Als er geen rekeningen/of enige uitslagen van.. naar jou thuis gestuurd worden,gaan je ouders niks merken.
Je huisarts is trouwens gebonden aan het beroepsgeheim,die mag niks over jou vertellen.
Hey,
Ik ben onlangs naar de dokter geweest en die heeft een uitstrijkje genomen en naar het labo gestuurd.
Nu is mijn vraag of mijn ouders hiervan op de hoogte zullen gebracht worden via de ziekenfonds ofzo.
Ik zit bij HZIV en terugbetalingen kunnen cash bekomen worden als ik het groene briefje inlever.
Ook heb ik gevraagd de rekening van het onderzoek niet op te sturen naar mij thuis, maar dat ik het zelf zal komen afhalen.
Is er een mogelijkheid dat mijn ouders zullen weten dat ik naar de dokter ben geweest?
De reden waarom ik niet wil dat m'n ouders het weten, is omdat het een nogal persoonlijke kwestie is dat ik liever niet deel met hen.
Alvast bedankt!
Als er geen rekeningen/of enige uitslagen van.. naar jou thuis gestuurd worden,gaan je ouders niks merken.
Je huisarts is trouwens gebonden aan het beroepsgeheim,die mag niks over jou vertellen.
Als wij een labo onderzoek laten doen krijgen de rekening niet via de dokter maar via het ziekenhuis (of het MCH). En daar kan je niet zeggen 'ik zal de rekening komen afhalen'. Zo zouden ze het wel te weten kunnen komen. Maar dan kan je nog zeggen dat de dokter voorstelde om een onderzoekje te doen gezien je leeftijd (of bloed laten nemen omdat je je wat moe voelt de laatste tijd. Je kan daar toch een draai aan geven zou ik denken (hmm toch ff opletten als mijn dochter met zoiets thuiskomt)
Wil je aandacht of een koekje?
Cat,je weet nooit wat je nog te wachten staat he!![]()
Bladwijzers