Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Onderwerp: Italiaans

annabel
    Guest

Italiaans

Avanti !

annabel
    Guest

Re: Italiaans

Nessuna, allora me ne vado ..........

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Leeftijd
    35
    Reputatie Macht
    0

Pizza.. lasagna...
    Happiness is a state of mind

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2004
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    14

Io non scrivo bene... pero sono d'origine Italiana. Non sono mai stata ad una scuola Italiana e non frquento spesso degli Italiani, pero lo parlo abastanza bene.
    The only thing you have to fear is fear itself... ongeacht wat je doet in het leven

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    26

Hi mijn vriendinnen hebben hetzelfde probleem: het is hun moedertaal maar ze kunnen het niet goed schrijven...

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2004
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    14

Nederlands is mijn moedertaal. De eerste jaren van mijn leven woonde ik in Italië dus... ik sprak Italiaans. Mijn moeder sprak Nederlands met mij en heeft dat opgegeven (zij is een Belgische), omdat ik het vertikte om Nederlandse woordjes of klanken te imiteren. Meer nog, ik negeerde haar helemaal in mijn baby- en peutertijd. Toen ik 3 was, zijn we weer naar België verhuisd en na twee maanden vertikte ik het om Italiaans te spreken. Mijn papa was heel consequent, maar ik deed niet mee hihi... ik was 3 jaar oud. Toen ik ouder werd sprak ik wél Italiaans, maar... gemengd met het Nederlands. Nu spreek ik vlot Italiaans, maar met een Limburgs accent hihi.

In september wilde ik mij inschrijven om Italiaans te volgen, maar ik mocht meteen naar een zevende jaar en die mensen spraken met heel veel fouten en dat was dus voor mij geen goed idee. Ik wil er wel aan toevoegen dat die mensen misschien minder woorden kennen, en de grammatica correct proberen toe te passen en schriftelijk waarschijnlijk correcter schrijven, maar het nieuws volgen, met grappen lachen, een mop tappen, erop los tateren is moeilijker voor hen dan voor mijzelf. De lerares, zelf een Italiaanse, had mij aangeraden les te volgen met Italianen, omdat je dan ook meer leert. Ik kan over politiek praten e nnoem maar op hoor. Maar schriftelijk is het moeilijker. Het is wél zo dat ik totaal geen problemen heb om Italiaans te lezen (gaat even vlot als in het Nederlands), gewoon het zelf reproduceren, schriftelijk, vind ik moeilijk. Ik schrijf het ook nooit, want ik zou niet weten met wie... mijn familie uit Italië spreek ik wel eens over msn, maar... dat is chat-taal.
    The only thing you have to fear is fear itself... ongeacht wat je doet in het leven

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    14

Che ganzo che c'è un forum in Italiano!
    Io non sono Italiana ma ho imparato la lingua alla scuola serale qui a Hasselt. Ho seguito il corse per quattro anni, da 1995 fino a 1999, adesso non la parla più abbastanza e sto dimenticando delle parole. Bene che possiamo chiacchierare un po' qui, mi farà bene!
    Keep on smiling [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/smile.gif[/img]

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Leeftijd
    37
    Reputatie Macht
    14

@ Sporty: Italiaans is niet moeilijk om te schrijven, als je de basis regeltjes kent, schrijf je het gewoon zoals het gesproken wordt. En door veel te oefenen leert men dus tik maar neer hier
    Keep on smiling [img]http://www.femistyle.be/ubbthreads/images/graemlins/default/smile.gif[/img]

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    26

Ik heb veel vrienden en vriendinnen gehad van Italiaanse afkomst, vandaar dat ik veel versta (en ook omdat ik 6 jaar Latijn achter de kiezen heb) Maar schrijven, hoo maar... Mi dispiache...

annabel
    Guest

Mi trovo nella stessa situazione, quattro anni di scuola serala qui ad Anversa. Per capire non ci sono problemi ma non ho piu l'abitudine di parlare. Quando bisogna stirare ascolto la tivu RAI per rimanere abituata agli accenti e alle esprezioni. Anche le canzoni di Paolo Conte mi aiutano ... Sono andata due volte ai i suo concerti ad Anversa e a Bruxelles.
    Ciao !

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten