Euhm, dit vind ik behoorlijk griezelig. Snel mee naar de dokter, als ik jou was!
Hallo dames,
De laatste tijd heb ik veel last van het volgende.
Als ik in mij bed lig ben ik mentaal wakker, hoor en zie ik alles maar kan ik mij lichamelijk niet bewegen.
Heel beangstigend net of ik verlamd ben. (als je al kan weten hoe dat voelt)
Ik kan ook niet praten.
Ik heb het gevoel dat dit een eeuwigheid duurt.
En dan kan ik me stilaan bewegen
Ik heb het vroeger eens een paar keer gehad maar de laatste tijd heb ik het vaak en ik ben daar een hele dag niet geod van als ik dat heb gehad.
Ken iemand dit ?
Groetjes
Where the hell is my Ken????
Euhm, dit vind ik behoorlijk griezelig. Snel mee naar de dokter, als ik jou was!
Iedereen heeft recht op mijn mening
Noemt dat niet slaapverlamming?
Ik heb dat ook af en toe maar ik zou er mij niet druk in maken - hoe meer dat je je er druk in maakt, hoe erger je het gaat vinden.
Als je wakker wordt en je kan je niet bewegen, ontspan je, dan komt het sneller goed en voelt het ook niet aan als een eeuwigheid.
Noemt dat niet slaapverlamming?Citaat van: Andastra
Heb het een gegoogled, het is dat ja volgens mij.
Aleen zie ik geen rare dingen maar ben ik inderdaad ook heel angstig .
Where the hell is my Ken????
Herken je je hierin? slaapverlamming
Ik denk dat hier vroeger op het forum eens een topic was van iemand die 's nachts ook wakker werd en niet kon bewegen. En die persoon zag toen steeds een figuur in de slaapkamerdeur staan.
Ik heb daar ook af en toe voor, al is het nu lang geleden. Inderdaad een vies gevoel op de moment zelf, maar ik heb er achteraf wel geen last van.
Er is nog eens een topic over geweest.
Slaapverlamming, inderdaad.
"Bij slaapverlamming bevindt de persoon zich als het ware tussen droom en waaktoestand in, waardoor hij zich niet kan bewegen."
Het gevoel dat je dus mentaal klaarwakker bent, dat is dus eigenlijk vals, je bent nog half aan het dromen en slapen.
Bij mij helpt het wel om mijzelf bewust voor te houden dat ik nog half slaap en dan ook bewust ga wakker worden. Zo kan je angst/paniek vermijden en de controle krijgen.
(Pas ik ook toe bij nachtmerries waarbij ik slaapwandel en consoorten.)
yup: slaapverlamming
heb ik met periodes ook last van, als kind was het zelfs zo erg dat ik vanalles voelde zoals wind en stemmen hoorde en het gevoel rond te tollen en ikke maar mentaal gillen: om dan ineens "eruit" te schieten al gillend: PAAAAAAAPPPAAAAAAAAA....... (tja de papa's moeten het maar oplossen)
als ik het nu heb dan probeer ik mentaal kalm te worden en dan raak ik er wel uit
't lijkt trouwens lang, maar het zijn tergend trage minuten dus vaak duurt het effectief niet meer dan een minuut hoor, maar die seconden gaan zoooooo traag voorbij..
beetje twilight zone achtig!
ikke
Bladwijzers