Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    13

hoofdpijn bij peuter

Hoe kan je dat herkennen?

Mijn zoontje van 2 is dinsdag uit ons bed gevallen. Met zijn hoofd eerst. Vrij grote buil die ondertussen wat afgenomen is wel en nu groen-geel ziet.

Hij heeft nogal gehuild, waarschijnlijk ook van het verschieten.

Sinds maandag eigenlijk al, dus voor de val, had ik de indruk dat zijn eetlust minder was. Sinds woensdag is hij ook heel hangerig aan mij. Ik moet alles doen, verhaaltje lezen, pamper doen, pyjama aandoen, hem naar boven dragen, komt veel knuffelen ...

Gisteren was ik op kantoor en belde onthaalmoeder om te zeggen dat hij 39,4 koorts had, tegen de middag ook ineens stopte met spelen en op het bankje ging zitten, amper gegeten. Hij heeft dan geslapen van rond 12h30 tot 15h50, ze heeft hem toen wakker gemaakt. Koorts was met junifen gezakt met maar een halve graad.

Sinds gisteravond thuis is zijn temperatuur ook nog altijd 38,5. Ik heb alleen gisteravond nog juniven gegeven, vandaag nog niks.

Gisteravond en vanmorgen heeft hij misschien 2 happen van zijn boterhammetjes gedaan, melk wel opgedronken. Water drinkt hij zoals gewoonlijk heel goed.

Daarnet heeft hij dan weer heel goed zijn warm eten gegeten.
    Vanmorgen heeft hij 2,5h geslapen en nu ligt hij ook weer te slapen, nog maar pas.

Is het nu met dat uit bed vallen dinsdag, maar ik heb soms de indruk dat hij hoofdpijn heeft. Hij is echt heel hangerig en dat gaat zo precies ook wat op en af qua graad. We kunnen rustig aan het spelen zijn en dan ineens begint hij te jammeren en 'mamaa mamaa' en komt hij rond mijn nek hangen. Als dat gejammer opsteekt brengt hij zijn hand op zijn hoofd.

Ik heb gistermorgen toen dat ook zo was en woensdagnamiddag niks gevraagd over 'heb je hoofdpijn' maar vandaag wel en hij zegt 'ja'. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat antwoord juist is maar het is in ieder geval niet omdat ik hem op 'hoofdpijn' aangestuurd heb want ik heb er anderhalve dag niks over gezegd.

Soms als hij rechtkomt heb ik ook de indruk dat het lastig is, maar dat kan een indruk zijn want soms kom je wel zo eens recht met een rare gezichtsuitdrukking van de inspanning.

Weer een heel verhaal.

Hij heeft verder niet overgegeven, dus hersenschudding zal het niet zijn. + zo heel hard is hij nu ook weer niet gevallen maar toch, het lijkt mij toch een hoogte voor zo'n manneke om te vallen recht op zijn voorhoofd (aan de zijkant).

Ben al blij dat hij deze middag goed gegeten heeft want de keren dat hij niet at was het altijd met reden.

Ik ben niet naar ka of huisarts geweest omdat ik eerst wilde zien hoe die koorts en zijn gedrag verder gaat ... gedrag dat trouwens behalve wat ik hier nu typ, niet zo afwijkt van anders.

Hmz.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    21

Re: hoofdpijn bij peuter

Na zo'n val kan je best eens langs de KA gaan. Of, als je daar voor te vinden bent naar een osteopaat. Kinderen kunnen hoge koorts maken door een blokkage in de nek! Tina heeft dat ook eens gehad. Je moet eens kijken 's nachts in welke houding hij ligt.

Maar hoofdpijn bij een peuter moet je altijd ernstig nemen! Hou er rekening mee dat de fontanellen nog niet 100% dicht zijn!
    nein mann, ich will noch nicht gehen

op dreef Array
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    6

Een lichte hersenschudding hoeft niet gepaard te gaan met overgeven. De verminderde eetlust lijkt natuurlijk wel op misselijkheid/maaglast. Dat je zoontje lusteloos was/is en veel slaapt kan misschien ook wijzen op een hersenschudding. Een bezoekje aan de KA lijkt mij alleszins geen overbodige luxe, aangezien je zelfs van een lichte hersenschudding nog lang vervelende symptomen kan krijgen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    13

Zijn slaaphouding is zoals anders. Hij ligt op zijn rug, meestal met zijn handen onder zijn hoofd gevouwen. En soms op zijn zij, maar zo slaapt hij al een hele tijd.

'k Ga toch eens bellen naar KA.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    13

Met hoofdpijn of klap op het hoofd (zeker de zijkant) moet je toch oppassen hoor.

Je kan er regelmatige hoofdpijn of zelfs epilepsie van overhouden. Nu ik wil je niet bang maken, maar ga toch eens langs bij de dokter.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    13

Ik heb afspraak om 15h15.
    Het lijkt me niet onmiddellijk ernstig te zijn maar er is toch iets niet in de haak en dus kan ik maar beter gaan, zeker met die val achter de rug te hebben.

Ik zou het niet mogen zeggen maar ik was er weeral niet bij toen hij viel ... niet dat hij daarom gevallen is, alhoewel jawel ... Waarom zijn mannen altijd zoveel meer moe dan vrouwen. Nonde gtvr.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    30
    Reputatie Macht
    0

Citaat van: RedCurryPaste
    Waarom zijn mannen altijd zoveel meer moe dan vrouwen. Nonde gtvr.

2 woorden: zwakke geslacht
    3 juni 2010: Ella is er!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    13

Jamaar, je kan daar eens mee lachen maar ik vind het al een tijdje niet meer om mee te lachen.

Dit klinkt zeker heel clich en het zal zeker niet goed overkomen maar als Julian al 5x deftig gevallen is was het 3x door onvoorzichtig- of onoplettendheid van ... en van die 3x zag ik het van 3weken tevoren aankomen dt hij zo zou vallen maar kon ik er niet bij of was ik aan een zoveelste poging bezig om eens niets te zeggen omdat ik er naar eigen zeggen van de husbie hem alleen maar zenuwachtig mee maak waardoor hij onoplettend is.

Ik heb 8 paar ogen nodig.
    En paar voor Julian.
    Twee paar voor Simon.
    En voor mezelf.
    Drie voor de husbie
    en n paar om dicht te doen in een poging eens echt deftig te kunnen slapen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2002
    Reputatie Macht
    14

Een goeie tip: arnica beginnen gebruiken bij de kinderen. Zowel de crme waardoor de blauwe plekken beperkt blijven, als de granules (arnica 6k, na een val (zeker bij val op het hoofd)telkens 3 granulletjes om de 3 uur). Deze laatste bepreken eventuele interne lichamelijke schade. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze een eventuele hersenschudding voorkomen, h ...

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    21

Arnica geraakt hier ook niet meer IN de kast Fien staat altijd vol blauwe plekken.

@RCP: kinderen moeten nu eenmaal veel vallen om te kunnen opstaan en bijleren. Je kan hen daar niet van behoeden, ze moeten het leren. Gelukkig vallen kinderen meestal 'goed', ze kunnen nog vallen. Volwassenen kunnen dat niet meer.

Maar een val op het hoofd is altijd net iets delicater en laat je best eens checken. Beter een keer te veel naar de arts dan te weinig.

Hoe was het bij de dokter gisteren?
    nein mann, ich will noch nicht gehen

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten