Hoe langer de leentijd, hoe hoger de rente, dus hoe meer je op het eind van de rit betaalt. Zoiets? Ben ook niet zeker hoor.
<span style="font-style: italic">"De duurtijd is een bepalende factor, ongeacht de aard van de lening. Vermijd te lange duurtijden, want het onmiddellijke voordeel van lagere maandelijkse afbetalingen vertaalt zich op langere termijn in veel te hoge kosten."</span>
wat bedoelen ze met die 'te hoge kosten'... is dat - zoals ik het begrijp - dat als je bv op 40 jaar leent de kosten van je stilaan 'verouderde huis' tegen dat 40e jaar hoger liggen?
Of welke kosten bedoelen ze hier???
Hoe langer de leentijd, hoe hoger de rente, dus hoe meer je op het eind van de rit betaalt. Zoiets? Ben ook niet zeker hoor.
Hoe langer de leentijd, hoe langer je rente betaalt, dus hoe meer je betaalt uiteindelijk.
Leve België !!!
hazo... mja dat je dan uiteindelijk nog meer betaald wist ik wel...ik was een beetje misleid door het woordje 'kosten'... ik zag dat als kosten aan het huis... maar idd hoe langer je afbetaald hoe meer...
ok dan snap ik hetthanks!
Inderdaad,
Maar ook het totaalplaatje bekijken.
Langer lenen = langer belastingvoordeel.
Heel goed laten berekenen door je bank wat het totaalplaatje je door de jaren zal kosten en opbrengen.
Inderdaad,Citaat van: BlackenWhite
Maar ook het totaalplaatje bekijken.
Langer lenen = langer belastingvoordeel.
Heel goed laten berekenen door je bank wat het totaalplaatje je door de jaren zal kosten en opbrengen.
Als dat de definitieve stek wordt, zou k daar ook naar kijken.
Bij een huis voor vb maar een termijn van 5 jaar, zou ik trachten zo veel mogelijk kapitaal af te lossen door een kortere looptijd en bepaalde formules (als het haalbaar is) lenen zich daar ook toe (ik denk degressief)
ik hoop dat een bankier of dergelijke (immotheker bv) ook met zulke ideeën afkomt want daar denk ik zelf niet aan, so thanks already ladies![]()
Bladwijzers