Femistyle site - Welkom bij FemiStyle Forums.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19
    Nleke
    Guest

bestelling annuleren

Mijn partner heeft een probleem.
    Gisteren bestelt hij een laptop voor zijn nieuw werk. Vandaag krijgt hij te horen dat hij van dat nieuw werk toch een laptop krijgt en hij er dus geen moet aankopen.
    Dus belt mijn parnter naar het laptopbedrijf om de bestelling te annuleren. Want zomaar een laptop kopen als je er één krijgt is nogal veel geldverspilling (1800 euro).
    Nu zegt dat laptopbedrijf dat dat niet gaat. Er is niks getekend. Geen voorschot betaald.

Nu dacht ik eens gehoord te hebben dat je altijd recht hebt om aankopen binnen de zoveel dagen ongedaan te maken.
    Weet iemand daar meer van??
    En waar vind je de juiste juridische teksten om de annulatie deftig te staven?

Nleke
    Guest

Re: bestelling annuleren

Door vriendje Google heb ik dit gevonden.
    Da's misschien een goede argumentatie om onder de aankoop onderuit te komen.

Nog iemand ideeën of ervaringen?

Goofy
    Guest

Test-aankoop

Nleke
    Guest

Als je daar geen lid bent kan je daar dan naar bellen voor info?
    Ik weet dat ze een forum hebben waar je je probleem kan posten, maar dan antwoorden gewoon forum-mensen en geen professionals.

Pff, ik zit hier echt mee. Ik had al zo'n rotdag en dan komt zoiets. Aaaah!!

Sabke
    Guest

Volgens mij kan je van een aankoop afzien binnen de 7 dagen.
    Heeft hij de laptop dan mondeling besteld in de winkel. Toch raar dat ze geen voorschot hebben gevraagd?
    Denk dat ze je zowiezo niet tot een aankoop kunnen verplichten aangezien er niets op papier staat.

Sabke
    Guest

voilà hier heb ik iets gevonden

Nleke
    Guest

Het is niet in de winkel gebeurd, maar bij een vriend met IT bedrijf.
    Ik haat zaken doen met vrienden. Ik had hem nog zo gezegd: koop dat in de Fnac! Maar neen...
    Vriend heeft dat bij een laptopbedrijf (welk?) besteld. Volgens mij hebben ze dat gisteren besproken als ze elkaar efkes zagen, als vrienden.
    Ik heb mijn partner nog niet deftig gesproken. Echt veel weet ik nog niet.

Ik denk ook niet hij tot niks verplicht is als er niks is getekend of bestelbon is opgemaakt.

Van die 7 dagen heb ik inderdaad gevonden. Maar daar zijn uitzonderingen op zoals bestelbon, product op maat van de klant,...
    En nu vrees ik ervoor dat het 'een product is op maat van de klant'.

Ook heel vervelend is dat het dus met een vriend is, waar hij ook mee moet samenwerken.

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Leeftijd
    38
    Reputatie Macht
    6

Indien er niets getekend en geen voorschot betaald is kan het toch niet zo moeilijk zijn om onder die overeenkomst uit te komen.
    Beledigingen zijn de argumenten van hen die ongelijk hebben.

Nleke
    Guest

Citaat van: Sabke
    voilà hier heb ik iets gevonden Merci!!
    Da's de link die ik in mijn tweede post, heb gepost. Had ik dus ook al gevonden.
    Daar staat inderdaad die 7 dagen enzo in vermeld.

Ik heb de boel al afgeprint. Straks is samen doornemen.
    En vriend gaat die link ook in zijn mailbox krijgen.
    Ik snap het ook niet. Da's pas gisterenavond beslist!! Dus die laptop is nog geen 24 uur geleden besteld. Zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn om te annuleren zekers??

En wat voor een timing van dat nieuwe bedrijf om met zo'n nieuws minder dan een week voor hij begint af te komen dat ie er toch eentje krijgt.

Nleke
    Guest

Citaat van: Doja
    Indien er niets getekend en geen voorschot betaald is kan het toch niet zo moeilijk zijn om onder die overeenkomst uit te komen. Dat zou ik ook denken. Partner heeft gebeld naar die vriend zodra hij wist dat hij er ene kreeg en zijn dure nieuwe bestelling dus overbodig was. Volgens die vriend kon dat niet geannuleerd worden. Dieë mens moet dat toch ook begrijpen dat mij man geen 2 nieuwe laptops nodig heeft? En dat hij de 'gratis' laptop van het bedrijf verkiest in plaats van een nieuwe zelf te betalen.

Pff, maar ik weet het hele verhaal nog niet deftig. Wie weet wat voor zever is het weer...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum rechten