Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 48
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Reputatie Macht
    0

Geen geld voor nieuw gebit!

Hallo,
    Ik ben een vrouw van 34 jaar en heb een aantal slechte tanden die normaal gezien moeten getrokken worden. Een bezoek aan de tandarts blijf ik uitstellen want zie het niet zitten om voor de helft tandloos te moeten rondlopen!
    De prijs voor implantanten of nieuwe kronen durf ik al niet te vragen want ik weet dat ik me dit financieel niet kan permiteren. Een kunstgebit brengt (wanneer ik dit nalees op andere forums) veel nadelen met zich mee.
    Sparen zit er als alleenstaande mama niet echt in. Toch zeker niet voor nieuwe tanden.
    Het maakt mij radeloos. Ik weet dat wanneer ik niks doe mijn gebit blijft verslechteren maar een bezoek aan de tandarts kost veel geld en zal dan toch moeten concluderen dat ik verdere behandelingen niet kan betalen.
    Het maakt me soms echt boos. Bij rampen mag men initiatieven nemen om geld in te zamelen voor goede doelen. Ik werk, betaal belastingen, zorgverzekering, doe mijn plichten als voorbeeldige belg...
    Moest ik op de parking van grootwarenhuizen auto's gaan kuisen voor mijn tanden te laten sponsoren, zou ik waarschijnlijk binnen het half uur the cops op mijn dak hebben.
    Het lijkt wel of ik maar 2 keuzes krijg: ofwel een pijnlijke mond om niet aan te zien of mij een lening aan te gaan die zo duur is alsof ik een nieuwe wagen zou kopen...
    Dit is toch niet normaal? Leve BelgiŽ!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Leeftijd
    67
    Reputatie Macht
    0

Re: Geen geld voor nieuw gebit!

Misschien een deal met de tandarts maken en maandelijks afbetalen?Succes!
    Pluk de dag!

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Leeftijd
    44
    Reputatie Macht
    0

Ik begrijp niet goed wat dat BelgiŽ verhaal hierin komt doen, want overal ter wereld moet je betalen voor je tanden. Kijk eens goed je verzekeringen na, misschien heb je wel een hospitalisatie. Zij kunnen tussenbeide komen.
    Due to the current financial restraints, the light at the end of the tunnel will be turned off.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    0

Citaat van: Noenoe
    Misschien een deal met de tandarts maken en maandelijks afbetalen?Succes!

Lijkt me goed, je kan toch maar proberen?
    Alles start met communicatie: vraag de prijs, zeg dat je een voorschotje zal betalen en vraag of je maandelijks kan afbetalen.

Uiteraard moet dit wel op papier gezet worden.
    Happiness is a state of mind

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Leeftijd
    31
    Reputatie Macht
    10

Als ik jou was, zou ik toch tenminste 1 keer bij de tandarts op bezoek gaan om te zien hoe de situatie is, wat er kan gedaan worden en dan op basis daarvan een schatting maken van de kosten en dergelijke. Nu ben je aan het gissen met wat je zelf denkt en wat gelezen hebt, dat is niet altijd een referentie.

Een bezoek aan de tandarts is ter plekke duur ja, enfin, ik betaal ongeveer 40 euro voor een 6-maandelijkse controle (geen verdere zaken gedaan zoals vullingen vervangen, tanden trekken, ... wel af en toe tandplak verwijderen) maar als ik dan zie wat ik terugkrijg nadat ik het getuigschrift binnen gedaan heb bij de mutualiteit, dan komt een tandartsbezoek op een werkelijke kost van 8 euro uit voor mij. Als je weinig problemen hebt met je tanden, kost het je op jaarbasis 16 euro! Maar zelfs als je zaken moet laten doen, je krijgt altijd een behoorlijk pak terug hoor. Ik heb zelf vrij zwakke tanden maar als ik dan zie tegen welke prijs ik ze kan laten verzorgen omdat ik in BelgiŽ woon en een bijdrage betaal aan de mutualiteit en regelamtig op controle ga (volgens mijn tandarts is dit voornamelijk belangrijk als je grote werken moeten laten uitvoeren), dan ben ik daar zeer tevreden mee.

Mijn broer heeft door alle medictaie die hij in 30 jaar heeft moeten nemen voor zijn hart ook al zijn stompjes (tanden waren het niet meer) moeten laten trekken, zijn volledig kunstgebit heeft om en bij de 2500 euro gekost, waar hij ongeveer een 150 euro van heeft terug gekregen. Da's inderdaad veel geld ja, omdat de verzekering altijd moelijk doet als er zaken zijn die aan zijn hart gelinkt worden (aangeboren hartafwijking) en het feit dat hij niet regelmatig op controle ging (onze eerste tandarts was een beul, echt waar, maar dat heeft hem wel getekend voor andere bezoekjes). MAAR als ik nu zie hoe hij weer durft te lachen enzo, dat hij terug zijn mond open durft te doen als hij bij volk staat, af en toe zelfs ne keer op de foto wil staan, DAT is onbetaalbaar.

Unica
    Guest

Je bezoek aan de tandarts krijg je grotendeels terug van je mutualiteit ( en dat is pure luxe in BelgiŽ!, check de andere EU- landen maar eens). bij een bezoek aan je tandarts kan je ook pas te weten komen wat er kan gedaan worden. Ik veronderstel dat rotte tanden een gevaar kunnen betekenen voor de gezondheid en hier evt een tegemoetkoming kan inzitten door de mutualiteit? alhoewel, ik bedenk dan dat de mutualiteit wel enigzins "vereist" dat je al jaren minstens jaarlijks op controle ging.
    Best toch even informeren hiervoor zodat je een idee krijgt van wat er kan gedaan worden.

Unica
    Guest

Bij ons Onafhankelijk Ziekenfonds kan je dit ook.
    Lijkt me handig voor iemand die tandproblemen heeft. En eigenlijk overweeg ik nu ook van het in te schakelen bij onze mutualiteit en Hospitalia+, mijn man heeft ook nogal slechte tanden ( dienen leeft bijna bij de tandarts).

skivvy
    Guest

misschien kan u eens informeren of er een mogelijkheid is om labrat te spelen voor studenten tandheelkunde : al het werk wordt toch nagezien door de proffen ook, en financieel is het naar verluidt gunstiger.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Reputatie Macht
    6

Citaat van: fattie
    Ik begrijp niet goed wat dat BelgiŽ verhaal hierin komt doen, want overal ter wereld moet je betalen voor je tanden.

Effe of topic, maar ik zou in zulke situatie waarschijnlijk net hetzelfde reageren: alleenstaande werkende moeder, gaan werken en genoeg belastingen betalend, heeft tandheelkundige behandeling nodig maar deze is onbetaalbaar.
    En dan komt er in het nieuws dat die zuurverdiende centen rechtstreeks naar de asielzoekers stroomt... 500 Ä per dag per persoon.
    Je zou van minder steigeren.

Maar idd best eens informeren naar mogelijkheden/ verzekeringen.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    21

Citaat van: Poema_007
    Effe of topic, maar ik zou in zulke situatie waarschijnlijk net hetzelfde reageren: alleenstaande werkende moeder, gaan werken en genoeg belastingen betalend, heeft tandheelkundige behandeling nodig maar deze is onbetaalbaar.

Als iedereen nu eens gewoon om de 6 maanden op controle zou gaan, dan kwam het zo ver niet dat je rotte tanden hebt...
    nein mann, ich will noch nicht gehen

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten