De ingreep kan flink lang duren. Het is een complexe operatie maar wel routinewerk voor hartchirurgen.
Revalidatie hangt af van de fysiek van de patient, maar na deze operatie voelt de patient zich vaak al onmiddellijk beter.
Mijn schoonvader moest een paar maanden geleden stents laten steken, maar gisteren op controle bleek dat de situatie niet verbeterd, eerder verslechterd was. Volgende week moet hij naar het ziekenhuis, drie of vier overbruggingen. Mijn vriend is nu een beetje over zijn toeren enzo. Hij heeft nooit een hechte band gehad met zijn vader maar nu wil hij opeens veel op bezoek, zegt genoeg over zijn ongerustheid. Ik duim ook heel hard voor een goeie afloop, mijn schoonpapa is echt een lieve, toffe mens (en ik had nooit gedacht dat ik dat nog eens ging zeggen over schoonouders).
Is dat een risicovolle ingreep?
Moet hij daarna lang revalideren?
Hoelang gaat de ingreep duren? enz
Ik herinner me dat m'n eigen grootvader en paar jaar geleden ook zoiets heeft laten doen, en sindsdien lééft die echt terug. Daarvoor was dat zo'n oud zwak ventje, echt een illustratie van het feit dat mannen het zwakke geslacht zijndus als hij het al overleefd heeft, geeft me dat hoop voor mijn schoonpa, die toch altijd veel fitter en gezonder is geweest...
De ingreep kan flink lang duren. Het is een complexe operatie maar wel routinewerk voor hartchirurgen.
Revalidatie hangt af van de fysiek van de patient, maar na deze operatie voelt de patient zich vaak al onmiddellijk beter.
Hij was tot voor kort een fitte vent. Hij is 64 maar een paar jaar geleden liep hij nog de antwerp 10 miles. Hij jogde elke dag een uur tot zijn vaatproblemen begonnen.
Wel heeft hij lang gerookt,maar daar is ie ook al 20 jaar mee gestopt.
Mijn grootvader heeft een dik anderhalf jaar geleden 3 overbruggingen gehad. Ze hebben de aders (?) uit zijn benen gehaald. Ook heeft hij een pacemaker ingeplant gekregen.
Wat fitheid betreft: alles prima! Hij kan weer de trap op zonder buiten adem te geraken en schuifelt weer rond in de tuin tussen de groenten. Het enige waar hij echt last van heeft zijn zijn 2 benen. Die hebben nu doorbloedingsproblemen en zijn vaak gezwollen en koud. Hierdoor moet hij extra medicatie nemen om die te ontzwellen en moet hij steunkousen aandoen. Hij krijgt ze jammer genoeg niet zelf aan dus moet dagelijks de buurvrouw/thuisverpleegster de sokken komen aandoen. Uitdoen kan hij echter zelf.
Veel succes alvast met de operatie.
Mannen op een vrouwen-forum zijn meer gay dan ze zelf willen toegeven!
Mijn man heeft 15 jaar geleden vier overbruggingen gehad. 10 dagen kliniek, ambulante kinésiterapie enz. Het enige waar hij echt last van heeft gehad, achteraf dan, was een *frozen shoulder* en dat heeft wel eventjes geduurd.
Van de aders die uit de benen werden genomen heeft hij weinig nadeel ondervonden.
Voor de rest ook alles prima en vol activiteit.
hallo iedereen,
ik ben nieuw hier maar ik heb een vraagje:
mn pa heeft al 4 overbruggingen gehad en zou er nu nog eens 5 moeten hebben.
hoeveel kan een mens er maximum hebben?
en de kans op overleven?
iemand die dit weet?
m.v.g.
Denk dat je die vragen moet stellen aan de behandelende arts.
For a while, if you don't mind, let me be myself...
So I can shine, with my own light!
ja ma de huisdoktor en de arts willen precies niks zeggen.
tword dus afwachten maar ben er toch nie gerust in hoor..
maar toch bedankt
Bladwijzers