Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: Bčtablokkers

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    12

Bčtablokkers

Zijn hier mensen aanwezig die bčtablokkers nemen of genomen hebben?
    Ik neem sinds vorige week bčtablokkers omdat mijn bloeddruk en hartslag reeds sinds september te hoog zijn door overspannenheid.
    Ik zit echter midden in de examenperiode en sinds ik die bčtablokkers neem, voel ik me nog veel vermoeider dan anders én mijn geheugen is precies een zeef! Ik slaag er echt niet in me te concentreren en als ik iets gelezen heb dan herinner ik me er 5 minuten later nauwelijks nog iets van.
    Zou dit aan die bčtablokkers kunnen liggen of gewoon aan die examens?
    Normaal zou ik mijn examens echt wel moeten aankunnen maar die vermoeidheid maakt het me nu wel heel moeilijk! Ik weet dat ik nu echt geen goede punten ga hebben en dat maakt de situatie er natuurlijk niet beter op. Ik snak al sinds oktober naar een weekje rust (oververmoeid aan het academiejaar begonnen) maar die laatste week is er nu echt wel teveel aan! Ik heb het gevoel dat ik gewoon echt niet meer kan en had gehoopt dat ik nu goede examens ging hebben zodat ik me daar toch al geen zorgen over hoefde te maken.
    When I'm good, I'm good.
    When I'm bad, I'm even better!

annabel
    Guest

Re: Bčtablokkers

Ik ben geen dokter maar ik vermoed dat het niet aan die betablokkers ligt hoor. Misschien eens met je arts overleggen ?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    10

dit zijn ongewenste effecten van bčtablokkers:

Belangrijkste ongewenste effecten
    Sinusale bradycardie (minder uitgesproken met β-blokkers met intrinsieke sympathicomimetische activiteit).
    AV-blok.
    Hartfalen.
    Moeheid en verminderde inspanningscapaciteit.
    Astma-aanval bij patiënten met een anamnese van bronchospasme (minder, maar niet afwezig, bij gebruik van cardioselectieve β-blokkers).
    Koude extremiteiten, impotentie.
    Verhoging van VLDL-cholesterol en verlaging van HDL-cholesterol met sommige β-blokkers (klinische betekenis is niet duidelijk).
    Toename van de insulineresistentie.
    Centrale verschijnselen (slaapstoornissen, nachtmerries, depressie ....), vooral met lipofiele β-blokkers.
    Verergeren van het verloop van een anafylactische reactie, met tegengaan van het effect van epinefrine.
    Exacerbaties van psoriasis.

maar misschien moet je eens de bijsluiter lezen? dan weet je het direct he
    Tebseil, also known as Tebsie!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Reputatie Macht
    8

Hee, ik heb hartritmestoornissen waardoor ik betablokkers moet nemen. Vanaf het moment dat ik die neem, zie je mijn punten zakken. Wiskunde 'zie' ik niet meer, woordenschat kan ik niet onthouden, word er down en vervelend van, moe, blabla...Dus volgens mij ligt het echt wel aan die pillen.
    Toen ik examens had vorig jaar in juni, ben ik gestopt. Cardioloog zei zelf ook dat dat aan de pillen lag. Ik ben nadien opnieuw begonnen, maar toch weer gestopt, omdat het gewoon niet ging met school (en met mezelf zeg maar). Nu te snelle hartslag, maar wel goede punten...

Anders moet je eens iets homeopatisch proberen? Van Bach was er iets goeds, bij mij hielp dit niet, maar als je zelf zegt dat het van spanning is, bij jou misschien wel dan?

Hopelijk vallen je examens nog wel mee!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    12

Citaat van: annabel
    Ik ben geen dokter maar ik vermoed dat het niet aan die betablokkers ligt hoor. Misschien eens met je arts overleggen ?
    Mja,ik ben al maanden overspannen maar voor ik die pillen nam, lukte het leren wel hoor. Het is maar sinds ik die pillen neem dat het me precies niet meer lukt.
    Ik moet alleszins nog eens terug naar de dokter (wééral!) want zoals ik me gisterenavond voelde... Ik heb af en toe last van neerslachtige buien maar gisterenavond was het precies veel erger dan anders. Ik wil niet dat die overspannenheid evolueert naar een depressie en dat is het nu wel aan het doen volgens mij dus hoe sneller ik geholpen wordt, hoe beter (sinds september ben ik al elke maand naar de dokter geweest, enkel de laatste keer bij een andere dokter ben ik al een beetje geholpen).
    When I'm good, I'm good.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    12

Citaat van: Moon
    Hee, ik heb hartritmestoornissen waardoor ik betablokkers moet nemen. Vanaf het moment dat ik die neem, zie je mijn punten zakken. Wiskunde 'zie' ik niet meer, woordenschat kan ik niet onthouden, word er down en vervelend van, moe, blabla...Dus volgens mij ligt het echt wel aan die pillen.
    Toen ik examens had vorig jaar in juni, ben ik gestopt. Cardioloog zei zelf ook dat dat aan de pillen lag. Ik ben nadien opnieuw begonnen, maar toch weer gestopt, omdat het gewoon niet ging met school (en met mezelf zeg maar). Nu te snelle hartslag, maar wel goede punten...

Anders moet je eens iets homeopatisch proberen? Van Bach was er iets goeds, bij mij hielp dit niet, maar als je zelf zegt dat het van spanning is, bij jou misschien wel dan?

Hopelijk vallen je examens nog wel mee!
    Ben jij dan van de ene op de andere dag gestopt met die bčtablokkers want volgens de bijsluiter mag dat niet dacht ik?
    Door die bčtablokkers is mijn hartslag nu wel lager natuurlijk maar ik heb nog altijd stress en ik voel nog altijd die druk op mijn borst, dat mes dat precies in mijn keel snijdt... 't Is nu een zeer vervelend gevoel want als ik gestresst ben, weet ik dat mijn hart normaal tekeer zou moeten gaan en nu heb ik in die situatie een hartslag van 60. Dat voelt gewoon niet "juist" he.
    Al neem ik die bčtablokkers 2 maand, volgens mij gaat mijn hart weer tekeer gaan vanaf ik ermee stop want het ligt niet echt aan mijn hart zelf dat het zo tekeer gaat.
    When I'm good, I'm good.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Reputatie Macht
    8

Nee, ik had 100 mg denk ik en ben dan beginnen afbouwen tot 25 mg. Dus telkens twee dagen 75, twee dagen 50 en twee dagen 25 en volgens mij ook nog 12,5. En dan gestopt. Anders krijg je het ...effect, weet de naam niet. Maar dan is je lichaam zo gewoon dat je hart dan opeens nog sneller gaat.
    Mijn hartslag schommelde heel hard, en met die betablokkers minder, maar dan ging ie ooit naar 46, terwijl ik 'gewoon' bijna altijd 120 ongeveer heb (met uitzonderingen)
    Nu schommelt ie tussen 80 en 250

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Reputatie Macht
    8

Maar ik zie net dat je nog maar 6 dagen examens hebt...Wel vervelend zeg! Anders afbouwen met 1 dag telkens?
    Ik weet niet hoeveel mg jij neemt, maar ik zou wel eerst overleggen met je arts wat je doet. Zomaar stoppen is niet echt aangeraden!

Succes

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    12

Een hartslag tot 250??? Amai, beangstigend waarschijnlijk?
    Ik neem maar 5 mg per dag. Mijn hartslag is in rust 90, al sinds september. Toen ik bij de dokter zat was hij in rust meer dan 100 (maar mijn grootmoeder was dan net gestorven). Normaal heb ik een hartslag van rond de 60 en met die bčtablokkers is dat opnieuw het geval.
    Als ik me ergens in opwind, vliegt mijn hartslag wel de hoogte in en als ik dan bv. in bed ergens over lig te piekeren, kan ik natuurlijk niet in slaap raken.
    When I'm good, I'm good.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Reputatie Macht
    8

Het is vooral vervelend
    Ik heb eigenlijk nooit last gehad van zo'n snelle hartslag in rust, wel dan telkens die aanvallen van 220-250, maar tussenin was ie normaal. Tot september 2006, toen had ik opeens een ergere aanval (van die ritmestoornis) en is het niet meer weggegaan. Dus ik kan goed begrijpen (denk ik) hoe je je voelt: druk op je borst, vervelend, down, Ik moest zoo vaak wenen toen he , geirriteerd omdat leren niet goed lukt,...
    Maar ik zou wel zien dat je tijd neemt om te rusten zeg maar, zeker na je examens. Ik ben zelf blijven geven en het heeft niks geholpen

5 mg is eigenlijk niet veel he, dus als je stopt, zal je wrs niet echt hoeven af te bouwen. Maar misschien is het ook afhankelijk van het soort pillen ofzo dat je hebt.

In elk geval heel veel succes met je examens!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten