Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: LCD-scherm reinigen

NightQueen
    Guest

LCD-scherm reinigen

Met wat reinigen jullie een LCD scherm (TV)? Ik kom daar normaal gezien niet aan, maar nu heb ik water gemorst uit een bloempot die boven die TV staat en er zijn enkele druppels op 't scherm gekomen. 'k Heb ze al drooggedept maar blijkbaar staan ze er nog altijd op. Met wat kan ik dat eraf krijgen?

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    7

Re: LCD-scherm reinigen

Met zo'n spray om brillen te kuisen of cameralenzen kan je volgens mij weinig kwaad doen hoor. We hebben thuis ook zoiets voor computerschermen, uiteindelijk is dat ook een LCD scherm he.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Leeftijd
    40
    Reputatie Macht
    12

Zelf heb ik al ondervonden dat vlekken zich gemakkelijker 'inbranden' in een lcd scherm dan in een gewoon scherm. Ik gebruik altijd hetzelfde produkt dat ik voor de ruiten gebruik.(glasex,of hoe schrijft ge dat? ) Daarmee kuis ik het tv scherm en het pc scherm af,allebei lcd. En ik heb er toch nog nooit problemen mee gehad. Kan al eens gebeuren dat er een vieze vettige vingerafdruk van de jongste op de tv staat ,en die krijg ik weg met water en azijn. Is geen probleem.

Sometimes, I wish my mouth had a backspace key... or at least the option to delete. ;o)

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Leeftijd
    42
    Reputatie Macht
    7

Ik raad het toch niet aan om een spray te gaan gebruiken op dat soort schermen. Gebruik liever van die brillendoekjes. Is veel droger en veiliger voor uw scherm.

NightQueen
    Guest

'k Heb ook niet veel zin om er met een spray op te komen. Die brildoekjes... hopelijk krijg ik daar geen veeg mee op 't scherm?

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    7

ah, maar ik spuit dat ook niet meteen op mijn computerscherm hoor, eerst op een doekje en dan is het inderdaad niet te vochtig. Ik heb toch nooit vegen, het is uiteindelijk de bedoeling om strepen weg te krijgen he

En inderdaad azijn zou ook wel kunnen helpen, daar kan je volgens mij ook maar weinig kwaad mee doen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    15

Ik heb enkele weken geleden een nieuw LCD scherm gekocht en daar zat een papier bij waar in 't groot en in 't vet op stond dat je géén reinigingsproducten mag gebruiken. Er zit zo"n grote versie van een brillenpoetsdoek bij en die mag je droog gebruiken of eventueel met klaar water lichtjes bevochtigen. Probeer dus eens eerst met water. En als je toch straffere middelen wil gebruiken, zie dan dat het uit staat en uit blijft tot het opgedroogd is.
    Keep on smiling [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/smile.gif[/img]

NightQueen
    Guest

'k Zal een droog brilveegdingske gebruiken en zien of ik het zo weg krijg en anders laat ik het zo, je ziet er niks van (behalve bij bepaalde lichtinval 's morgens vroeg)

bonneke
    Guest

Ik heb vanmiddag in den aldi speciale spray gekocht om een lcd of plasma scherm mee te reinigen.Er zit ook een speciale doek bij en een soort plumeau om het scherm af te stoffen.Ik heb er 3.99 € voor betaald.Was wel van de vorige folder , ik weet dus niet of ze er nog in iedere aldi gaan hebben

Bladwijzers

Forum rechten