Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Raamdecoratie

goe bezig Fanata has a little shameless behaviour in the past
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Reputatie Macht
    0

Raamdecoratie

Ik wil graag enkele ramen bij ons voorzien van zelfklevende folie. Het zijn grote ramen, dus zou ik er graag een "move" insteken. Voorbeeld :

Ik wil dat wel perfect doen, maar ben geen rekenwonder of zo...
    Zou ik niet best te werk gaan met een "kruis" op mijn raam te plakken met plakband, en daar dan mijn folie in te plakken?
    Leve België !!!

vollen bak Lieselyke has a little shameless behaviour in the past
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Leeftijd
    24
    Reputatie Macht
    0

Re: Raamdecoratie

we hebben ook folie op onze -toen oude- vensters gehad hier thuis. En da's allemaal mooi in het begin, tot je dan je vensters moet gaan kuisen

Ik raad het niet aan.

Maar dat is je vraag niet

Ik zou aftekenen met een stift, kleine hoekjes tekenen waar je vierkanten 'in' moeten komen. Met plakband heb je nogal een prulboel en je zal zien dat je folie nét op je plakband komt, en dan he

Zo'n stiften voor op vensters en spiegels te schrijven heb je in doe-het-zelf winkels of hobbywinkels heel handig.

goe bezig tinneke is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Jan 2004
    Reputatie Macht
    10

Ik heb folie op enkele ramen en dat is op een jaar tijd nog steeds als nieuw. Ook na het kuisen van de vensters. Het hangt er misschien van af welke folie je gebruikt. Bij ons is dat geen zelfklevende folie. Je moest je glas natmaken en dat daar dan tegenzetten en dan het water er onder uit duwen met een vensteraftrekker. Dat ging prima. Ik kan dat daar ook nog altijd aftrekken als ik wil zonder hinderlijke lijmresten te hebben én het opnieuw gebruiken.
    Ik ben daar dus supercontent van. Ik heb die folie in de Brico gekocht. Wel goed uit je doppen kijken welke je koopt, want er zijn verschillende merken en soorten.
    Als je nooit door een kind gehaat bent, ben je nooit een ouder geweest ... Bette Davis

I_Bella
    Guest

Citaat van: tinneke
    Ik heb folie op enkele ramen en dat is op een jaar tijd nog steeds als nieuw. Ook na het kuisen van de vensters. Het hangt er misschien van af welke folie je gebruikt. Bij ons is dat geen zelfklevende folie. Je moest je glas natmaken en dat daar dan tegenzetten en dan het water er onder uit duwen met een vensteraftrekker. Dat ging prima. Ik kan dat daar ook nog altijd aftrekken als ik wil zonder hinderlijke lijmresten te hebben én het opnieuw gebruiken.
    Ik ben daar dus supercontent van. Ik heb die folie in de Brico gekocht. Wel goed uit je doppen kijken welke je koopt, want er zijn verschillende merken en soorten.

Zulke folie hadden we in München ook voor op de badkamervensters. Ik heb daar ook nooit problemen mee ondervonden en was daar tevreden van.

goe bezig medusa is an unknown quantity at this point
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Reputatie Macht
    6

Ik heb die bij Hubo gekocht. Gewoon je raam bevochtigen met een plantenspuit (water en wat detergent), je folie er op en het water wegtrekken met aftrekker of wisser.
    Zit er al 2 jaar op en nog steeds even mooi.
    Nu je vraag: ik heb decoratie gekocht waar al "move" in zit, dus met "strepen uitsparingen".
    Je hebt daar veel modellen in, de mooie zijn niet zo goedkoop...
    Cats don't feel threatened by your intelligence.

goe bezig snoezel is an unknown quantity at this point
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    8

wij hadden dat ook op onze oude voordeur.
    ook met het eerst nat maken.
    en 1 keer in het jaar haalde ik dat er eens af om alles te goei te kuisen en dat lukte toch wel zeer goed om het er terug aan te krijgen ook.
    trotse mama van kobe sinds 07/08/08!
    en Diede 10/06/10

Guest

Wij hebben ook zo een folie tegen onze badkamerraam "geplakt". Dit is ook zo een folie die je er nadien gewoon terug kan afhalen.

Maar bij ons is er 1 hoekje dat niet "kleeft" en wij hebben onze raam ook niet nat moeten maken. Ik zie dat er toch niet zo lang aanhangen eigenlijk.

Welk merk hebben jullie dan gekocht?

goe bezig snoezel is an unknown quantity at this point
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    8

wij hadden het bij brico gehaald.
    maar is al een paar jaar geleden, dus zou echt het merk niet meer weten...
    trotse mama van kobe sinds 07/08/08!
    en Diede 10/06/10

goe bezig Fanata has a little shameless behaviour in the past
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Reputatie Macht
    0

Ik had eerst glasfolie gekocht, maar dat was niet wat ik wou : die is zelfklevend.
    Beter is de zelfhechtende folie : ik heb er van het merk Vitrostatic gekocht. Heel makkelijk op te brengen en weer af te halen.
    Leve België !!!

komt pas aan peter1978 is an unknown quantity at this point
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    0
    Ik heb zelf folie gehad en het probleem is dat het bubbelt en heel slecht eruitziet.
    Je moet ermee oefenen en dat kost bergen geld.
    Daarna ben ik naar een bedrijf gegaan dat artined heet en die je de kans geven zelf iets helemaal te ontwerpen.
    Wat ik nu voor mijn ramen heb hangen is niet te onderscheiden van echt glas en bovendien supermooi en - functioneel.

Kijk maar eens Artined

Bladwijzers

Forum rechten