Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    9

huis kopen - deel zwart

Heeft iemand ervaring met de aankoop van een huis waarbij direct een deel bij de compromis betaald wordt?

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    21

Re: huis kopen - deel zwart

Niet doen! Ze kunnen je achteraf een boete opleggen omdat je je eigendom te goedkoop hebt aangekocht en dat het niet overeenstemt met het kadastraal inkomen. Die boetes liggen echt wel hoog.

Waarom zou je dat eigenlijk doen? Hebben jullie zelf zwart geld? Of ga je 'wit' geld zwart maken?

Denk je echt dat je minder moet betalen omdat er een deel in het zwart is?
    nein mann, ich will noch nicht gehen

Unica
    Guest

Bij de aankoop van onze nieuwe woning vroeg de verkoper ook zoveel mogelijk zwart. Ik heb dat niet dus ging alles officieel door.
    Niet doen!!! Lijkt me gevaarlijk. Koop je huis officieel en indien je zwart geld zitten hebt gebruik je dit best voor je inrichting. Lijkt me, toch.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Leeftijd
    44
    Reputatie Macht
    0

Citaat van: knots
    Niet doen! Ze kunnen je achteraf een boete opleggen omdat je je eigendom te goedkoop hebt aangekocht en dat het niet overeenstemt met het kadastraal inkomen. Die boetes liggen echt wel hoog.

Waarom zou je dat eigenlijk doen? Hebben jullie zelf zwart geld? Of ga je 'wit' geld zwart maken?

Denk je echt dat je minder moet betalen omdat er een deel in het zwart is?

Klopt wat Knots zegt. De boetes zijn hl hoog. Wij hebben bijna zo'n boete gehad omdat we een lage prijs betaald hadden voor onze woning. Ze dachten dat er zwart geld in het spel was, maar dat was dus echt niet het geval. Heb nog geen dag in mijn leven in 't zwart gewerkt.
    Due to the current financial restraints, the light at the end of the tunnel will be turned off.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    47
    Reputatie Macht
    23

ik zou dat ook niet doen : ben tegen zwart geld en heb het ook niet trouwens, maar ik weet wel dat dat een praktijk is die erg veel wordt toegepast ( in mijn omgeving ken ik toch wel wat mensen die een deel in het zwart hebben betaald voor hun huis, ik schat zo'n 75 % van de huisbezitters in mijn omgeving ... )
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Leeftijd
    48
    Reputatie Macht
    18

Dat wordt toch vrij veel gedaan, dacht ik, maar dan gaat het niet over astronomische bedragen natuurlijk, want dan valt het op en riskeer je inderdaad een boete.
    * uit de as herrezen *
    alias titi - lid sinds 11/2002 [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/cool.gif[/img]
    nen i-Estel Edain. -chebin estel anim.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Reputatie Macht
    12

Mijn ouders hebben hun tweede huis met deels zwart geld gekocht. Geen astronomisch bedrag natuurlijk, maar niet eens n vierde van de vraagprijs.
    Hangt ervan af wat de verkoper wilt, de meeste verkopers hebben dat graag zelfs, andere (zoals de onze) willen dat totaal niet. Je moet het maar zelf aanvoelen hoever je wilt gaan daarin
    Et alors?

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    8

Heel wat die ik ken hebben een deeltje van hun huis in het zwart betaald. Maar dat gaat inderdaad niet over hoge bedragen. Maar als je bijvoorbeeld 10 000 van de aankoopprijs in het zwart kan betalen, dan is dat 10 000 waarop je geen interest hoeft te betalen. Natuurlijk moet je niet beginnen met de helft van je huis in het zwart te betalen, want dan valt dat op, en dan moet je niet schrikken als je een boete moet betalen. Veel hangt natuurlijk af van wat de verkoper zelf vraagt of voorstelt.

Maare, wat ik niet snap: een deel van je huis in het zwart betalen wil toch niet zeggen dat je het met 'zwart geld' (werken int zwart) betaald? Da wil toch gewoon zeggen dat je een deel betaalt zonder dat de bank/notaris er van af weet? Of heb ik het nu zo mis op?
    Pluk de dag... maar laats iets hangen voor morgen!!!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2002
    Leeftijd
    49
    Reputatie Macht
    17

Ik zou het niet doen.

Wij hebben zo ooit eens een clint gehad die zijn zwart voorschot is kwijtgespeeld omdat de akte niet doorging (verkoper had meer schulden dan de verkoopprijs).
    Tja, als er niks op papier staat kan je het moeilijk recupereren h.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jan 2007
    Reputatie Macht
    9

Re: huis kopen

Sticky26: dit heeft inderdaad niets met zwart geld te maken! Dat is iets anders he.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten