Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 4 van de 4
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Leeftijd
    41
    Reputatie Macht
    0

zelf zwembad plaatsen

hey,

Mijn man en ik hadden dit jaar graag een zwembad in de tuin laten plaatsen. We zouden dit graag zelf ingraven.

Volgens mijn man is dit geen enkel probleem? Maar ik moet het hem eerst nog zien doen?
    Iemand ervaring met het zelf plaatsen van een zwembad.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    0

Re: zelf zwembad plaatsen

mijn nonkel heeft bijna alles zelf gedaan, uitgraven enzo, juist voor het zwembad te plaatsen heeft hij iemand laten komen.

de familie is wel allemaal komen helpen, zwembad = 6X12m dus moest wel veel uitgegraven worden. en ik denk da ze zo een klein graaf machientje ook hebben gehuurd, maar daar ben ik niet zeker van . maar het is goed te doen. betegeling enzo langs het zwembad heeft hji ook zelf gedaan. volgens mij kan je er veel geld mee uitsparen, maar het zwembad plaatsen kan je natuurlijk best laten doen door iemand professioneel denk ik. en natuurlijk verwarmen op zonne-energie. :-)

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Reputatie Macht
    5

Als je met "zelf doen" bedoelt dat je de hele familie en de hele buurt optrommelt om te komen meehelpen, ja dan kun je alles zelf doen. Als je dat niet gewend bent dan zul je toch al gauw merken dat je rugje snel pijn doet van al dat scheppen en dat het grondwater toch altijd hoger zit dan je voor wenselijk houdt bij aanvang van een dergelijk karwei, dus dan sta je al heel snel tot aan je knieën in het water en haal je alleen modder naar boven. Maar het is te doen hoor!

Als je er dan eindelijk in geslaagd bent een put te maken die min of meer een vlakke bodem heeft, dan moet je een funderingsplaat gieten ter grootte van de oppervlakte van je zwembad. Dat betekent eerst even wat betonijzer laten aanrukken, dat onder water aan elkaar binden (of het in één stuk op zijn plaats laten zakken wat gezien het gewicht onmogelijk is met de hand), en daarna je betonvloer in één keer gieten. Doe je dat in meerdere keren, dan gaat hij gegarandeerd scheuren onder invloed van de kracht van het grondwater. O ja, vergeet ook niet voor de (toekomstige) filterinstallatie een uitstroombuis te voorzien die in en onder die betonvloer zit.

Van zodra die betonvloer er ligt en uitgehard is, dan is het redelijk rechttoe rechtaan muurtjes metsen, betegelen en afwerken met skimmers in inspuitstukken, dat is nog te overzien en te doen door een leek, maar het plaatsen van die vloer zou ik zeker aan een professional overlaten.

Nog een zeer nuttige tip: plaats je zwembad als je kunt op halve diepte: daardoor moet niet je zo diep uitgraven, hoef je de uitgegraven aarde niet af te voeren maar kun je die hergebruiken om de bovenste helft aan te aarden én je heb na ingebruikname niet zoveel last van stuwend grondwater. Als je deze raad opvolgt zul je me eeuwig dankbaar zijn!
    mé hiél antwaarpe mor ni mé ma zenne!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    0

haha joker maar idd, mijn nonkel heeft dat gieten ook zelf nog gedaan! da wask vergeten .. maar idd, da blauw spel, heeft hij wel laten doen. :-)

Bladwijzers

Forum rechten