Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Nekhernia

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    0

Nekhernia

Goedendag allemaal,

Ik ben Bianca, ben 33 jaar en heb sinds 3 januari dit jaar een nekhernia op C5-C6. Dat is toen bevestigd door een CT scan. Ik ben toen 9 keer naar de kine geweest. Ik had toen een dof gevoel in mijn duim. Door de kine namen de klachten af en was ik pijnvrij.

Tot 30 mei, toen begon de ellende alweer. Terug naar de huisarts, die schreef me B-vitamines voor, diclofenac alweer en weer 9 keer naar
    de kine. Ook is er een MRI scan genomen.
    MRI uitslag: omkering van de cervicale lordose met kyfotische stand bij wervels C4 tot C6. Ik heb de beelden van de MRI gezien, er zit een rare knik in mijn nekwervels. En natuurlijk weer diezelfde nekhernia C5-C6. Focale impressie op zenuwwortel C6.

Door de kine nu hoef ik geen pijnstillers meer te slikken. Heb wel regelmatig tintelingen in mijn arm, duim en wijsvinger. Ik werk nu
    4 uren per dag ipv 8 uren per dag en dat kan juist. Meer kan niet, omdat de druk op mijn wervelkolom dan weer te groot wordt.
    Ik heb een baan waarbij ik 8 uren achter de computer werk.

De huisarts heeft me nu doorverwezen naar de neurochirurg, daar kan ik 25 juli terecht. De kinesist zei al dat omdat het een recidief hernia is, de neurochirurg of gaat kiezen voor infiltratie of operatie.

We wachten dus rustig af en tot die tijd doe ik het rustig aan, zodat ik niet zoveel pijn krijg dat ik ga kruipen van de pijn.

Groetjes,
    Bianca

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Reputatie Macht
    0
    Hey Bianca,

Ik zit met hetzelfde probleem als jij...heb vernauwing van tssnwervelruimte C5-C6....artrose op niveau C3-C4 en C5-C6
    Brede hernia op niveau C6-C7 (lijkt wel Latijn)...Ik ben kapster, heb pijn overdag die uit te houden is maar die verergert als ik neerzit, tintelingen tussen schouderbladen wat wegtrekt naar elleboog en handen... ik kan me voorstellen dat als je een ganse dag achter je PC zit dat je het niet meer kan uithouden van de pijn dan....
    Wat hebben ze dan uiteindelijk gedaan bij jou??
    Ik ben nog een beetje aan het afwachten maar moet snel een oplossing hebben als ik fulltime ga willen blijven werken..

Groetjes,
    Kapstertje

Bladwijzers

Forum rechten