Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Afsluiting terras

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    8

Afsluiting terras

Ik ben op zoek naar iets waar ik mijn terras mee zou kunnen afsluiten. De reling is +/- 1 meter hoog en ik zou daar iets willen tegen plaatsen dat de wind wat tegenhoudt en waardoor ik ook wat meer privacy heb. Heeft iemand een idee ? Liefst iets degelijk dat er niet om de paar maanden afwaait...

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    14

Re: Afsluiting terras

Je ziet regelmatig van die bamboematten aan een terras.

Laten bekleden met zo'n soort mat (plexi)glas?

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    8

ik heb ook zo een soort riet gehad maar dat wordt snel rot... ik heb nu in de gamma een speciaal soort 'zeil' gekocht, tegen wind en voor meer privacy. ik heb het vastgehecht met spanbandjes...
    het kostte een 10 euro en is 1,5 m op 6 m...
    heel handig

NightQueen
    Guest

Dat riet en die bamboo, dat zou ik ook niet doen want dat wordt snel rot. Ik heb een afspanning waar een haag voor moet dichtgroeien en alvorens die dicht is wil ik die honden en die kennel van mijn buren niet meer zien. Ik ben zo'n groen zeil gaan kopen in de garden center en dat helpt.

op dreef Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    43
    Reputatie Macht
    7

Citaat van: NightQueen
    Dat riet en die bamboo, dat zou ik ook niet doen want dat wordt snel rot.
    Ik wil dit toch even tegenspreken; ik heb 5 jaar van die bamboematten op mijn terras gehad, en die waren eigenlijk nog niet rot. De kleur was er wel af, en ze hingen wat door maar rot? Nee, niet echt.
    Nu is ons terras wel op de tweede verdieping. Misschien dat het er iets toe doet of het op de grond in een tuin staat ofzo?
    (De reden dat ze er nu af zijn, is omdat we een ander terras hebben gemaakt, en nu staan er heidematten - maar daar weten we dus nog niet van hoe lang het mooi blijft)

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    8

Die heidematten, hoe maak je die vast? Mijn terras is ook op verdieping.Ik kan zo'n mat alleen maar met draad aan de reling vastmaken maar is dat wel stevig genoeg als er veel wind is? Moest het terras op de begane grond zijn geweest, zou ik kiezen voor van die houten schutsels of een rek met klimop tegen of zo.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    8

Waar had je die bamboematten/wilgenmatten gekocht? Of mag je dat hier niet zeggen??? Ik zou liever ineens iets kopen van goede kwaliteit dan zo'n goedkope mat die misschien de winter nog niet haalt.

op dreef Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    43
    Reputatie Macht
    7

Citaat van: smartie
    Die heidematten, hoe maak je die vast?
    We hebben elke meter een houten paaltje staan van 1 meter hoog (de hoogte van de mat). Op 90 cm hoogte hebben we een dwarslat aangebracht. Onderaan ligt er ook een stutlat. Dan daar de mat tegen en vanonder en tegen die dwarslat weer een lat vastgeschroefd. Al de latten en paaltjes zijn behandeld tegen rotten. Ok, het was een werkje, maar het ziet er erg mooi uit en het moet al een stevige orkaan zijn die dit wegblaast .
    Waar had je die bamboematten/wilgenmatten gekocht?
    Die van ons komen van de Makro, maar tegenwoordig worden ze in zowat elke doe-het-zelf-zaak verkocht. Wij hebben zeker niet de duurste, maar nu ook weer niet de goedkoopste gekocht.
    En als ze over 5 jaar dan toch niet meer mooi zouden zijn, dan plaatsen we gewoon iets nieuws. Dat is het voordeel van geen al te dure dingen he

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    8

Ja da's inderdaad een heel werk en vermits ik 2 linkerhanden heb ... Ik ga nog maar wat doe-het-zelvers aflopen want wat ik tot hiertoe gezien heb leek mij ofwel van slechte kwaliteit (rieten mat waar je gewoon door kon kijken bv) of te hoog; een mat van 2 m hoogte kan je moeilijk stevig vastmaken aan een reling van 1 m denk ik.
    In elk geval bedankt voor de info.

op dreef Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Leeftijd
    43
    Reputatie Macht
    7

vermits ik 2 linkerhanden heb ...
    Mijne Koekoe heeft gelukkig twee rechterhanden