Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Resultaten 1 tot 6 van de 6
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Reputatie Macht
    0

Gemeente aansprakelijk stellen?

Hallo iedereen

Wij hebben een tijd geleden een huis gekocht en zijn dit reeds geruime tijd aan het verbouwen. Tegelijkertijd met onze verbouwing, wordt onze straat opnieuw aangelegd. Dit zijn echt grondige werken, waarmee we al meerdere keren serieus rekening hebben moeten houden, omdat zwaar verkeer onze straat niet in mocht en bijgevolg niet tot aan ons huis raakte.

Onze plakker heeft er serieus hinder van ondervonden enige weken geleden en onze chapper hebben we al 3 keer moeten verzetten. (Ondertussen wordt de verhuisdruk opgevoerd, daar wij uit onze huurwoning moeten ...)
    En zelfs wanneer we afspraken maken met de werfleider, moeten we nog hopen dat het effectief lukt, want zijn afspraken nakomen is geen verplichting...
    Gisteren belde hij ons in de namiddag om te laten weten dat de chapper vandaag niet door zou kunnen met zijn camion. Ik was om te ontploffen !! Kon hij dat écht niet vroeger laten weten ?? De chapper dik in de sh*t natuurlijk, want die had ook een camion besteld met zand... Kan dit zomaar??

Ik heb dan ook in een Franse colère naar de gemeente gebeld en daar wist men mij doodleuk te vertellen dat dat "de risico's eigen aan het vak waren" en dat we vrij zijn een schadevergoeding te eisen voor het niet naleven van gemaakte afspraken. En daarmee is de kous voor hen af!!

Nu is mijn vraag: Heeft dit zin? Iemand hier ervaring mee??
    Don't argue with the ignorants: they lower you to their level and BEAT you in experience !!!

Andastra
    Guest

Re: Gemeente aansprakelijk stellen?

Persoonlijk denk ik dat dat geen zin heeft. Als ik eens vlug juridisch naar dit probleem kijk dan zou 'k zeggen dat je een schadevergoeding zou moeten vorderen op buitencontractuele basis. Maar daarvoor moet er een fout in hoofde van de gemeente bewezen worden en 'k denk dat dit niet zo simpel is. Afspraken niet nakomen, die niet op papier staan, njah...

Maar ik versta je frustratie wel, wij hadden hetzelfde voor in juli & augustus. Gelukkig was de 2e werfleider wel gewilliger en stipter in het nakomen van zijn afspraken (al hebben ze ons bed ook pas bij de 3e afspraak kunnen leveren omdat 't asfalteren voortdurend van datum veranderde)

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    0

nope, heeft geen zin. Overheid: het meest frustrerend ding wat er bestaat. En vaak word je nog uitgelachen ook.

Heb je iets op papier staan? Als er afspraken gemaakt zijn én ondertekend zou het kunnen dat er toch iets mee gedaan kan worden (maar ja wil je gaan procederen? Kost zoveel geld.. :-( )
    Ik zou eens bij een advocaat gaan informeren. Vragen kost niets eh!

sniff
    Guest

Mijn schoonvader is ook altijd werfleider geweest in de wegenbouw. Dat was met de regelmaat van de klok dat die dingen bij had, meestal van zelfstandigen die problemen hadden met tot hun bedrijf te geraken. Hij heeft zo ooit kilo's vis meegebracht en heeft nog zijn tuinhuis vol planken liggen van een schrijnwerker waar hij nooit iets mee doet, behalve jaren sinterklaas spelen hier met de dingen die hij daar kreeg om die mensen altijd door te laten
    Ik zeg niet dat het zo moet (allesbehalve ), maar zo werken die mannen dikwijls wel.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Reputatie Macht
    3

Je kan 't proberen, maar ik denk dat de gemeente zo'n proces héél lang kan trekken. En zich hoogstwaarschijnlijk dan nog beroept op dingen als "het weer was te slecht om dat eerder te doen" en "wij kunnen het weer moeilijk voorspellen" en dergelijke.

Is jullie huis echt niet op een andere manier bereikbaar (nergens een achterpoort ofzo, desnoods via de buren of weet ik hoe)?

eliseoo
    Guest

Mijn ouders hebben enkele jaar geleden een proces gewonnen tegen de gemeente. Pas op dat heeft jaren geduurd en vele experts zijn komen kijken.En dan is de gemeente nog in beroep gegaan tegen eerste vonnis.
    Hun probleem lag wel anders als het jouwe en was veel ernstiger van aard. Hun huis scheurde gewoon doordat de straat elk jaar 10-20 cm opschoof naar hun kant.

Dus ik zou het niet aanraden om met dit probleem eraan te beginnen.

Bladwijzers

Forum rechten