Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Vasttapijt reinigen

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    11

Vasttapijt reinigen

Hallo,

Heeft iemand van jullie ervaring met het reinigen van een vasttapijt?
    Ik ga binnenkort terug op kot maar de vloer van dat kot is volledig bekleed met vasttapijt. Vasttapijt vind ik sowieso al een beetje vies eigenlijk maar zeker als het er al jaren ligt en als het in al die jaren vermoedelijk nog nooit gekuist is. Mijn toekomstig kot ruikt ook niet al te fris, ik vermoed dat er ooit een roker gezeten heeft want er hangt echt een rookgeur in die kamer die waarschijnlijk ook in het tapijt getrokken is.

Bij Boels e.d. kan je een klein machientje huren om zo'n tapijt te reinigen maar ik vraag me af in hoeverre dit zal helpen. Iemand die hier ervaring mee heeft?
    Ik heb reeds een offerte aangevraagd bij een bedrijf dat tapijten grondig reinigt maar € 185 is me toch wel iets te duur om een tapijt op kot te reinigen (waar ik waarschijnlijk maar 10 maand in zal wonen).

Groetjes,
    Pino

Btw, ik voorzie geen 4 dagen voor het reinigen van mijn tapijt
    When I'm good, I'm good.
    When I'm bad, I'm even better!

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Reputatie Macht
    20

Re: Vasttapijt reinigen

Zo'n machine om te huren is wel goed hoor! Je kan dat ook meer dan 1 keer doen na mekaar.
    nein mann, ich will noch nicht gehen

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Stomen eventueel? (als je iemand kent met een stoomreiniger)
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

annabel
    Guest

Eerst deftig stofzuigen en dan opborstelen met lauw water en een goei dosis azijn, ramen open en alles zowat op de tocht zetten.

bie_bo
    Guest

Ik vond vroeger het beste resultaat, zo een machine gaan huren bij de drogist. maar wel een zwaar genoeg, zo eentje met een bak waar het vuile water inkomt. Ik kon die hier huren bij drogisterij Di, ik weet niet of ze dit nog doen ondertussen, maar twas echt geen geld.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    11

Citaat van: annabel
    Eerst deftig stofzuigen en dan opborstelen met lauw water en een goei dosis azijn, ramen open en alles zowat op de tocht zetten.
    Zit er dan geen azijngeur in dat tapijt? Ik had al gelezen dat je schaaltjes met azijn kan plaatsen omdat die geur ook zou opnemen maar dat zal in mijn geval niet volstaan.
    Hoe droog je je tapijt dan terug uit als je er met nattigheid op gezeten hebt? Gewoon terug stofzuigen?
    When I'm good, I'm good.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    11

Citaat van: bie_bo
    Ik vond vroeger het beste resultaat, zo een machine gaan huren bij de drogist. maar wel een zwaar genoeg, zo eentje met een bak waar het vuile water inkomt. Ik kon die hier huren bij drogisterij Di, ik weet niet of ze dit nog doen ondertussen, maar twas echt geen geld.
    Op de Di-website vind ik daar niks van terug maar je bent dus ook wel tevreden van zo'n machine. Het proberen waard dus
    When I'm good, I'm good.

bie_bo
    Guest

ja hoor, vroeger in mijn vasttapijt periode deed ik dat regelmatig. nadien is vloerbekleding heel fris.

Maar het was wel ne grotere he, met zo ne aparte bak voor het water, en hij trok die tapijt wel ook bijna droog.

Ik geloof dat die kleinere machines dat niet deden, maar dat weet ik niet zeker meer tis al meer dan 15j geleden dat ik nog tapis plein had.

ps er werd wel een speciale shampoo aangeraden die zou ik wel bijnemen, dat was toen echt wel goed spul.

anders kan je misschien proberen met van die bussen met schuim op tapijt te reinigen. Dat moet je erop spuiten openwrijven en na een tijdje stofzuigen. Dat verfrist ook wel wat.

en anders de tip van A. met vod en azijn op de knietjes en wrijven maar !!

I_Bella
    Guest

Citaat van: Pino
    Ik ga binnenkort terug op kot maar de vloer van dat kot is volledig bekleed met vasttapijt. Vasttapijt vind ik sowieso al een beetje vies eigenlijk maar zeker als het er al jaren ligt en als het in al die jaren vermoedelijk nog nooit gekuist is. Mijn toekomstig kot ruikt ook niet al te fris,

Met de eigenlijke vraag kan ik je niet helpen maar...
    Ik vraag me af waarom je dat kot dan gekozen hebt?
    Je vindt vasttapijt vies en het ruikt er niet fris, dat zou voor mij een no-go zijn.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    11

Citaat van: I_Bella
    Citaat van: Pino
    Ik ga binnenkort terug op kot maar de vloer van dat kot is volledig bekleed met vasttapijt. Vasttapijt vind ik sowieso al een beetje vies eigenlijk maar zeker als het er al jaren ligt en als het in al die jaren vermoedelijk nog nooit gekuist is. Mijn toekomstig kot ruikt ook niet al te fris,

Met de eigenlijke vraag kan ik je niet helpen maar...
    Ik vraag me af waarom je dat kot dan gekozen hebt?
    Je vindt vasttapijt vies en het ruikt er niet fris, dat zou voor mij een no-go zijn.

Op het vasttapijt na, staat de kamer me wel aan. En aangezien ik ervan uit ging dat dat tapijt wel te reinigen valt...
    When I'm good, I'm good.

Bladwijzers

Forum rechten