Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Syndic kosten

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    0

Syndic kosten

Voor de mensen die eigenaar zijn van een appartement:

Hoeveel betalen jullie aan kosten voor de syndicus?
    Wij betalen nogal veel volgens mij. Ik wil graag eens weten wat normaal is.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    21

Re: Syndic kosten

Wel, beetje afhankelijk. Wij hebben er meerdere, voor ons gebouw apart en dan voor alle gebouwen van de straat samen, en gemiddeld denk ik is het een 300 euro per trimester.
    Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Leeftijd
    23
    Reputatie Macht
    6

Toen we vroeger in ons appartement woonden was dat 100 euro per maand. Daar zat ook wel water en aardgas (om mee te koken, de verwarming was apart) in inbegrepen.
    't Waren maar enkele appartementen samen, dus niet zo'n heel grote blok en ik geloof dat we aan het einde van het jaar ook wel een euro of 20 moesten bijleggen, voor het water -en gasverbruik dan.
    Ik heb zo'n vermoeden dat wij met onze 100 euro best wel weinig betaalden aan syndic-kosten...
    Music is what feelings sounds like.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Leeftijd
    39
    Reputatie Macht
    0

Wij betalen 225,00 EUR per kwartaal..
    Dit is voor: tuinonderhoud van de gemeenschappelijke (grote) tuin, onderhoud lift, loon syndicus, elektriciteit gemeenschappelijke delen... De gemeenschappelijke delen onderhouden we zelf.
    Ik vind dat heel veel.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Reputatie Macht
    7

Wij betalen iets van een 53 euro per maand.
    Als ik dat hier lees, is dat vrij weinig.
    Is wel klein gebouw met 6 appartementen.

buffelkneer
    Guest

Voor een gebouw met 70 appartementen betaal ik 125 euro per maand voor water, verwarming syndicus en concierge.

Ik krijg daar op het einde van het jaar op terug.
    De rekening is heel onduidelijk.
    Bij loon van de concierge staat er 12500 euro per jaar met RSZ 12500 nog eens erbij. Ik zie nergens op mijn blad loon syndicus staan.

Ik had liever iets meer detail gehad.
    Ik ben totaal niet tevreden met het werk van de syndicus.

De concierge daarentegen doet dat uitstekend!

annabel
    Guest

Citaat van: Moby
    Wij betalen 225,00 EUR per kwartaal..
    Dit is voor: tuinonderhoud van de gemeenschappelijke (grote) tuin, onderhoud lift, loon syndicus, elektriciteit gemeenschappelijke delen... De gemeenschappelijke delen onderhouden we zelf.
    Ik vind dat heel veel.

Wij betalen dat per maand en moeten soms bij de jaarafrekening nog bijbetalen(de rekeningen die we privatief nog betalen zijn electriciteit, telefoon/internet, integan/telenet, verzekeringen enz.)
    Het gaat hier om een flatgebouw van ongeveer 5O studio's tot 3-slaapkamer appartementen die dan in quotiteiten vertaald worden. Elke eigenaar betaalt dus volgens de oppervlakte die hij bewoont.
    Ik vind het ook heel veel.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Leeftijd
    44
    Reputatie Macht
    9

Wij betalen 60 euro/maand voor een appartementsgebouw met in totaal 8 appartementen. We hebben geen lift en er is geen poetsvrouw voor de gemeenschappelijke delen. De verwarming zit daar ook niet mee in omdat wij allemaal individuele verwarming hebben.

Onze waterrekeningen swingen de pan uit (meer dan 800 euro/kwartaal) en dat komt omdat hier gemiddeld 6 tot 10 mensen in een appartement hokken die ook niet gaan werken overdag en dus de hele dag door water gebruiken! Alleen mijn onderbuurvrouw en ik wonen alleen.

Wij zijn het beu om de waterrekening van de andere bewoners mee te betalen en de syndicus vindt het ook niet eerlijk.

Hij gaat op de volgende algemene vergadering voorstellen dat de rekening per hoofd gedeeld gaat worden.

Maar 9/10 stemmen ze daar natuurlijk tegen.

En het is niet leuk wonen met zo'n bende. De sfeer is hier dan ook erg slecht.

Ik vrees dat onze 60 euro meer zal gaan worden want met zo'n waterrekeningen is dat bedrag gewoon ontoereikend.

15 jaar geleden woonden hier max. 3 mensen per appartement maar dan zijn er andere eigenaars gekomen (en 1 huurder) en die hebben massa's kinderen die ze gewoon te slapen leggen in de living e.d.
    En de zus met de kleine komt er dan ook nog bijwonen. Zucht!

Wij hebben lang moeten zoeken achter deze syndicus want heel wat syndicussen vragen veel per maand (hun loon) en dan zit je al gauw aan 100 euro/maand (zonder lift).

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Mar 2004
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    21

Echelon: ik zou gewoon weigeren die waterrekening nog te betalen als ik jou was!
    Gelukkig zijn zij die kunnen lachen met zichzelf, aan hun plezier komt geen einde!

op dreef Array
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Reputatie Macht
    6

77,00 Euro per maand.
    Zit inbegrepen, onderhoud lift, tuin, poetsdienst gezamelijke delen, licht gezamelijke delen, water gezamelijke delen, syndicusvergoeding, verzekeringen, misschien dat ik nog iets vergeet...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten