Aan vijf van de zes leugentjes om bestwil bezondig ik me ook wel eens, maar niet él-ke dag, díe frequentie haal ik niet meer![]()
Hierover liegen mannen het vaakst
Vrouwen liegen gemiddeld drie keer per dag, mannen zes keer. Over het eerste gaan we stilletjes zwijgen, over het tweede is net een interessant lijstje verschenen. John Amodeo, auteur van 'The Authentic Heart', zette namelijk de tien meest gebruikte leugens van mannen op een rij .
Ik zit vast in het verkeer
Eerst en vooral, uw man liegt meestal als hij dit zegt maar daarom heeft hij nog geen affaire. “Mannen vertellen deze leugen vooral uit gemak”, meent Amodeo. “Het is nu eenmaal eenvoudiger het op deze manier op te lossen dan om echt te moeten uitleggen waarom ze later zijn. Mannen zijn gewoon niet zo sterk in communiceren.”
Het was niet zo duur
Boys & their toys, je vindt ze overal en als ze weer eens een technisch hoogstandje op de kop tikken, willen ze daar vooral geen commentaar op. Vandaar deze leugen. “Bovendien willen mannen ook aan hun vrouw bewijzen dat ze met geld kunnen omgaan. Ze willen vooral niet dat die zich zorgen gaat maken dat ze al hun spaargeld zullen uitgeven aan tv’s en computers.”
Sorry, ik heb je oproep gemist / mijn batterij was leeg / ik had geen ontvangst
Drie leugens om in vele gevallen maar één ding te zeggen: geef me wat ruimte. “De meeste mannen zijn te bang om je te zeggen dat je wat afstand moet bewaren. Ze hebben het gevoel dat ze verstikt worden. Het beste idee dan is om wat minder te controleren. Laat hem jou eens missen, in plaats van andersom.”
Ik ben onderweg
Als mannen met deze afkomen, hebben ze wellicht geen zin om ergens met jou naartoe te gaan. Bijvoorbeeld: tien minuten voor hij op restaurant wordt verwacht voor een familie-etentje, zit hij nog bij zijn vrienden. Door dan later te komen, ontsnapt hij aan enkele van de door hem gevreesde verhalen en krijgt hij bovendien toch nog een beetje controle over de situatie.
Dit is mijn laatste biertje
Eigenlijk bedoelt hij hiermee dat hij met rust wil gelaten worden zodat hij nog een pintje kan drinken. Opvallend is dat hij echt zelf gelooft dat het ook zijn laatste drankje is.
Er is niets
Meer dan de helft van de mannen heeft deze zin al ooit gebruikt en dat heeft alles te maken met hun “mannelijkheid”. Ze praten nu eenmaal niet zo graag (en gemakkelijk) over gevoelens, dus zeggen ze liever dat er niets aan de hand is. Beste remedie dan is een paar dagen af te wachten. Merk je dat hij nog altijd slechtgezind is? Stel hem de vraag dan nog eens. Mogelijk heeft hij dan al alles op een rijtje gezet en wil hij er toch iets over kwijt.
Neen, je kont lijkt niet te dik in die jeans
We schreven het onlangs al en het wordt nog eens bewezen, 70 procent van de mannen liegt al eens wanneer hen die gevreesde vraag ‘vind je mijn gat niet te dik in deze broek/rok’ wordt gesteld. Ze willen hun vrouwen in de eerste plaats niet kwetsen, maar hopen op die manier ook zo snel mogelijk een einde te kunnen maken aan die shoppingtrip.
foei foei foei! zo gaat dit niet he mannen !
It's pointless being a pretty package if you're just an empty box...
Aan vijf van de zes leugentjes om bestwil bezondig ik me ook wel eens, maar niet él-ke dag, díe frequentie haal ik niet meer![]()
mé hiél antwaarpe mor ni mé ma zenne!
Oei, da's waar: het zijn er inderdaad geen 6 maar 7!Maar ik troost me bij de gedachte dat ik nog altijd beter kan tellen dan die John Amodeo ("John Amodeo, auteur van 'The Authentic Heart', zette namelijk de tien meest gebruikte leugens van mannen op een rij .")
![]()
![]()
![]()
beken maar: waarover heb jij al allemaal gelogen?![]()
I have sexdaily! I mean dyslexia! Fcuk!
Ik zal misschien gemakshalve bekennen waarover ik niet lieg:ik lieg niet over "Het was niet zo duur"... ik ben niet zo'n toyboy...
![]()
hahaha dat dacht ik al![]()
I have sexdaily! I mean dyslexia! Fcuk!
Bladwijzers