Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 104
    MissSquash
    Guest

Hoeveel geld heb je nodig om te leven ?

Dag femi'kes,

Ik sta op het punt om een stap vooruit te zetten en een appartement te kopen. Een nieuwbouwappartement, heel leuk gelegen.

Hiervoor ga ik een lening afsluiten, en dat zal mij ongeveer 720 euro kosten per maand. Dat maakt dat ik zo'n 1000 euro over heb om te leven .

Ik zal rekening moeten houden met maandelijkse kosten ivm dat appartement en nog zo veel meer dingen waar ik nog geen goed beeld op heb.

Het werk betaalt mijn kosten van mijn auto terug (omnium en kilometers) dus daaraan heb ik dus enkel de kost van onderhoud.

Bij het berekenen van het bedrag dat ik zal lenen , heb ik er rekening mee gehouden dat ik een spaarboekje overhou dat de aankoop van een andere auto (just in case) en de inrichting van mijn appt bevat.

Mijn vraag aan jullie is, is dit naar jullie aanvoelen en ondervinding genoeg dat ik overhou om van te leven ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    May 2009
    Reputatie Macht
    7

Re: Hoeveel geld heb je nodig om te leven ?

Ik denk wel dat dit haalbaar is hoor.
    mini'tje on the way !

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    27

Proficiat: koop je iets dat er al staat of koop je op basis van plan?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Reputatie Macht
    0

Volgens mij moeten heel wat mensen met minder rondkomen.
    Niet twijfelen .. het is zeker haalbaar.
    "Een kus is een afdruk van een indruk die met nadruk vraagt om een herdruk!"

MissSquash
    Guest

Citaat van: joan1969
    Proficiat: koop je iets dat er al staat of koop je op basis van plan?

Op plan , het gaat er maar over 2 jaar staan. Nog ff tijd om wat meer te sparen.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    30
    Reputatie Macht
    10

Lijkt mij ook zeker haalbaar hoor MissSquash! Ik moet het met minder doen (als ik autolening en zo er al vanaf trek) en ik geraak er ook
    - Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -

juva
    Guest

Lijkt me zeker haalbaar! Ga ervoor

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Reputatie Macht
    13

Niet alle maanden zullen makkelijk zijn, maar het is zeker haalbaar als je een beetje sober leeft.

Ik heb jaren gedaan met 1000 euro en in het begin zelfs minder. Het is goed te doen, maar sommige maanden kunnen lastig zijn
    (autoverzekering, kabel, KI, afrekening gas & electriciteit, groot onderhoud wagen, ..)
    De dooddoeners zijn niet de kleine facturen, maar die hele grote die je jaarlijks hebt.
    Het hangt er ook vanaf of je graag veel of dure kledij koopt, graag veel op restaurant gaat, veel op reis,...
    Op deze vlakken heb ik wel serieus mogen inboeten toen ik alleen ging wonen.

Ik schat dat ik vroeger zo'n 500 euro vaste kosten had tijdens een gewone maand. Dan had ik nog 500 euro over voor de rest.

Ik heb er wel voor gezorgd dat de verzekeringen maandelijks betaald werden (dit kan normaal bij iedere maatschappij zonder meerkost)

Waar je wel rekening moet mee houden als het appartement nog gebouwd moet worden:

- Als je iets koopt op plan dan betaal je normaal in schijven (bv. 5x20% of 10x10%). Dus tijdens de bouw zal je al je lening moeten aanspreken en het reeds opgenomen bedrag beginnen afbetalen.
    Gecombineerd met eventuele huur (ik weet niet of je nu iets huurt of niet) kan dat wel zwaar worden.
    Daarom is het aan te raden dat je eerst je spaargeld opsoepeert en dan pas je lening. Hetgeen je dan over hebt van de lening hou je voor de afwerking v/h appartement.

- Een lening moet je normaal binnen de 2 jaar volledig opnemen, dus sluit niet te snel die lening af.

- Bij een niet opgenomen lening moet je meestal maandelijks reserveringsprovisie betalen (een bepaald % van het bedrag). Als dit een jaar of 2 jaar duurt kan dit serieus oplopen.
    Dus op het gepaste tijdstip de lening aangaan.

Veel succes

MissSquash
    Guest

Citaat van: BlackenWhite
    - Een lening moet je normaal binnen de 2 jaar volledig opnemen, dus sluit niet te snel die lening af.

- Bij een niet opgenomen lening moet je meestal maandelijks reserveringsprovisie betalen (een bepaald % van het bedrag). Als dit een jaar of 2 jaar duurt kan dit serieus oplopen.
    Dus op het gepaste tijdstip de lening aangaan.

Veel succes

Bedankt voor de nuttige tips. Dit ga ik zeker met de bank bespreken.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Leeftijd
    47
    Reputatie Macht
    23

er zijn mensen die alles - dus ook huur inbegrepen - moeten doen met minder dan 1000 euro per maand, dus dat gaat je zeker lukken !
    [url="http://www.mooisvanme.blogspot.com"]www.mooisvanme.blogspot.com[/url]

Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten