Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 10 van de 10
    01Sirk
    Guest

Heel weinig menstruatie

Ik neem de pil (Mercilon) ondertussen al bijna 8 jaar, met een tussenpauze van een half jaar (nu al weer 3 jaar aan Mercilon).

Sinds een paar maanden heb ik echt heel weinig menstruatie. Ik heb dat altijd al vrij weinig gehad, maar nu zijn de "zware" dagen zelfs heel licht. Eind december had ik zelfs een menstruatie-loze dag (2 dagen wel - dag niet - 2 dagen wel). In februari was ik dan "overtijd": normaal kan ik mijn klok er praktisch op gelijk zetten, toen kwamen ze twee dagen te laat! Ik heb toen een zwangerschapstest gedaan, en die was gelukkig negatief.

En nu, tja, ik menstrueer wel, maar 't is echt de moeite niet...

Waaraan kan dit liggen?

Guest

Re: Heel weinig menstruatie

Ik ben ook benieuwd. Ik heb hetzelfde aan de hand! En ook ik neem de pil volledig door zodat ik nog maar 2 keer per jaar menstrueer.

Binnenkort huppel ik nog eens bij de gyn binnen en onderwerp ik hem aan mijn spervuur aan vragen. Als ik het onthoud; gooi ik het hier op het net.

01Sirk
    Guest

Ik was van plan morgen naar de dokter te gaan voor raad, want hier word ik echt gek van! Zeker omdat ik de afgelopen maanden nogal ben bijgekomen, hoewel ik minder (en zeker gezonder) eet! Zou er zoiets bestaan als een schijn-niet-zwangerschap?!

Guest

Tgoh, geen idee.

Misschien heb je wel last van je schildklier en zit er daarom een hormonaal onevenwicht waardoor je minder menstrueert?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Reputatie Macht
    11

Ik had toen ik Mercilon nam soms maanden geen menstruatie. Volgens mijn gyn. kon dat geen kwaad.

En soms zou ik nu wel willen dat ik dat terug had want na mijn bevalling ben ik overgeschakeld op een andere pil en sinds toen krijg ik mijn maandstonden serieus door met alle pijn van dien.
    Als God wou dat ik het gras afdeed dan had hij van mij een koe gemaakt!!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Reputatie Macht
    19

Ik neem ook mercilon en heb ook weinig menstruatie. Neem meestal 3 strips na mekaar.

Ik vind dat niet erg eerlijk gezegd.

01Sirk
    Guest

Citaat van: vliegje
    Tgoh, geen idee.

Misschien heb je wel last van je schildklier en zit er daarom een hormonaal onevenwicht waardoor je minder menstrueert?

Ik heb 3 jaar schildklierhormoon moeten nemen, sinds de zomer niet meer...

Op zich vind ik die weinige menstruatie ook niet erg, maar ik vind het ambetant dat ik niet weet hoe dat komt! Dus, morgen naar de dokter voor meer uitleg

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    30
    Reputatie Macht
    0

Ik heb dit vorig jaar ook een keer gehad: toen kwam mijn MS er zelfs gewoon NIET door die maand. Ik ook (redelijk ongerust) naar de gyne en die wist mij te zeggen dat het niet abnormaal is na jaren pilgebruik dat je MS gewoon wat minderen of soms zelfs wegblijven. Hij zei dat, als ik het ιcht lastig vond, hij me iets kon voorschrijven waardoor ze wel doorkwamen. Ik heb toen gezegd dat dat niet nodig was. Sindsdien zijn ze er gewoon elke maand doorgekomen.

Ik moet wel zeggen: ik ben sinds december gestopt met de pil en sindsdien heb ik mijn MS ook wel 'harder' dan toen ik de pil nog nam.

Kortom: ik zou me geen zorgen maken hoor! Je kan eens naar je eigen dokter gaan om uitleg te vragen, maar volgens mijn gyne kan dat absoluut geen kwaad!
    3 juni 2010: Ella is er!

01Sirk
    Guest

Nja, 't is maar: ik stress er niet zo over, maar 't vriendje! Toen ik overtijd was, was ik zelf ook nog vrij relaxed tot hij me begon op te jagen Hij heeft me toen zelfs zo ver gekregen dat ik naar een apotheker van wacht (vrijdagavond) reed om een test te halen En nu begint hij weer zo stressen... Jesus! En 't ergste is: hij zou verdorie nog blij zijn met een positieve test (ik wat minder).

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Reputatie Macht
    7

Ik haal dit topic nog even naar boven, ben erg blij te lezen dat ik niet de enige ben die 'last' heeft van uitblijvende menstruatie!

Ik heb eerst 3,5 jaar Microgynon 30 genomen en ben bijna 2 jaar geleden overgeschakeld naar Eleonor 20, omdat de dokter zei dat een lichtere pil beter was. Bijna een jaar lang maakte dit geen enkel verschil tot een paar maanden geleden mijn menstruatie uitbleef en dat een maand of 2, 3 na elkaar! In januari kwam het er dan weer wel door en vorige maand weer niet meer... Zo vreemd, stresserend eigenlijk. Ik heb wel telkens zo'n soort 'bruinig' witverlies, maar daar blijft het dan ook bij.

Jullie berichtjes hebben me wel wat gerustgesteld, maar misschien ga ik er toch best eens mee naar de dokter...
    Life is like a box of chocolates...

Bladwijzers

Forum rechten