Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: yasminelle - de pil

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Reputatie Macht
    0

yasminelle - de pil

misschien een rare vraag, maar ik ben nog niet bekend met het gebruik van de pil ... ik ben een drietal weken begonnen met het nemen van Yasminelle, nu is mijn strip op gebruikt, de pilvrije week start nu (vandaag), maar wanneer start ik terug met de volgende strip? als mijn menstruatie volledig gedaan is? wat als ze niet dadelijk op gang komt, zoals ik hier wel eens lees. Is het zo dat je na exact één week terug start, of je regels nu al gedaan zijn of niet, of moet je wachten totdat de regels volledig gestopt zijn? bedankt !

NightQueen
    Guest

Re: yasminelle - de pil

Je stopt bv. op een zondag met je laatste pilletje en de week erna herbegin je op de maandag, de 8ste dag.
    Jij herbegint dus volgende donderdag met je pil, of je nu je regels hebt of niet.
    Boekje bij pil eens lezen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Reputatie Macht
    8

als ik het goed begrijp heb je gisteren (dinsdag) je laatste pil genomen? dan begin je volgende week woensdag met je nieuwe strip

altijd een pilvrije WEEK inlassen
    (maw altijd de volgende weekdag je nieuwe strip beginnen, maar dan gewoon een week later)

en inderdaad eens je bijsluiter goed doorlezen, staat belangrijke info in!

poopzie
    Guest

idd je begint volgende week woensdag opnieuw met je pil te nemen

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    8

Oesje! als ik op bijvoorbeeld een zaterdag stop, begin ik terug de zaterdag erop ... Kan da kwaad?

op dreef Array
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Reputatie Macht
    6

Nee, je begint dan de zondag erop; acht dagen later. Wat bedoel je met 'kan da kwaad'?

NightQueen
    Guest

Woeps, heb me van 1 dag vergist, sorry

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2005
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    13

Citaat van: Dominica
    Oesje! als ik op bijvoorbeeld een zaterdag stop, begin ik terug de zaterdag erop ... Kan da kwaad?

Da's te zien welke pil je neemt. Sommige pillen hebben een stopweek van 6 dagen en dan zit je juist. Als je pil een stopweek heeft van 7 dagen, dan begin je eignelijk altijd een dag te vroeg. Kwaad kan dat wel niet hoor, dan is je stopweek gewoon telkens een dag korter. Een stopweek inkorten is geen probleem.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Reputatie Macht
    11

Ik start ook altijd op een maandag, neem ook Yasminelle.
    Dus neem altijd zondag's mijn laatste pil en op donderdag starten mijn "regels".

Bladwijzers

Forum rechten