kamerkeuze. Dit garandeert niet dat u de door u gevraagde categorie kamer kan hebben. Vaak zijn er veel meer aanvragen voor een bepaald type kamer dan er kamers van dat type beschikbaar zijn.

Remgeld
    De hierboven vermelde prijzen zijn exclusief het persoonlijk aandeel of remgeld. Ongeacht de kamerkeuze dient u volgend wettelijk opgelegd remgeld te betalen

(KB 20-08-1980): Remgeld Remgeld bij kinderen ten laste Remgeld met WIGW-vignet
    1e dag Ä 40,08 Ä 31,82 Ä 4,55
    2e dag tot ontslag Ä 12,81 Ä 4,55 Ä 4,55
    Deze bedragen gelden onder voorbehoud van een indexaanpassing. Daarnaast moeten we bijkomende remgelden aanrekenen voor o.m. geneesmiddelen, labo-onderzoeken, medische beeldvorming enz.

Betalingsregel
    De verpleegnota van het ziekenhuis bestaat uit een voorschot en de definitieve afrekening. De definitieve verpleegnota houdt rekening met het reeds betaalde voorschot.

Het bedrag van de honoraria is afhankelijk van uw kamerkeuze. Ongeacht het kamersupplement waarvan hierboven sprake is (zie kamerkeuze), geeft het verblijf in een drie- of vierpersoonskamer geen aanleiding tot een ereloonsupplement. Toch zijn er enkele uitzonderingen. Voor een bepaalde prestatie of voor een specifiek materiaal voorziet de ziekteverzekering soms geen of slechts een ontoereikende terugbetaling. In dat geval kan uw arts een ereloonsupplement in rekening brengen en dient hij vooraf met u een schriftelijk akkoord te maken.

Het verblijf in een twee- of eenpersoonskamer kan aanleiding geven tot een maximaal ereloonsupplement van 200% t.o.v. de terugbetalingstarieven. Dit geldt enkel voor niet geconventioneerde artsen.

Op een tweepersoonskamer is voor een ereloonsupplement tussen 51% en 200% een schriftelijke overeenkomst tussen arts en patiŽnt vereist.
    Op een eenpersoonskamer is voor een ereloonsupplement tussen 101% en 200% een schriftelijke overeenkomst tussten arts en patiŽnt vereist.
    Voor concrete vragen over erelonen die berekend worden op basis van de kostprijs van de ingreep kan u best contact opnemen met uw behandelende arts.

Voorschot
    Vierpersoonskamer Ä 75 voor het verblijf, met WIGW-vignet: Ä 25
    Tweepersoonskamer Ä 150 voor het volledige verblijf
    Eenpersoonskamer Ä 300 voor het volledige verblijf

Definitieve afrekening

Enkele weken na het ontslag worden de verpleeg- en honorariumnota's verstuurd. De wet verplicht ons altijd deze nota's te sturen, ook al dient u niets meer te betalen.

Guest

Ik vind DKV niet zo heel duur hoor! Betaal nu maandelijks een bijdrage van 30 euro en die blijft heel mijn leven constant. Dus voor 30 euro in de maand wil ik mij wel laten verzekeren!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2002
    Leeftijd
    40
    Reputatie Macht
    15

Ik heb een hospitalisatieverzekering via mijn werkgever, ik geloof bij ING Insurance. Mijn bevalling heeft me ook niks gekost, en alle betalingen gebeuren rechtstreeks door de verzekering. Voor een eenpersoonskamer moet ik eenmaal per jaar een forfait betalen.

Je kan ook een hospitalisatieverzekering nemen via je ziekenfonds.
    Mama van Cato, geboren op 17 november 2006

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Reputatie Macht
    10

Ja het probleem is dat ik mij heb moeten uitschrijven bij mijn ziekenfonds, omdat ik verhuis naar Gabon en dat ik mij heb ingeschreven bij de dienst voor overzeese sociale zekerheid die dus hetzelfde terugbetalen als een ziekenfonds, maar geen hospitalisatieverzekering aanbieden...
    Bij DKV is het voor mij duurder omdat ik geen adres meer heb in belgiŽ. Ik zie er vooral tegenop om zo'n verzekering te nemen, omdat ik dan dubbel verzekerd ben voor ongevallen (en dus dubbel betaal) en omdat ik ook niet persť een een- of tweepersoonskamer wil, als ik in het ziekenhuis terechtkom. Daarmee vroeg ik mij dus af of het in dat geval nog nuttig is een hospitalisatieverzekering te nemen...

Guest

Ik zou nooit een hospitalisatieverzekering nemen bij een ziekenfonds. Zie het nu in mijn directe familie; een nicht van mij is zwaar ten val gekomen in Nepal. Ze heeft diverse maanden verplicht in een Nepalees ziekenhuis verbleven (te gevaarlijk om te vervoeren). De helft van haar hersenen zijn verwijderd, ze heeft 8 maanden in coma gelegen. Bij thuiskomst in BelgiŽ heeft haar ziekenfonds haar als "verzekerde" geweigerd om uit te betalen. Een coma-patiŽnt mag volgens hen maar 6 maanden in coma liggen. Nadien betalen zij niets meer. De kosten lopen hoog op om mijn nicht de nodige behandelingen te geven. Logopedie, kine, ergotherapie, medicatie, speciale voorzieningen... NIETS wordt terugebetaald.

Ik vind dit dus schandalig!

Guest

Als ik zou verhuizen naar Gabon, zou ik ZEKER een DKV-verzekering nemen!

Zou nooit van mijn leven zwaar ziek willen worden in Gabon!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Reputatie Macht
    10

Ja maar in Gabon zijn we dus wel verzekerd hť. Dat is het stomme van de zaak. Het ziekenhuis in de hoofdstad is blijkbaar heel goed. En we hebben ook nog eens een repatriŽringsverzekering moesten we terug moeten. Het enige waar we niet voor verzekerd zijn is een hospitalisatie in BelgiŽ ten gevolge van ziekte. (ongeval wel)...

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten