Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 6 van de 6
    vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    16

pijn achterkant been

'k Heb het in het Europa fietsen topic al gezet, maar daar komt niet zoveel volk... dus hier maar ff.

De achterkant van mijn rechterbeen doet erg pijn: het trekt en is pijnlijk van de knieholte tot in mijn bil. Ook in mijn kuit doet het pijn. Vooral als ik gezeten heb en dan rechtkom duurt het een minuutje voor de pijn weg is en ik kan vertrekken.

't Was gisteren ook al een beetje, maar nu vanavond is het echt erg.

Als 't niet betert, ga ik natuurlijk naar de dokter, maar ik vraag me nu wel af wat dat kan zijn?? Een pees die ontstoken is??
    If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Reputatie Macht
    0

Re: pijn achterkant been

Toen ik pijn kreeg in september vorig jaar aan de achterkant van mijn linkerbeen werd enkele weken later een hernia aan de onderrug vastgesteld. De pijn in mijn been ging wel gepaard met verlies van kracht in dat been. Ik kon dan met dat been ook niet meer op mijn tippen lopen.
    Aangezien je veel fietst kan het evengoed een ontsteking zijn maar ik geef mijn ervaring maar mee natuurlijk...

annabel
    Guest

De ichsias-zenuw die gekneld zit ?
    Zelf heb ik dat al jaren maar het is meer zoiets als een bliksemscheut die van mijn poep naar mijn been schiet.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    12

Ik had dit ook: eerste symptomen van hernia in lage rug.

Door de hernia zit de zenuw die naar het been loopt gekneld.
    Je hebt het gevoel dat je pees tekort is en het is het ergst bij zitten. Van mij liep dit op den duur door naar enkels en voeten.

Als het blijft aanhouden zou ik zeker naar de dokter gaan en eventueel een scan laten maken.

Andere symptomen van hernia die ik had:
    - Een 'versleten' gevoel in de lage rug, opstaan en je voelen alsof je de hele nacht gespit hebt
    - Meest pijn bij het zitten, en vooral bij het rechtstaan in rechterbeen
    - Pijn rechts aan bovenkant bil, precies of daar iets niet op z'n plaats zat
    - Later ook pijn in de liesstreek.
    - Kramp in kuit
    - Dode plekken in benen, gevoelloosheid en krachtverlies
    - Pijnlijke knie, enkels
    - Tintelende onderbenen en voeten.

Ichias kan je ook hebben zonder hernia.

Ik wil je niet bangmaken he

Maar zoek zeker de dokter op moesten je op korte termijn ook bovenstaande symptomen ontwikkelen.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    16

Oink, dat er zovaak verwezen wordt naar de rug, daar schrik ik nu wel van! ik heb tot nog toe helemaal geen pijn of vervelend gevoel in de rug.
    Ik heb wel dit weekend gepoetst hier... (Ziedewel dat dat nergens goed voor is )

@b&w: Ja, alsof de pees te kort is, en pijnlijk gerekt is...
    Pijnlijk bij zitten én rechtkomen.

'k Ga nog een paar dagen afwachten, en als het niet betert naar de dokter dan maar. Bah, 't is altijd wat!
    If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    16

Joepie het is vanzelf aan het wegtrekken!

Wsl toch met het poetsen iets misgedaan met mijn rug, hoewel ik op dat moment niets gemerkt heb en ook geen zware dingen heb getild...

Volgende keer toch maar wat meer door de benen zakken en wat minder bukken.

Alvast bedankt voor de reacties!

Bladwijzers

Forum rechten